متن خبر

دیزنی راه حلی زیبا برای مشکل حرکت VR ارائه می دهد

دیزنی راه حلی زیبا برای مشکل حرکت VR ارائه می دهد

شناسهٔ خبر: 444871 -




Virtuix Omni را به خاطر دارید؟ هرگز فراموش نخواهم کرد که نسخه اولیه تردمیل واقعیت مجازی را در مجموعه هتلی بسیاری از E3s های قبل امتحان کنم. این سیستم که دارای یک پلت فرم مقعر و کفش های لغزنده است، به اندازه کافی هوشمندانه بود تا بر برداشت Ready Player One در فضا تأثیر بگذارد. این سیستم بدون لوازم الکترونیکی بالاخره در اوایل سال جاری عرضه شد.

چیزی که می‌توانید در مورد واقعیت مجازی بگویید این است که راه‌حل‌های خلاقانه زیادی برای مسائل مختلف پیرامون فناوری الهام‌بخش است. البته حرکت یک حرکت اصلی است. زمانی که آواتار FPV شما در حال چرخیدن است، در حالی که روی کاناپه نشسته اید، بخشی از آن حس احشایی را از دست می دهید.

با این حال، برای آینده قابل پیش‌بینی، همه راه‌حل‌ها دارای اشکالات کلیدی هستند. قیمت در مورد Omni یکی است و احتمالاً برای سهم شیر از این نوع لوازم جانبی خواهد بود. مسائل دیگر اندازه (بزرگ است) و صدا (خیلی پر سر و صدا است).

HoloTile - که اخیراً اولین بار در YouTube در پایان یک ویدیو به افتخار همکار تحقیقاتی دیزنی، Lanny Smoot، شروع به کار کرد - یک راه حل بسیار هوشمندانه و صادقانه بسیار ظریف برای برخی از این مسائل است.

این سیستم از صدها "کاشی" کوچک و گرد تشکیل شده است که به اندازه یک دلار نقره به نظر می رسد. هر کدام به عنوان نوعی تردمیل کوچک و همه جهته عمل می کنند. با همکاری یکدیگر، تنها وظیفه آنها این است که مانع از خروج واکر از پد شوند.

اسموت در این ویدئو می گوید: "من می توانم در این طبقه همه جانبه در هر جهتی که بخواهم راه بروم." او به طور خودکار هر کاری که لازم باشد انجام می دهد تا من روی زمین بمانم. و آنچه در این مورد شگفت انگیز است این است که چندین نفر می توانند روی آن باشند و همه به طور مستقل راه بروند. آنها می توانند در واقعیت مجازی و خیلی چیزهای دیگر راه بروند.»

توانایی پشتیبانی از چندین نفر، شاید چشمگیرترین بخش از همه اینها باشد. البته، سؤالات زیادی وجود دارد، از جمله حداکثر سرعت (اسموت در ویدیو بسیار عمدی حرکت می کند) و اینکه چقدر وزن دارند. نکته مهم در مورد همه اینها این است که به نظر می رسد HoloTile در حال حاضر یک پروژه تحقیقاتی است.

یکی همچنین فرض می کند که سیستمی مانند این در شکل فعلی آن برای استفاده خانگی بسیار گران است. اگر قرار است روشنایی روز را ببیند، به نظر می‌رسد که بخشی از تجربه واقعیت مجازی Disney Parks باشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است