متن خبر

راهنمای یک سفر منبع باز موفق – درس هایی از تجربه زندگی واقعی

راهنمای یک سفر منبع باز موفق – درس هایی از تجربه زندگی واقعی

شناسهٔ خبر: 440264 -




سفر برای تبدیل شدن به یک مشارکت کننده منبع باز موفق می تواند بسته به سطح اعتماد، تعهد و تخصص شما ترسناک، خسته کننده یا گیج کننده باشد.

من در طول یک سال و نیم (در زمان نوشتن این مقاله) که به منبع باز کمک کرده‌ام، از تمام جنبه‌های احساسات ناشی از کمک به منبع باز برخوردار بوده‌ام و الهام گرفته‌ام که آن را به اشتراک بگذارم. برخی از آن بینش ها با شما

برخی از بینش‌های موجود در اینجا حتی فراتر از منبع باز و فناوری قابل ربط هستند و می‌توانند در زندگی روزمره شما هنگام انتخاب‌ها و استراتژی‌ها استفاده شوند.

شروع کنیم!

یک قیاس مفید

دنیا یک دهکده جهانی است. به لطف حمل و نقل هوایی می توانستم در چند ساعت بین قاره ها حرکت کنم. به لطف اینترنت می توانم در اتاقم باشم و بدانم در شهری هزاران مایل دورتر چه اتفاقی می افتد. همچنین، بسته به میزان اطلاعات عمومی که درباره من دارند، کسی می‌تواند بدون نیاز به ملاقات فیزیکی درباره من بداند.

برای یک ثانیه مکث کنید، یک برگه جدید باز کنید، نام خود (یا نام کاربری دیجیتال) را جستجو کنید و ببینید ابتدا چه نتایجی برگردانده می شود. آیا آنها بازتابی از این هستند که می خواهید دنیا، کارفرمای بالقوه شما، فرصت تجاری بعدی یا مشتری بالقوه بعدی شما را ببیند؟

اگر شما یک توسعه دهنده، طراح، مدیر انجمن یا نویسنده اسناد هستید، آیا نتایج جستجو منعکس کننده آن هستند؟

آیا می‌دانستید که هر بار که یک مشارکت متن‌باز انجام می‌دهید، ردی دیجیتالی از شما در اینترنت باقی می‌ماند که بعداً به یک نتیجه جستجو تبدیل می‌شود؟

اغلب اوقات زمانی که افراد در یک رشته یا شغلی شروع می‌کنند، به دلیل ترس از انتقاد، نفس، سندروم فریبکار یا حتی نداشتن بستر، از ساختن یا رشد در فضای باز می‌ترسند.

هرچه بیشتر از نظارت عمومی فاصله بگیرید، احتمال بیشتری وجود دارد که کار خود را پس از انتشار آن غافلگیر کنید. چگونه؟ در حالی که به تنهایی در حال ساختن هستید، فکر می کنید بهترین هستید زیرا دنیای خود را ایجاد کرده اید، اما در دنیای واقعی، به احتمال زیاد در کاری که انجام می دهید بهترین نیستید.

هرچه زودتر آنچه را که می‌سازید بیرون بیاورید، سریع‌تر می‌توانید رقابت سالمی ایجاد کنید، انتقاد سازنده دریافت کنید و توسط کسانی که کارهایی را که شما انجام می‌دهید بهتر از شما انجام می‌دهند به چالش کشیده شوید.

من طرفدار بزرگ ساختن پروژه های شخصی نیستم که قرار است روی ماشین محلی یا رایانه شخصی من بنشینند، زیرا در این صورت، آنها فقط در دنیای من در دسترس خواهند بود و نه برای دنیای بیرون.

بهترین راه برای به چالش کشیدن خودم با یک ابزار فناوری جدید، جستجوی یک جامعه منبع باز با استفاده از آن ابزار و مشارکت دادن است. من در مورد نحوه استفاده از ابزاری که یاد می‌گیرم در یک پروژه واقعی اطلاعات بهتری کسب می‌کنم و در پایان به ردپای دیجیتالی خود کمک می‌کنم و نتایج جستجوی معنادار خود را افزایش می‌دهم.

بگذارید قیاس دیگری در اینجا ایجاد کنم. اگر هر دوی ما برای مصاحبه می رویم و همه چیزهایی که شما دارید پروژه های شخصی در رایانه یا حساب GitHub خود است، و سپس تنها چیزی که باید نشان دهم تعهداتی است که در پروژه هایی ادغام شده اند که توسط هزاران نفر استفاده می شود، به نظر شما چه کسی این کار را انجام خواهد داد. علاقه یک مدیر استخدامی با سابقه فنی را برانگیخت؟

تجربیات و درس ها در سفر منبع باز من

من شغل خود را در یک استارتاپ فناوری محلی رها کردم زیرا رشد بیشتری در حرفه خود ندیدم. در آن زمان می دانستم چه می خواهم اما نمی دانستم کجا آن را پیدا کنم. می‌خواستم برای رشد و آزمایش روی چیزهای چالش‌برانگیزتر در حرفه‌ی فناوری‌ام به چالش کشیده شوم و فرصت‌های بهتری به دست بیاورم.

من همچنین همکارانی داشتم که دوره های کارآموزی با حقوق را انجام داده بودند که زندگی آنها را برای همیشه تغییر داد و نمی توانستند از این فکر کنند که چگونه می توانم دستاوردهای مشابهی داشته باشم. یک بار تصمیم گرفتم به دنبال هر انجمن یا پروژه ای بگردم که با مهارت هایی که می خواستم در آن خوب باشم مطابقت داشته باشد. در آن مرحله، من شروع به یادگیری چیزهای زیادی در مورد نحوه پیمایش در دنیای متن باز کردم، و در اینجا نظرات من آمده است:

یکی از سریع‌ترین روش‌هایی که برای یافتن جوامع منبع باز یا پروژه‌هایی که برای مشارکت‌کنندگان باز است استفاده کردم، تحلیل سایت‌هایی بود که کارآموزی ارائه می‌دهند و به دنبال سازمان‌های مشارکت‌کننده، چه در گذشته و چه در حال حاضر هستند. رایج ترین و ساده ترین منابع عبارتند از Google Summer of Code (GSoC) ، Google Season of Docs (GSoD) و Outreachy .

هنگامی که جامعه/پروژه‌ای را پیدا کردید که می‌خواهید در آن مشارکت داشته باشید، مطالعات پیشینه‌ای را انجام دهید تا مطمئن شوید که انجمن فعال است.

توجه : برخی از جوامع منبع باز هستند اما متن باز نیستند (بیشتر برای مشارکت کنندگان جدید).

دریابید که آخرین بار چه زمانی کامیت‌ها را ادغام کرده‌اند، چند موضوع در مخازن آنها باز است و آخرین مورد چه زمانی بسته شده است. آنها چند مشارکت کننده دارند؟

مهمتر از همه، تحلیل کنید که آیا آنها یک جامعه فعال دارند که از طریق کانال‌های ارتباطی مانند Discord، Slack، Discourse، GitHub Discussions، IRC و فهرست ‌های ایمیل، تعامل بلادرنگ دارند یا خیر.

مایل بیشتر بروید و تحلیل کنید که آیا آنها تقویم جلسه دارند و در برخی از آن جلسات شرکت می کنند. اغلب اوقات، جلسات عمومی همیشه دارای صورتجلسه عمومی هستند و اگر بتوانید آن منابع را تحلیل کنید و بحث هایی را که انجام داده اند تحلیل کنید، قبل از اینکه حتی در آن شرکت کنید، دیدگاهی در مورد جلسات به شما می دهد.

یک جامعه توزیع‌شده که از راه دور کار می‌کند اما راهی برای همگام‌سازی ندارد، اغلب اوقات یک پرچم قرمز است.

جوامعی که به طور فعال ارتباط برقرار می کنند، سریع تر از جوامعی که ارتباط برقرار می کنند، راحت تر حرکت می کنند، زیرا شما فرصتی دارید که از کارشناسان بپرسید. این امر باعث صرفه جویی در زمان زیادی در تحقیق در مورد یک موضوع خاص در جامعه و درک یک کد بزرگ می شود و به شما احساس استقبال می دهد.

هنگامی که آن جامعه را پیدا کردید، "ورود نمایشی" را وارد کنید. این "صدا" را ایجاد کنید که آنجا هستید، که رسیده اید. خود را در کانال های مناسب معرفی کنید و در مورد خودتان صحبت کنید (اما فقط اطلاعات مهم). من دوست دارم آن را "ورود نمایشی" بنامم.

آنها شما را نمی بینند مگر اینکه شما ظاهر شوید و فریاد بزنید.

اکثر جوامع افراد زیادی (بیشتر از ۵۰۰ یا ۱۰۰۰) در کانال های ارتباطی خود از مناطق زمانی مختلف دارند. اگر "سر و صدا" ایجاد نکنید، هیچ کس متوجه شما نخواهد شد. و این یک مقدمه یک بار نیست. "سر و صدا" را ادامه دهید، اما مطمئن شوید که اعضای جامعه را آزار نمی دهید.

این یک به‌روزرسانی هفتگی یا دو هفته‌ای در مورد نحوه پیشرفت شما در راه‌اندازی پروژه و اجرای آن در دستگاه محلی شما، اشتراک‌گذاری مقاله‌هایی است که از طریق اینترنت پیدا کرده‌اید که با توضیحات کانال انجمن مطابقت دارند، یا حتی از کسی که کار یا تلاشی که برای شما یا جامعه در کل مفید بود. مطمئن شوید که آنها فراموش نمی کنند که شما در اطراف هستید - دور از چشم، دور از ذهن.

ایجاد صدای لازم کافی نیست

شما اکنون در یک مخزن/جامعه/سازمان مستقر شده اید. شما باید مشارکت معناداری در پروژه داشته باشید. گاهی اوقات بیش از آنچه تصور می کنید طول می کشد، اما باید تلاش کنید.

به یاد دارم زمانی که به CHAOSS ملحق شدم، بیش از ۳ ماه طول کشید تا بتوانم در رفع یک اشتباه تایپی در مستندات مشارکت موفقی داشته باشم. فقط یک اشتباه تایپی! بیشتر به این دلیل که فرآیند ساخت مستندات و فرآیند مشارکت کمی انتزاعی تر از آنچه قبلاً با آن تعامل داشتم بود.

اما وقتی در آن بودم، مطمئن شدم که نگهبانان می‌دانستند که در آن مدت ساکت نبودم و تلاش می‌کردم تا پایگاه بزرگ کد و روش مشارکت را درک کنم و آنها مایل به کمک بودند.

آهنرباها مواد مغناطیس را جذب می کنند. سالمندان، کارشناسان و نگهبانان وقتی نشان می‌دهید که تلاش شخصی و تعهد خود را برای انجام امور انجام می‌دهید، تمایل بیشتری به کمک دارند. و این یک قانون کلی در زندگی است.

هیچ کس در قبال شما مسئول نیست و همه مشغول انجام کار دیگری هستند اما شما باید نشان دهید که تلاش لازم را انجام می دهید. این برای جلب توجه هر کسی که باید به شما کمک کند کافی است.

اکنون که تلاش لازم را انجام می دهید، مهم است که تلاش خود را برای مشارکت های معنادار انجام دهید. همانطور که پیشرفت می کنید و در جامعه جذب می شوید، به پایگاه کد، پایگاه دانش، عملکرد درونی جامعه، و رشد شبکه خود دسترسی پیدا می کنید.

با گذشت زمان، می‌توانید وظایف سخت‌تر، مسائل یا نقش‌های باز را بر عهده بگیرید. شما ممکن است یک مشارکت کننده غیر کد باشید و با اسناد، طراحی یا مدیریت جامعه کار کنید. در یک نقطه خاص، شما با جهت گیری کل جامعه آشنا می شوید و می توانید برای تغییر یک فرآیند، طراحی، گردش کار، معرفی دانش جدید یا حتی تسهیل جلسه هفتگی پیشنهاد دهید.

هر کاری که انجام می دهید مطمئن شوید که ارزشی برای جامعه ایجاد می کند. به یاد داشته باشید، کار خوب هرگز بی توجه نمی ماند.

اگر مجبورید بیشتر از اینکه کارتان را نشان دهد یا دیگران آن را به نمایش بگذارند، اطراف خود را نشان دهید، پس هنوز کار خوبی نیست. برای کسانی که مشارکت کد دارند، نوشتن کد در جامعه کافی نیست. در جامعه چیزی بیش از تعهد و ادغام وجود دارد. جوامع به طرح ها، برندها، تسهیل کنندگان جلسات، مدیران رسانه ها، مربیان تازه واردان و کارآموزان، تیم های تبلیغاتی و تیم های QA نیاز دارند.

معمولاً یک جامعه قوی کارهای دیگری جز نوشتن کد انجام می دهد. به اطراف نگاه کنید و در ابتکارات اجتماعی بیشتری شرکت کنید. من اکثر کارهایی را که در بالا به آنها اشاره کردم در اولین سال پیوستن به منبع باز انجام دادم.

این همه نیست

قدردانی کرده ام که تلاش کردن کافی نیست. سخت کار کردن همه چیز برای موفقیت نیست.

همیشه در هر داستان موفقیت درصدی از شانس و فرصت وجود دارد.

در حالی که تلاش لازم را انجام می دهید، باید عمدا خود را در مسیر فرصت ها قرار دهید. با افراد ارشد، اعضای هیئت مدیره یا به طور کلی افرادی که در جوامع یا پروژه ها تصمیم می گیرند، شبکه های سالم بسازید. آنها را در دی‌ام‌هایشان تحلیل کنید، به آنها اشاره کنید و در صورت لزوم به آنها برای کارهای مهمشان در جامعه اعتبار دهید.

ساده ترین راه برای ذکر نام شما در اتاق فرصت ها زمانی است که در ذهن کسی باشد.

اگر با انگیزه اینکه یک کارآموز بالقوه برای برنامه های کارآموزی باشید به جوامع می پیوندید، مطمئن شوید که جامعه ای که به آن ملحق می شوید اغلب در آن برنامه های کارآموزی شرکت می کند.

احتمالاً می‌خواهید قبل از دوره‌های کارآموزی بپیوندید و شبکه‌ها و پیوندهای اجتماعی ایجاد کنید. به دنبال پروژه هایی باشید که معمولاً برای دوره های کارآموزی انتخاب می شوند و تلاش خود را در اطراف آن نشان می دهند. زمانی که یک وظیفه در یکی از آن پروژه ها برای دوره کارآموزی فهرست می شود، شما از قبل یک خودی خواهید بود و حتی می توانید تصمیم گیرندگان را تحت تاثیر قرار دهید تا انتخاب خود را نسبت به شما تعصب کنند. که در عین حال هوشمندانه و سخت کار می کند.

نتیجه

مسیر تبدیل شدن به یک مشارکت کننده منبع باز موفق ممکن است برای همه ما متفاوت باشد، اما من معتقدم چیزهایی وجود دارند که به هم می رسند.

موفقیت یک اثر دومینو دارد. یک کار، کارآموزی، شغل یا راه حل موفق، فرصتی را برای کار بعدی ایجاد می کند.

برای شما در سفر آرزوی موفقیت دارم و اگر قبلاً آنجا هستید، این اطلاعات را با کسی که ممکن است به آن نیاز داشته باشد به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است