متن خبر

دیوید ساکس Glue را فاش می کند، شرکت هوش مصنوعی که او در پادکست All In خود به آن دست انداخته است

دیوید ساکس Glue را فاش می کند، شرکت هوش مصنوعی که او در پادکست All In خود به آن دست انداخته است

شناسهٔ خبر: 471538 -




اگر در محل کار از Slack استفاده می‌کنید، احتمالاً متوجه شده‌اید که تعداد کانال‌هایی که به آنها دعوت می‌شوید بی‌وقفه افزایش می‌یابد.

دیوید ساکس، یک چهارم پادکست محبوب «All In» و یک کارآفرین سریالی مشهور که شرکت‌های قبلی او شامل Yammer است - یک استارت‌آپ چت کارمند که در سال 2012 به قیمت 1.2 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخته شد - او میگوید که می‌تواند این مشکل را حل کند. برای رسیدن به این هدف، او با ایوان اوون، معاون سابق مهندسی در یک برنامه همکاری، Zinc، که ServiceMax در سال 2019 خریداری کرد، همکاری کرد.

هر دوی آن‌ها Glue را ایجاد کرده‌اند، یک اپلیکیشن چت کارمند که می‌گویند آنچه را که «خستگی کانال شل» می‌نامند، برطرف می‌کند. چسب که روز سه شنبه از مخفی کاری پدید آمد، حول رشته های موضوعی طراحی شده و از GenAI استفاده می کند.

Craft Ventures، شرکت VC که ساکس آن را تأسیس کرد، شرکت را از طریق چندین دوره اولیه انکوباتور و تأمین مالی کرد. گل در سال 2021 متولد شد، زمانی که ساکس و اوون، که در آن زمان کارآفرین در کرافت بود، به این نتیجه رسیدند که هر کدام ایده‌های زیادی در مورد بهبود پیام‌رسانی در محل کار دارند و این فضا برای به‌روزرسانی است.

دیوید ساکس
دیوید ساکس
اعتبار تصویر: دیوید ساکس / چسب

ساکس که یکی از بنیانگذاران و رئیس Glue است، گفت: «نظر ما این بود که هنوز فضای زیادی برای نوآوری وجود دارد. "اگر با مردم در مورد Slack صحبت کنید، اگرچه این محصول خوب است، آنها احساس می کنند کانال ها واقعاً پر سر و صدا هستند و باید با آنها همراه باشید."

در Slack، بحث ها در کانال های خاصی اتفاق می افتد. این بدان معنی است که هر کسی که می خواهد با یک گروه چت کند، حتی برای یک پیام کوتاه، باید به آن کانال بپیوندد. با این حال، از آنجایی که بیشتر مردم در کانال‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنند مشترک می‌مانند، احساس می‌شود که همه افراد شرکت در هر کانالی هستند که می‌تواند بسیار زیاد باشد.

چسب تمام ارتباطات را به صورت نخ ها مرتب می کند. یک فرد یا یک تیم می تواند یک موضوع را راه اندازی کند و تیم های دیگر و حتی ربات هوش مصنوعی Glue را می توان برای پیوستن به آن دعوت کرد.

از بسیاری جهات، رابط Glue شبیه به Slack به نظر می رسد، اما هر چیزی که کاربر روی صفحه نمایش خود می بیند به طور خاص برای آنها در نظر گرفته شده است.

Owen، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Glue، گفت: "شما می توانید یک موضوع برای یک کار کوتاه خاص ایجاد کنید." "این یک مکالمه زودگذر است و وقتی با آن تمام شد، ممکن است از بین برود."

او بيان کرد که یک کارمند می تواند مکالمه را بایگانی کند و اگر دوباره به آنها اشاره شود، چت دوباره ظاهر می شود.

در حالی که سازمان‌دهی پیام‌های کاری در رشته‌ها به جای کانال‌ها ممکن است مانند یک راه‌حل برگشتی برای کاهش درهم‌ریختگی ارتباطات به نظر برسد، ساکس بيان کرد مطمئن است که این چیزی است که Slack و جایگزین اصلی آن، Microsoft Teams، نمی‌توانند به راحتی آن را تکرار کنند.

او گفت: «برای کپی کردن کارهایی که ما انجام داده‌ایم، آنها باید به طور کامل نحوه عملکرد کل محصول را بازسازی کنند.

اگر این به‌طور مبهم به نظر می‌رسد، می‌تواند به این دلیل باشد که Yammer (که کم و بیش به محصولی به نام Microsoft Viva تبدیل شده است، اگرچه تیم‌های مایکروسافت همچنین به کارمندان اجازه می‌دهد تا علاوه بر انجام تماس‌های ویدیویی تیمی، چت کنند)، یک چت مبتنی بر رشته بود. همچنین. یامر شبیه فیسبوک بود.

اما Glue به Sacks و Owen فرصتی داد تا در عصر هوش مصنوعی چت‌های مبتنی بر رشته را بازسازی کنند. پس ، مانند بسیاری از استارت‌آپ‌های کنونی، Glue در حال استفاده از هوش مصنوعی در محصول خود است.

ایوان اوون
ایوان اوون
اعتبار تصویر: ایوان اوون / چسب

ساکس گفت: «ما هوش مصنوعی را به یک کارمند مجازی در تیم شما تبدیل کردیم که می تواند در هر زمان وارد چت شود.

ساکس معتقد است که هوش مصنوعی در بستر ارتباطی داخلی یک شرکت می تواند بسیار قدرتمند باشد.

"گاهی اوقات شما یک چت با همکاران خود شروع می کنید و سپس متوجه می شوید که برای ورود به آن و پاسخ به یک سوال به هوش مصنوعی نیاز دارید. پس ، شما می خواهید چت هوش مصنوعی شما در همان مکان چت انسانی شما باشد. منطقی نیست که کاربران را به جای دیگری بفرستیم تا با هوش مصنوعی چت کنند و سپس چت های انسانی خود را در برنامه دیگری داشته باشند.

در حالی که نقش Glue AI با بهبود LLM های اساسی تکامل می یابد، ساکس بيان کرد که در حال حاضر برخی از کارها وجود دارد که ربات می تواند با سطح خاصی از دقت انجام دهد. Glue AI می‌تواند نام موضوعات را برای هر رشته پیشنهاد کند، مکالمات را در یک بازه زمانی خلاصه کند، و اطلاعات خاصی را در مورد کارمندان بر اساس تاریخچه چت آنها، مانند نقش آنها در شرکت، کشف کند.

Glue AI می تواند توسط ChatGPT یا Claude AI Anthropic تولید شود. کاربران می توانند بین دو مدل جابجا شوند، یا سیستم به طور خودکار LLM با عملکرد بهتر را برای آنها انتخاب می کند.

البته، هوش مصنوعی تعبیه شده در برنامه چت شرکتی مختص Glue نیست. Slack همچنین دارای یک هوش مصنوعی یکپارچه است و البته مایکروسافت هوش مصنوعی CoPilot خود را در بسیاری از برنامه های خود از جمله Microsoft Teams تعبیه کرده است.

Craft Ventures یک سال است که از چسب به صورت داخلی استفاده می کند و از روز سه شنبه این محصول به شرکت های دیگر ارائه می شود.

پس از یک دوره آزمایشی سه ماهه، Glue به ازای هر کارمند 7 دلار در ماه دریافت می کند، که ساکس می گوید که کمی کمتر از قیمت Slack برای یک بسته اولیه است.

اوون اضافه کرد که این یک "معامله قاتل" است زیرا Slack برای گنجاندن SlackGPT، چت ربات هوش مصنوعی که Salesforce مالک Slack یک سال پیش اعلام کرد، بین 15 تا 18 دلار هزینه می گیرد.

Glue اولین استارت آپ Sacks نیست که در Craft Ventures انکوبه شده است. به گزارش اکسیوس، در چند سال گذشته، کرافت Callin را راه‌اندازی کرد، یک برنامه پادکست اجتماعی که بعداً با قیمتی کمتر از بودجه جمع‌آوری شده شرکت به رامبل فروخته شد. سال گذشته، این شرکت سرمایه گذاری، SaaSGrid را راه اندازی کرد، استارت آپی که معیارهای SaaS را دنبال می کند.

ساکس اشاره کرد که Glue ممکن است آماده باشد تا اولین بودجه خارجی خود را بلافاصله پس از رونمایی از برنامه جمع آوری کند.

ساکس گفت: "ما قصد داریم راه اندازی کنیم و به مردم نشان دهیم که محصول چقدر عالی است. " اگر محصول فوق العاده ای در حوزه هوش مصنوعی دارید، می توانید بلافاصله سری A را تولید کنید.

در مورد اینکه کرافت امیدوار است شرکت چه ارزشی را به خود جلب کند، گفت: «تا زمانی که فرآیندی نداشته باشید، هرگز نمی‌دانید که ارزش‌گذاری در کجا قرار خواهد گرفت. »

او از آمدن شرکت هوش مصنوعی جدید خود در "All In" که با سرمایه‌گذاران همکار جیسون کالاکانیس، چامات پالیهاپیتیا و دیوید فریدبرگ میزبانی می‌کند، گفت: "بهترین‌ها برای سرمایه‌گذاری [در این] فریاد می‌زدند." به میزبانان مشترک All In خود.

از آنجایی که او Glue را به‌عنوان یک شرکت هوش مصنوعی معرفی می‌کند، و شاید بهترین‌های او یک قطعه بخواهند، واضح است که او امیدوار است ارزش بالایی داشته باشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است