متن خبر

راه اندازی کوچک فرانسوی Latitude سری B 30 میلیون دلاری را می بندد

راه اندازی کوچک فرانسوی Latitude سری B 30 میلیون دلاری را می بندد

شناسهٔ خبر: 445199 -




توسعه‌دهنده پرتاب کوچک فرانسوی Latitude سرمایه جدید 30 میلیون دلاری خود را در آستانه اولین پرواز موشک Zephyr خود در سال 2025 بسته است.

در حالی که دیگر شرکت‌های راکت‌سازی در حال بزرگ‌تر شدن هستند و موشک‌های عظیم‌تری را توسعه می‌دهند، Latitude رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است: سبک، کوچک، و امیدواریم به اندازه کافی ارزان برای شکست دادن رقبا. اولین موشک آن، Zephyr، تنها 62 فوت است و قادر است تا 100 کیلوگرم محموله را به مدار پایین زمین برساند. (برای مرجع، فالکون 9 اسپیس ایکس ظرفیت حمل بار 22800 کیلوگرم به LEO را دارد.) این موشک دو مرحله ای با هشت موتور چاپ سه بعدی به نام Navier، که Latitude در حال توسعه داخلی است، نیرو خواهد گرفت.

در بیانیه ای، استانیسلاس ماکسمین، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Latitude بيان کرد که سال 2024 قبل از اولین پرواز Zephyr در سال 2025 "سال محوری" خواهد بود.

در واقع، شرکت قصد دارد از منابع مالی برای ادامه توسعه نسخه بعدی Zephyr استفاده کند - یک پرتابگر کمی بزرگتر که تا سال 2028 قادر به حمل 200 کیلوگرم محموله خواهد بود. علاوه بر این، Latitude در یک بیانیه مطبوعاتی بيان کرد که این بودجه باعث می شود ایجاد یک خط مونتاژ جدید، ساخت اولین پرتابگر، آزمایش اضافی و اضافه کردن تعداد بیشتری به تیم 100 نفره.

سرمایه‌گذاران فعلی Latitude، Crédit Mutuel Innovation، Expansion، Bpifrance از طریق DeepTech 2030، و UI Investissement، و همچنین Blast.club، Kima Ventures و سرمایه‌گذاران فردی ناشناس در این دور مشارکت کردند. این شرکت تا به امروز نزدیک به 55 میلیون دلار جذب کرده است.

Latitude بخشی از تعداد فزاینده ای از استارتاپ های پرتاب اروپایی است که به دنبال تقویت قابلیت پرتاب بومی آن قاره هستند، که با تاخیرهای مداوم برای موشک های نسل بعدی مانند آریان 6 Arianespace به شدت فاقد آن بوده است. Charles Beigbeder، یک VC اروپایی با Expansion، این موضوع را مطرح کرد. مستقیماً در بیانیه ای گفت: «اروپا باید حاکمیت کامل خود را بر پرتابگرهای فضایی بازیابد».

دولت فرانسه همچنین تلاش های خود را برای حمایت از صنعت فضایی بومی انجام داده است - که Latitude در حال حاضر از آن سود می برد. صندوق DeepTech 2030 این کشور قصد دارد بیش از 50 میلیارد یورو برای راه اندازی اکوسیستم فناوری عمیق فرانسه سرمایه گذاری کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است