متن خبر

رئیس سابق NSA به هیئت مدیره و کمیته ایمنی OpenAI می پیوندد

رئیس سابق NSA به هیئت مدیره و کمیته ایمنی OpenAI می پیوندد

شناسهٔ خبر: 546670 -




این شرکت هوش مصنوعی بعد از ظهر پنجشنبه اعلام کرد، رئیس سابق آژانس امنیت ملی، ژنرال بازنشسته پل ناکاسونه، به هیئت مدیره OpenAI خواهد پیوست. او همچنین در کمیته فرعی «امنیت و ایمنی» هیئت مدیره خواهد نشست.

این گفت ه پرمخاطب احتمالاً برای جلب رضایت منتقدانی است که فکر می‌کنند OpenAI برای مشتریان و احتمالاً بشریت سریع‌تر از عاقلانه حرکت می‌کند و مدل‌ها و خدمات را بدون ارزیابی کافی خطرات یا قفل کردن آنها ارائه می‌کند.

ناکاسون چندین دهه تجربه از ارتش، فرماندهی سایبری ایالات متحده و NSA به ارمغان می آورد. هر احساسی که در مورد عملکرد و تصمیم گیری در این سازمان ها وجود دارد، قطعا نمی توان او را به عدم تخصص متهم کرد.

از آنجایی که OpenAI به طور فزاینده‌ای خود را به عنوان یک ارائه‌دهنده هوش مصنوعی نه تنها برای صنعت فناوری، بلکه دولت، دفاع و شرکت‌های بزرگ تثبیت می‌کند، این نوع دانش نهادی هم برای خودش و هم به عنوان پستانکی برای سهامداران نگران ارزشمند است. (بدون شک از ارتباطاتی که او در دستگاه های دولتی و نظامی می آورد نیز استقبال می شود.)

ناکاسون در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «تعهد OpenAI به مأموریت‌اش با ارزش‌ها و تجربه من در خدمات عمومی همخوانی دارد.

این قطعاً درست به نظر می رسد: ناکاسون و NSA اخیراً از رویه خرید داده هایی با منشأ مشکوک برای تغذیه شبکه های نظارتی خود دفاع کردند و استدلال کردند که هیچ قانونی علیه آن وجود ندارد. OpenAI، به نوبه خود، به‌جای خرید، بخش‌های بزرگی از داده‌ها را از اینترنت گرفته است، و وقتی متوجه شد که هیچ قانونی علیه آن وجود ندارد. به نظر می رسد آنها در مورد استغفار به جای اجازه، اگر واقعاً هم بخواهند، یک نظر دارند.

نسخه OpenAI همچنین بیان می کند:

بینش Nakasone همچنین به تلاش های OpenAI برای درک بهتر اینکه چگونه می توان از هوش مصنوعی برای تقویت امنیت سایبری با شناسایی سریع و پاسخ به تهدیدات امنیت سایبری استفاده کرد، کمک خواهد کرد. ما معتقدیم هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که مزایای قابل توجهی را در این زمینه برای بسیاری از مؤسسات که اغلب هدف حملات سایبری قرار می‌گیرند، مانند بیمارستان‌ها، مدارس و مؤسسات مالی ارائه دهد.

پس این یک بازی جدید در بازار است.

Nakasone به کمیته ایمنی و امنیت هیئت مدیره ملحق خواهد شد که "مسئول ارائه توصیه هایی به هیئت کامل در مورد تصمیمات حیاتی ایمنی و امنیتی برای پروژه ها و عملیات OpenAI است. " این نهاد تازه ایجاد شده واقعاً چه می‌کند و چگونه عمل خواهد کرد، هنوز ناشناخته است، زیرا چندین نفر از افراد ارشد که در زمینه ایمنی کار می‌کنند (تا جایی که خطر هوش مصنوعی) شرکت را ترک کرده‌اند، و کمیته خودش در میانه‌ی یک 90 روزه است. ارزیابی فرآیندها و پادمان های شرکت

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است