متن خبر

راه اندازی رانندگی از راه دور Phantom Auto در حال خاموش شدن است

راه اندازی رانندگی از راه دور Phantom Auto در حال خاموش شدن است

شناسهٔ خبر: 457501 -




TechCrunch دریافته است که Phantom Auto، یک استارت‌آپ رانندگی از راه دور که هفت سال پیش در میان هیاهوی فناوری خودروهای خودران راه‌اندازی شد، پس از ناکامی در تأمین بودجه جدید، تعطیل می‌شود.

فانتوم اتو که در مجموع 95 میلیون دلار جمع‌آوری کرده بود، یک پلت‌فرم عملیات از راه دور ایجاد کرد که به راننده‌ای از راه دور، که گاهی هزاران مایل دورتر است، اجازه می‌داد تا در صورت نیاز، وسیله نقلیه را راه‌اندازی کند. این شرکت ترکیبی از حامیان، از جمله سرمایه‌گذاران فرشته و VCهای اولیه مانند Bessemer Venture Partners و Maniv Mobility، شرکت سهام خصوصی InfraBridge و سرمایه‌گذاران استراتژیک مانند ArcBest و ConGlobal را جذب کرد. آخرین درآمد این استارت آپ ۲۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ بود.

به گفته منبعی که نخواست نامش فاش شود، این استارت‌آپ به کسب دور دیگری از بودجه نزدیک شده بود، اما به‌طور غیرمنتظره‌ای شکست خورد. در زمان اوج خود، این استارت آپ حدود 120 نفر را استخدام می کرد. فانتوم خودرو که سال گذشته کارمندان خود را کاهش داده بود، از این هفته کمی بیش از 100 نفر را استخدام کرد. در سانفرانسیسکو جنوبی مستقر بود.

نابودی فانتوم اتو جدیدترین مورد در صف طولانی استارت‌آپ‌هایی است که با جلب توجه و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران به صنعت فناوری خودروهای خودمختار، ظهور کردند. این هیاهو که منجر به خریدها و ارزش گذاری های میلیارد دلاری در صنعت شد، با کاهش زمان بندی خوش بینانه برای استقرار رباتاکسی و وسایل نقلیه خودران، از بین رفت. موجی از تحکیم، تعطیلی ها و چرخش ها به دنبال داشت. فضای دشوار جمع آوری کمک های مالی در 18 ماه گذشته موج دیگری از تعطیلی را ایجاد کرد.

شای مگزیموف، بنیانگذار و مدیرعامل فانتوم اتو روز سه‌شنبه در لینکدین نوشت که این شرکت در حال توقف فعالیت است.

«پس از هفت سال تلاش برای تغییر شکل آینده کار فیزیکی در فانتوم اتو، ما تصمیم سختی برای تعطیل کردن عملیات گرفتیم. عوامل مختلفی در این امر دخیل هستند، از جمله شرایط بازار و بودجه ناکافی.» من از کارمندان، سرمایه گذاران، مشتریان، شرکا و همه کسانی که در این سفر به ما پیوسته اند تشکر می کنم. این زمان ها چالش برانگیز است، اما نگرانی اصلی من تیم ما است. ما استعدادهای استثنایی داریم که اکنون به دنبال فرصت هایی در بازار کار هستند. من متعهد به ارائه مراجع برای کارمندان خود هستم. من شخصاً برای آرام شدن و فکر کردن به مراحل بعدی مکث خواهم کرد. »

منابع به TechCrunch گفتند که این شرکت در سمت استقرار مشتری جذابیت دارد. با این حال، هنوز هم برای ادامه عملیات و در نهایت گسترش به بودجه خارجی وابسته بود.

فانتوم اتو در سال 2017 تاسیس شد و در ابتدا بر روی استفاده از فناوری تلهوپس خود در وسایل نقلیه خودران در جاده های عمومی مانند روباتاکسی و کامیون های خودران تمرکز داشت. تیم اجرایی این شرکت به زودی متوجه شد که حتی با وجود فناوری آن، استقرار تجاری گسترده وسایل نقلیه بدون راننده در جاده‌های عمومی چندین دهه است.

Phantom Auto در سال 2019 چرخش کرد و شروع به خرید سیستم رانندگی از راه دور خود به لجستیک کرد، به ویژه لیفتراک ها و کامیون های حیاطی که هیچ استقلالی ندارند و همچنین ربات های تحویل مستقل پیاده رو. همه این وسایل نقلیه با سرعت کم کار می کنند و به استثنای ربات های تحویل، در محیط های محدود هستند. این شرکت با Maersk، CJ Logistics، ArcBest و استارت‌آپ ربات پیاده‌روی مستقل Serve Robotics قراردادهایی با مشتری داشت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است