متن خبر

راه‌حل‌های هوش مصنوعی مولد ServiceNow از داده‌ها در پلتفرم خود بهره می‌برند

راه‌حل‌های هوش مصنوعی مولد ServiceNow از داده‌ها در پلتفرم خود بهره می‌برند

شناسهٔ خبر: 607833 -




اگر داده‌ها واقعاً سوخت هوش مصنوعی مولد هستند و یکی از کلیدهای اجرای موفقیت‌آمیز دسترسی به داده‌های معنادار برای اجرای کسب‌وکار است، به نظر می‌رسد که برخی از فروشندگان SaaS مزیت داخلی در مورد داده‌ها دارند. اجرا موضوع دیگری است، اما اگر داده‌ها وجود داشته باشد، مدل‌ها حداقل چیزی معنادارتر برای کار کردن دارند.

یکی از پیروان قبلی SaaS به هوش مصنوعی مولد ServiceNow بوده است که توانسته است از داده ها در پلتفرم خود برای کمک به ساخت مدل های کسب و کار محور بیشتر استفاده کند.

برای CIO Chris Bedi، همه چیز در مورد ایجاد یک تجربه عملی است که به افراد کمک می کند کار را به نحو احسن انجام دهند. من معتقدم که یک مدل فقط به اندازه پلتفرم خوب است. اگر بخشی از یک مدل عالی است، اما به یک تجربه وابسته نیست، به یک جریان کاری وابسته نیست، چه فایده ای دارد؟» بدی به TechCrunch گفت.

برنت لیری، بنیانگذار و تحلیلگر اصلی CRM Essentials، او میگوید که ServiceNow در تلاش است تا هوش مصنوعی خود را بر روی مسائل عملی متمرکز کند. «من فکر می‌کنم تمرکز ServiceNow بر ایجاد پلتفرم هوش مصنوعی مولد فول استک به آن‌ها این توانایی را می‌دهد که تلاش‌های خود را روی ایجاد گردش کار، بهینه‌سازی و یکپارچه‌سازی هدف قرار دهند. لیری گفت: این فرصت را دارد تا بر فرآیندهایی که به بخش ها/منطقه ها و پلتفرم های متعدد منتقل می شوند تأثیر بگذارد.

برای دستیابی به آن، این شرکت در حال ایجاد هوش مصنوعی در تمام گردش های کاری خود است. Bedi قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد ServiceNow را به سه حوزه تقسیم می‌کند.

اولین مورد، برخورد سیستماتیک تر با درخواست ها است. «وقتی کسی چیزی را درخواست می کند، ما آن را درخواست کننده می نامیم. این می تواند یک مشتری، می تواند یک تامین کننده باشد، می تواند یک کارمند باشد. چگونه به آن‌ها کمک می‌کنید تا سریع‌تر پاسخ دهند؟»

قطعه دوم شامل کمک به کارگزاران بدون توجه به تمرکزشان است. "شما می توانید یک نماینده منابع انسانی، یک نماینده فناوری اطلاعات، یک نماینده خدمات مشتری باشید - کسی در حال انجام کاری است - به آنها کمک کنید تا کارهای تکراری را سریعتر انجام دهند، یا به طور کامل آن را به دستگاه منتقل کنید، و ما شاهد افزایش بهره وری در آنجا نیز هستیم." او گفت.

آخرین قطعه یافتن راه هایی برای سرعت بخشیدن به نوآوری است. Bedi فکر می کند که این می تواند سطح کاملاً جدیدی از اتوماسیون مانند متن به کد، متن به گردش کار خودکار یا حتی کار چندوجهی را به ارمغان بیاورد تا به کاربران اجازه دهد کارهایی مانند گرفتن عکس از یک نمودار یا جلسه طوفان فکری تخته سفید و تبدیل آن تصویر به یک گردش کار انجام دهند. .

اتخاذ رویکردی گسترده

هولگر مولر، تحلیلگر در Constellation Research گفت: «ServiceNow در حال اجرای یک استراتژی هوش مصنوعی منحصر به فرد است که ترکیبی از ساخت، خرید و مشارکت است. او می گوید که این شرکت به چند دلیل به چنین استراتژی متنوعی نیاز دارد.

او گفت: «اول از همه، مشتریان ServiceNow طیف گسترده‌ای از مشارکت‌های هوش مصنوعی دارند و می‌خواهند ServiceNow از آنها استفاده کند و با آنها همزیستی کند. این مشارکت ها شامل شرکت هایی مانند انویدیا و مایکروسافت، در میان دیگران است. او گفت: «پس باید اتوماسیون هوش مصنوعی خود را بسازد، زیرا مشتریان نیز انتظار دارند تجربیات هوش مصنوعی خارج از جعبه داشته باشند. در نهایت، توسعه داخلی را با خرید ترکیب می‌کند تا پلتفرم را بسازد.

جرمی بارنز، معاون محصول هوش مصنوعی در ServiceNow که از طریق خرید به این شرکت آمد، او میگوید در عین حال، این شرکت مشتریانی با درجات مختلفی از آمادگی هوش مصنوعی دارد و باید مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها را ارائه دهد که از این قابلیت‌ها عبور کند. شرکت قبلی او، Element AI. او گفت: «من می‌گویم بزرگ‌ترین و سریع‌ترین شرکت‌های در حال رشد، در بیشتر موارد، تغییرات سازمانی مورد نیاز برای اجرای تحول دیجیتال را انجام داده‌اند.

اما برای کسانی که دور از دسترس نیستند، سعی می کنند راه حل های خود را با کمک ISV ها و MSP ها ترکیب کنند تا آنها را برای استفاده از هوش مصنوعی سریع تر کنند.

تحلیلگر مالی Arjun Bhatia از ویلیام بلر، قابلیت های جدید هوش مصنوعی را چیزی می داند که مشتریان مایل به پرداخت هزینه برای آن هستند. او در گزارشی که در ماه می منتشر شد نوشت: «در حالی که هنوز زود است، ServiceNow روند تقاضای قوی برای SKUهای جدید Pro-Plus خود را برجسته کرد، زیرا شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی هستند. علاوه بر این، این شرکت واکنش نسبتا کمی به قیمت گذاری داشته است، که می تواند نشان دهنده ارزش باشد.

حرکت با سرعت مشتریان

استفان الیوت، تحلیلگر IDC می گوید که این شرکت بیش از پنج سال است که روی هوش مصنوعی، هوش مصنوعی مولد و استعدادهای مرتبط سرمایه گذاری کرده است و مشتریان نتایج این تلاش را می بینند.

«مشتریانی که من با آنها صحبت کرده‌ام و از Now Assist استفاده می‌کنند، می‌گویند که نتایج اولیه با بازگشت کسب‌وکار در مورد انحراف بلیط، خلاصه‌سازی پایگاه دانش و بهبود تجربیات مشتری با نمایندگان مجازی بسیار مثبت به نظر می‌رسد. الیوت به TechCrunch گفت: هزینه و بهره وری تیم، موضوعات اصلی تحقق ارزش تجاری هستند.

بدی او میگوید که از چند جهت به هوش مصنوعی فکر می‌کند: یکی کوتاه‌مدت‌تر است و دیگری به آینده نگاه می‌کند، زمانی که هوش مصنوعی توانایی بیشتری داشته باشد و نفوذ عمیق‌تری به داخل شرکت‌ها داشته باشد. او گفت: «روشی که ما حالت اول را تعریف می‌کنیم، در واقع در مورد بهبودهای تدریجی روش‌های کار موجود است. او می بیند که شرکت ها از فناوری فعلی هوش مصنوعی برای بهبود روش حرکت و سازماندهی کار خود استفاده می کنند.

اما جایی که واقعاً جالب خواهد شد در آینده زمانی است که می‌توانید به یک فرآیند نگاه کنید و به یک روش کاملاً جدید و مبتنی بر هوش مصنوعی دست پیدا کنید. حالت دو او میگوید ، اگر بخواهیم با یک کاغذ خالی شروع کنیم، چه کاری به ماشین‌ها می‌رسد و چه کارهایی باقی می‌ماند، و انسان هنوز چه کار جالبی را می‌تواند انجام دهد؟ او گفت.

Bedi همچنین به دنبال استفاده از هوش مصنوعی داخلی برای کارمندان خود بوده است. و این شرکت یک پلتفرم هوش مصنوعی به نام برج کنترل هوش مصنوعی ساخته است تا به توسعه‌دهندگانی که در داخل خود برنامه‌های کاربردی می‌سازند، تجربه‌ای یکپارچه ارائه دهد. او گفت: «کل ایده این است که به مهندسان این آزادی را بدهد که هر مدلی را که می‌خواهند انتخاب کنند، و مجبور نباشند تمام کارهای اضافی را برای مدیریت هر کاری که لازم است انجام دهند، بر اساس انتخابشان، متفاوت انجام دهند.»

علاوه بر این، از دیدگاه مدیریت فناوری اطلاعات، آنها مدل ها را مانند هر شی IT دیگری مدیریت می کنند. پس یک مدل در تولید یک دارایی است، و یک دارایی باید یک موقعیت سایبری نسبت به آن، انعطاف عملیاتی در برابر آن داشته باشد. ما باید بدانیم که زمانی که نیاز به اجرا دارد در حال اجرا است. و ما در حال سنجش کارایی مدل‌ها و پذیرش مدل‌ها هستیم.»

برای بارنز، این با رویکرد کلی شرکت مطابقت دارد تا مشتریان را به سمت تمرکز بیشتر بر هوش مصنوعی سوق دهد. او گفت: «ما واقعاً از موارد استفاده اصلی برای هوش مصنوعی مولد به تصویرسازی مجدد هر بخش از نحوه انجام کار می رویم. همچنین شامل توانایی مقابله با انواع کارهای سطح بالاتر، استفاده از ابزارهای بهتر برای درک آنچه با هوش مصنوعی می‌افتد، و اینکه چگونه هوش مصنوعی و انسان‌ها می‌توانند در انجام کار با هم کمک کنند، می‌شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است