متن خبر

دولت بریتانیا از طرحی بیش از 100 میلیون دلاری برای راه اندازی تحقیق و توسعه هوش مصنوعی “مسئولانه” استفاده می کند.

دولت بریتانیا از طرحی بیش از 100 میلیون دلاری برای راه اندازی تحقیق و توسعه هوش مصنوعی “مسئولانه” استفاده می کند.

شناسهٔ خبر: 448425 -




دولت بریتانیا بالاخره در حال انتشار پاسخ خود به مشاوره مقررات مربوط به هوش مصنوعی است که در ماه مارس گذشته آغاز شد، زمانی که برگه سفیدی را ارائه کرد که در آن اولویت تکیه بر قوانین و تنظیم‌کننده‌های موجود، همراه با راهنمایی‌های «مطابق خاص» برای نظارت ملایم ارائه شد. بخش مخل فناوری پیشرفته

پاسخ کامل امروز صبح در دسترس است، پس در زمان نگارش برای تحلیل در دسترس نبود. اما در یک بیانیه مطبوعاتی قبل از انتشار، وزارت علوم، نوآوری و فناوری (DSIT) این طرح را به عنوان تقویتی برای "رهبری جهانی" بریتانیا از طریق اقدامات هدفمند - از جمله 100 میلیون پوند + (125 میلیون دلار) بودجه اضافی - در نظر گرفته است. تقویت مقررات هوش مصنوعی و تقویت نوآوری.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی DSIT، 10 میلیون پوند (حدود 12.5 میلیون دلار) بودجه اضافی برای تنظیم‌کننده‌ها وجود خواهد داشت تا برای حجم کاری گسترده‌شان «به‌روزرسانی» انجام دهند، یعنی چگونگی اعمال قوانین بخشی موجود در پیشرفت‌های هوش مصنوعی و در واقع اجرای قوانین موجود در مورد هوش مصنوعی. برنامه هایی که قوانین را نقض می کنند (از جمله، پیش بینی شده است، با توسعه ابزارهای فنی خود).

این صندوق به تنظیم‌کنندگان کمک می‌کند تا تحقیقات پیشرفته و ابزارهای عملی را برای نظارت و رسیدگی به خطرات و فرصت‌ها در بخش‌های خود، از مخابرات و مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا امور مالی و آموزش، توسعه دهند. برای مثال، این ممکن است شامل ابزارهای فنی جدید برای تحلیل سیستم‌های هوش مصنوعی باشد.» DSIT می‌نویسد. هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه تعداد کارمند اضافی را می توان با بودجه اضافی استخدام کرد، ارائه ن کرد.

این نسخه همچنین 90 میلیون پوند (تقریبا 113 میلیون دلار) بودجه را نشان می‌دهد که دولت او میگوید برای ایجاد 9 مرکز تحقیقاتی برای تقویت نوآوری هوش مصنوعی داخلی در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی، ریاضی و شیمی استفاده خواهد شد. در سراسر انگلستان واقع شود

تقسیم بودجه 90:10 نشان‌دهنده این است که دولت می‌خواهد بیشتر اقدامات در کجا اتفاق بیفتد - با سطل علامت‌گذاری شده به "توسعه هوش مصنوعی بومی" برنده واضح اینجاست، در حالی که اجرای "هدفمند" در مورد خطرات ایمنی مرتبط با هوش مصنوعی به عنوان نسبتاً کوچک در نظر گرفته شده است. زمان عملیات گفت نی برای تنظیم کننده ها. (اگرچه شایان ذکر است که دولت قبلاً ۱۰۰ میلیون پوند برای یک کارگروه هوش مصنوعی، متمرکز بر تحقیق و توسعه ایمنی پیرامون مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی اعلام کرده بود.)

DSIT به TechCrunch تأیید کرد که صندوق 10 میلیون پوندی برای گسترش قابلیت‌های هوش مصنوعی تنظیم‌کننده‌ها هنوز ایجاد نشده است و بيان کرد که دولت برای راه‌اندازی این مکانیسم «با سرعت عمل می‌کند». یکی از سخنگویان بخش به ما گفت: «با این حال، مهم است که این کار را به درستی انجام دهیم تا به اهداف خود برسیم و اطمینان حاصل کنیم که ارزش پول مالیات دهندگان را دریافت می کنیم.

بودجه 90 میلیون پوندی برای 9 مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی شامل پنج سال است که از 1 فوریه شروع می شود. سخنگوی گفت : "این بودجه قبلاً با سرمایه گذاری در 9 مرکز از 7.2 میلیون پوند تا 10 میلیون پوند اعطا شده است. " آنها جزئیاتی در مورد تمرکز شش مرکز تحقیقاتی دیگر ارائه نکردند.

تیتر اصلی دیگر امروز این است که دولت به برنامه خود مبنی بر عدم ارائه قانون جدید برای هوش مصنوعی پایبند است.

DSIT می نویسد: «دولت بریتانیا برای وضع قوانین عجله نخواهد کرد، یا خطر اجرای قوانین «رفع سریع» را که به زودی منسوخ یا ناکارآمد می شوند، نخواهد داشت. در عوض، رویکرد مبتنی بر زمینه دولت به این معنی است که تنظیم‌کننده‌های موجود این اختیار را دارند که خطرات هوش مصنوعی را به شیوه‌ای هدفمند تحلیل کنند.»

این ادامه مسیر تعجب آور نیست – از آنجایی که دولت امسال با انتخاباتی روبرو است که نظرسنجی ها نشان می دهد که تقریباً به طور قطع شکست خواهد خورد. پس ، به نظر می رسد دولتی است که زمان آن برای نوشتن قوانین در مورد هر چیزی به سرعت تمام می شود. قطعا زمان در مجلس فعلی رو به کاهش است. (و، خوب، تصویب قوانین در مورد یک موضوع فنی پیچیده مانند هوش مصنوعی به وضوح در هدیه نخست وزیر فعلی در این مرحله از تقویم سیاسی نیست.)

در همان زمان، اتحادیه اروپا به تازگی بر روی متن نهایی چارچوب مبتنی بر ریسک خود برای تنظیم هوش مصنوعی «قابل اعتماد» - یک کتاب قوانین فناوری پیشرفته طولانی مدت که به نظر می رسد از اواخر سال جاری در آنجا اعمال می شود، به توافق رسیده است. پس ، استراتژی بریتانیا برای دور شدن از قانونگذاری در مورد هوش مصنوعی، و تصمیم گیری در مورد این موضوع، تأثیری بر تقویت آشکار تمایز در برابر بلوک همسایه دارد، جایی که با اتخاذ رویکرد متضاد، اتحادیه اروپا اکنون در حال حرکت به جلو است (و جلوتر می رود). دور از موقعیت بریتانیا) با اجرای قانون هوش مصنوعی آن.

دولت بریتانیا آشکارا این تاکتیک را به‌عنوان راه‌اندازی استقبال بزرگ‌تر برای توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی می‌بیند. حتی در شرایطی که اتحادیه اروپا بر این باور است که کسب‌وکارها، حتی کسب‌وکارهای مختل کننده فناوری پیشرفته، بر اساس اطمینان حقوقی رشد می‌کنند - به علاوه، در کنار آن، این اتحادیه در حال رونمایی از بسته اقدامات حمایتی هوش مصنوعی خود است - پس کدام یک از این رویکردها، دستورالعمل‌های خاص بخش در مقابل مجموعه‌ای از موارد تجویز شده خطرات قانونی، بیشترین رشد را در «نوآوری» هوش مصنوعی به همراه خواهد داشت.

«سیستم نظارتی چابک بریتانیا به طور همزمان به تنظیم‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت به خطرات نوظهور پاسخ دهند، در حالی که به توسعه‌دهندگان فضایی برای نوآوری و رشد در بریتانیا می‌دهد.» خط تقویت‌کننده DSIT است.

(در حالی که، به طور خاص، در مورد اعتماد تجاری، انتشار آن نشان می‌دهد که چگونه از «تنظیم‌کننده‌های کلیدی»، از جمله Ofcom و Competition and Markets Authority [CMA] خواسته شده است تا رویکرد خود را برای مدیریت هوش مصنوعی تا 30 آوریل منتشر کنند - که او میگوید آنها را خواهند دید. ریسک‌های مرتبط با هوش مصنوعی را در حوزه‌های خود تنظیم کنید، مهارت‌ها و تخصص فعلی‌شان را برای رسیدگی به آن‌ها و برنامه‌ای برای نحوه تنظیم هوش مصنوعی در سال آینده شرح دهید. ، در چندین طرح اولویت اجرایی هوش مصنوعی، به منظور تعیین کمیت خطر خود برای ورود به آب گرم قانونی.)

یک چیز واضح است: ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، همچنان در شرکت تکبروها بسیار راحت است – چه او از کار روزانه خود برای انجام مصاحبه ای با ایلان ماسک برای پخش در پلتفرم رسانه اجتماعی خود وقت صرف کند. در برنامه فشرده خود زمانی را برای ملاقات با مدیران عامل غول های هوش مصنوعی ایالات متحده برای گوش دادن به برنامه لابی "خطر وجودی" آنها پیدا می کند. یا میزبانی یک «اجلاس جهانی ایمنی هوش مصنوعی» برای جمع آوری وفاداران فناوری در بلچلی پارک - پس تصمیم او برای انتخاب سیاستی که در حال حاضر با قوانین سخت جدید همراه نباشد، بدون شک انتخاب واضحی برای او و دولت وقت گیرش بود. .

از طرف دیگر، به نظر می رسد که دولت سوناک از جنبه دیگری عجله دارد: وقتی نوبت به توزیع بودجه مالیات دهندگان برای افزایش «نوآوری هوش مصنوعی» داخلی می رسد - و پیشنهاد DSIT در اینجا این است که این وجوه به صورت استراتژیک هدف قرار می گیرند. اطمینان حاصل کنید که پیشرفت‌های سریع فناوری پیشرفته «مسئولانه» هستند (هر چیزی که «مسئولانه» به معنای بدون وجود چارچوب قانونی برای تعریف محدودیت‌های زمینه‌ای مورد بحث است).

علاوه بر 90 میلیون پوند ذکر شده برای 9 مرکز تحقیقاتی که در روابط عمومی DSIT دنبال می‌شوند، اعلامیه 2 میلیون پوندی بودجه شورای تحقیقات هنر و علوم انسانی (AHRC) برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی جدید وجود دارد که دولت او میگوید «به تعیین مسئولیت کمک خواهد کرد. هوش مصنوعی در بخش‌هایی مانند آموزش، پلیس و صنایع خلاق به نظر می‌رسد. اینها بخشی از برنامه موجود بریجینگ مسئولیت AI (BRAID) AHRC هستند.

علاوه بر این، ۱۹ میلیون پوند به ۲۱ پروژه برای توسعه «راه‌حل‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قابل اعتماد و مسئولانه» با هدف تسریع استقرار فناوری‌های هوش مصنوعی و افزایش بهره‌وری اختصاص خواهد یافت. DSIT او میگوید : «این از طریق مسابقه فاز 2 هوش مصنوعی قابل اعتماد شتاب، که از طریق صندوق مأموریت‌های فناوری UKRI [تحقیق و نوآوری] بریتانیا پشتیبانی می‌شود و توسط برنامه Innovate UK BridgeAI تأمین می‌شود.»

میشل دونلان، وزیر علوم، نوآوری و فناوری در بیانیه ای که به همراه اطلاعیه های امروز منتشر شد، گفت :

رویکرد نوآورانه بریتانیا به مقررات هوش مصنوعی ما را به یک رهبر جهانی در زمینه ایمنی هوش مصنوعی و توسعه هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

من شخصاً از پتانسیل هوش مصنوعی برای تغییر خدمات عمومی و اقتصادمان به سمت بهتر هدایت می‌شوم - منجر به درمان‌های جدید برای بیماری‌های بی‌رحمانه مانند سرطان و زوال عقل، و باز کردن دری به روی مهارت‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌ای می‌شود که اقتصاد بریتانیا را در آینده تقویت می‌کند.

هوش مصنوعی سریع حرکت می کند، اما ما نشان داده ایم که انسان ها می توانند به همان سرعت حرکت کنند. با اتخاذ یک رویکرد چابک و خاص بخش، ما بلافاصله شروع به مقابله با خطرات کرده‌ایم که به نوبه خود راه را برای بریتانیا هموار می‌کند تا به یکی از اولین کشورهای جهان تبدیل شود که با خیال راحت از مزایای هوش مصنوعی بهره می‌برد.

اعلان‌های بودجه بیش از 100 میلیون پوندی (کل) امروز علاوه بر 100 میلیون پوندی است که قبلاً توسط دولت برای کارگروه ایمنی هوش مصنوعی فوق‌الذکر (موسسه ایمنی هوش مصنوعی تبدیل شده) که بر مدل‌های به اصطلاح مرزی (یا پایه) AI متمرکز است، در هر DSIT اعلام شده است. ، که وقتی ما پرسیدیم این موضوع را تایید کرد.

ما همچنین در مورد معیارها و فرآیندهای اعطای بودجه مالیات دهندگان بریتانیا به پروژه های هوش مصنوعی سؤال کردیم. ما این نگرانی را شنیده‌ایم که رویکرد دولت ممکن است نیاز به فرآیند تحلیل دقیق همتایان را نادیده بگیرد - با خطر عدم تحلیل دقیق پیشنهادها در عجله برای توزیع بودجه.

یک سخنگوی DSIT با رد هرگونه تغییر در فرآیندهای معمول UKRI پاسخ داد. آنها پیشنهاد کردند: «UKRI تحقیقات را بر مبنای رقابتی تأمین مالی می کند». درخواست‌های فردی برای تحقیق توسط کارشناسان مستقل مرتبط از دانشگاه و تجارت ارزیابی می‌شوند. هر پیشنهاد برای تامین مالی تحقیقات توسط کارشناسان برای برتری و، در صورت لزوم، تاثیر ارزیابی می شود.

DSIT با تنظیم‌کننده‌ها کار می‌کند تا جزئیات [نظارت پروژه] را نهایی کند، اما این موضوع حول پروژه‌های تنظیم‌کننده‌ای متمرکز خواهد بود که از اجرای چارچوب نظارتی هوش مصنوعی ما پشتیبانی می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که از فرصت‌های تحول‌آفرینی که این فناوری ارائه می‌کند، سرمایه‌گذاری می‌کنیم. این سخنگو گفت : کاهش خطرات ناشی از آن.

در مورد ایمنی مدل پایه، روابط عمومی DSIT پیشنهاد می‌کند که مؤسسه ایمنی هوش مصنوعی «به همکاری نزدیک بریتانیا با شرکای بین‌المللی برای تقویت توانایی ما در ارزیابی و تحقیق در مورد مدل‌های هوش مصنوعی خواهد دید». و دولت همچنین از طریق صندوق مشارکت های علمی بین المللی سرمایه گذاری 9 میلیون پوندی دیگری را اعلام می کند که می گوید برای گرد هم آوردن محققان و نوآوران در بریتانیا و ایالات متحده استفاده می شود - "به منظور تمرکز بر توسعه ایمن، مسئولیت پذیر و هوش مصنوعی قابل اعتماد».

بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه در ادامه واکنش دولت را به عنوان طرح «یک مورد طرفدار نوآوری برای الزامات الزام آور هدفمند بیشتر در مورد تعداد کمی از سازمان‌هایی که در حال حاضر در حال توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی همه‌منظوره با توانایی بالا هستند، توصیف می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آنها در قبال آن‌ها پاسخگو هستند. این فناوری ها را به اندازه کافی ایمن می کند.

این می‌افزاید: «این براساس گام‌هایی است که تنظیم‌کننده‌های متخصص بریتانیا در حال حاضر برای پاسخ به خطرات و فرصت‌های هوش مصنوعی در حوزه‌های خود برمی‌دارند». (و در این راستا، CMA مجموعه‌ای از اصول را ارائه کرد که می‌گفت پاییز گذشته رویکردش را به سمت هوش مصنوعی مولد هدایت می‌کند.) روابط عمومی همچنین به شدت از "همکاری با ایالات متحده در زمینه هوش مصنوعی مسئول" صحبت می‌کند.

در پاسخ به سوالی درباره جزئیات بیشتر در این مورد، سخنگوی بيان کرد که هدف از این مشارکت، گرد هم آوردن محققان و نوآوران در مشارکت های تحقیقاتی دوجانبه با ایالات متحده است که بر توسعه هوش مصنوعی ایمن، مسئولانه و قابل اعتمادتر و همچنین هوش مصنوعی برای استفاده های علمی متمرکز است. وی گفت که امیدواریم «تیم‌های بین‌المللی روش‌های جدیدی را برای توسعه و استفاده مسئولانه هوش مصنوعی تحلیل کنند».

سخنگوی DSIT گفت : «توسعه درک مشترک از توسعه فناوری بین کشورها، ورودی‌های حاکمیت بین‌المللی هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد و به شکل‌دهی ورودی‌های تحقیقاتی به سیاست‌گذاران و تنظیم‌کننده‌های داخلی کمک می‌کند».

در حالی که آنها تأیید کردند که هیچ فرمان اجرایی «ایمنی و امنیت هوش مصنوعی» به سبک ایالات متحده توسط دولت سوناک صادر نخواهد شد، اما پاسخ مشاوره کتاب سفید مقررات مربوط به هوش مصنوعی که اواخر امروز منتشر می‌شود، «گام‌های بعدی» را مشخص می‌کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است