متن خبر

دیوانگی خرید برای تلفن دوم سولانا موبایل، پیش‌سفارش‌ها را به اوج می‌رساند

دیوانگی خرید برای تلفن دوم سولانا موبایل، پیش‌سفارش‌ها را به اوج می‌رساند

شناسهٔ خبر: 443857 -




راج گوکال، یکی از بنیانگذاران Solana و رئیس آزمایشگاه Solana، به طور انحصاری به TechCrunch گفت: ظاهراً تقاضا برای Chapter 2 بسیار زیاد است، Solana Mobile به هدف فروش 7 روزه خود در 24 ساعت اول رسید.

گوکال گفت: در 24 ساعت اول پس از معرفی این تلفن، سولانا موبایل بیش از 25000 پیش‌سفارش داشت و با 30 ساعت پیش‌سفارش، 30000 پیش‌فروش داشت. با این اعداد، این دستگاه جدید در حال حاضر فروش 12 ماهه اولین گوشی سولانا، Saga را تحت الشعاع قرار داده است.

تلفن جدید دارای آپشن های مشابه مدل قبلی خود خواهد بود: مبتنی بر اندروید است، دارای کیف پول رمزنگاری داخلی، Seed Vault و "dApp store" برای برنامه‌های غیرمتمرکز رمزنگاری است. در ابتدا با قیمت 450 دلار عرضه می شود که کمتر از 599 دلاری است که ساگا به آن فروخته می شود. سخنگوی سولانا بيان کرد که فصل 2 در نیمه اول سال 2025 ارسال خواهد شد.

گوکال گفت: «برای توسعه‌دهندگان، Solana Mobile فرصتی عظیم برای تیم‌های برنامه‌های رمزنگاری ایجاد می‌کند که به دنبال تشویق کاربران خود هستند. این به آنها یک کانال توزیع متمرکز برای کاربران سرسخت و اختصاصی می دهد. این به آنها این امکان را می دهد که این کار را بدون هیچ هزینه ی اپ استور غیرقابل تحملی انجام دهند."

گوکال اضافه کرد که این دستگاه نمایانگر آنچه که با رمزنگاری امکان پذیر است را نشان می دهد و ارزشی را در تشویق برنامه ها به کاربران ارائه می دهد.

صعود ساگا

اولین گوشی هوشمند سولانا زمانی که برای اولین بار در اواسط سال 2023 با قیمت 1000 دلار عرضه شد، تقاضای زیادی نداشت. اما این شرکت به زودی قیمت را به دلیل تقاضای ضعیف به 599 دلار کاهش داد. مارکز براونلی، یوتیوب‌بر، حتی ساگا را «بدترین گوشی جدید سال 2023» نامید و بيان کرد که این گوشی «شکست خورده است».

در ابتدا، به نظر می رسید که فروش کم به این دلیل است که گوشی در بازار شلوغ گوشی های هوشمند مورد توجه قرار ن گرفت. اما وقتی برنامه غیرمتمرکز memecoin BONK (dApp) متمرکز بر سگ‌ها اعلام کرد که 30 میلیون توکن BONK را به صورت رایگان در اختیار دارندگان Saga قرار می‌دهد، گوش‌های مردم باهوش رمزنگاری به خود جلب شد. سپس Saga تقریباً یک شبه فروخته شد.

در آن زمان، 30 میلیون توکن BONK بیش از هزینه تلفن ارزش داشت، پس کاربران اساسا دستگاه (یا توکن ها، بسته به نوع نگاه شما به آن) را به صورت رایگان دریافت کردند. قبل از آن، صاحبان ساگا جوایز ارزهای دیجیتال دیگری مانند ضرابخانه برای مجموعه NFT Claynosaurz دریافت می‌کردند، اما این تبلیغات آنچنان مورد توجه قرار ن گرفت. با این حال، پس از تبلیغات BONK، سایر dApp ها شروع به ارائه جوایز مشابه کردند، که منجر به این شد که افراد بیشتری بخواهند تلفن را بخرند تا از ارزش پیشنهادی آن استفاده کنند.

گوکال گفت: «با رشد مجدد بازار در سه ماهه چهارم سال گذشته، Saga فروخته شد و اکثریت این فروش‌ها تنها طی دو روز در دسامبر انجام شد. از آن زمان، ما روزانه با هزاران درخواست بیشتر مواجه شده ایم.

اکنون، Solana امیدوار است که همان جادو را با فصل 2 بازسازی کند. توکن Saga genesis، NFT غیرقابل انتقال که با هر Saga ارائه می‌شود و به مالکان کمک می‌کند تا پاداش‌ها را بازخرید کنند، برای دارندگان دستگاه‌های جدید در دسترس نخواهد بود، اما شرکت برنامه‌ریزی کرده است. با توجه به پرسش‌های متداول آن، در مورد "تکیه بر این تجربه در فصل 2".

گوکال گفت: «بازگشت به جامعه اثر گلوله برفی دارد: با شروع بیشتر توسعه‌دهندگان به انتشار برنامه‌های دارای انگیزه رمزنگاری برای کاربران Solana Mobile، ما شاهد پذیرش بیشتری خواهیم بود». او گفت که The Chapter 2 با حامیانی از جمله Backpack، Tensor، Phantom، Solflare، Magic Eden و Drip راه اندازی شده است که قصد دارند به دارندگان پاداش دهند.

گوکال گفت: «فصل 2 بر توزیع گسترده تر، دسترسی بیشتر، و از آموخته های دو سال گذشته برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر برای توسعه دهندگان و کاربران استفاده می کند.

گوکال بيان کرد که دستگاه جدید بیش از یک سال است که «در حال کار است»، زیرا این شرکت می‌خواست «آزادی کاملی برای توسعه‌دهندگان و کاربران کریپتو» ایجاد کند، بدون اینکه محدودیتی برای توکن‌ها یا NFT‌ها وجود داشته باشد و هزینه‌های گزافی نداشته باشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است