متن خبر

دولت آمریکا فروش نرم افزار امنیتی کسپرسکی را ممنوع کرد

دولت آمریکا فروش نرم افزار امنیتی کسپرسکی را ممنوع کرد

شناسهٔ خبر: 584033 -




اعتبار تصویر: Kaspersky (اعتبار تصویر: Kaspersky)

دولت بایدن اعلام کرد که فروش نرم افزار توسط غول امنیتی روسیه آزمایشگاه کسپرسکی در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

آزمایشگاه‌های کسپرسکی به‌عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت امنیت سایبری شناخته می‌شد و در بازارهای مصرف‌کننده و تجاری پیشرو بود.

با این حال، از زمان الحاق کریمه به روسیه و جنگ گسترده‌تر بین اوکراین و روسیه، کسپرسکی به طور فزاینده‌ای شهرت خود را در غرب از دست داده است زیرا این شرکت ممکن است اطلاعات حساسی را به سرویس‌های اطلاعاتی روسیه منتقل کند.

نگرانی های واقعی یا ژئوپلیتیکی؟

از جمله نگرانی‌های اصلی که توسط دولت بایدن ذکر شده است، دسترسی به راه‌حل‌های کسپرسکی است که می‌تواند برای خرابکاری و جاسوسی علیه سیستم‌های رایانه‌ای غربی مورد استفاده قرار گیرد، به ویژه که برخی از راه‌حل‌های کسپرسکی برای محافظت از زیرساخت‌های حیاتی در هر دو بخش محلی و ایالتی استفاده می‌شوند. سطوح

جینا رایموندو، وزیر بازرگانی آمریکا طی سخنانی درباره این اعلامیه گفت: «روسیه نشان داده است که ظرفیت و قصد دارد از شرکت‌های روسی مانند کسپرسکی برای جمع‌آوری و سلاح‌سازی اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها سوءاستفاده کند و به همین دلیل است که ما مجبور به گرفتن این اطلاعات هستیم. اقدامی که امروز انجام می دهیم.»

کسپرسکی در پاسخ به این اطلاعیه اعلام کرد که این شرکت تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده نیست و این شرکت مسیرهای قانونی را برای ادامه فعالیت در ایالات متحده دنبال خواهد کرد.

سناتور دموکرات مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا، گفت: «ما هرگز کلید شبکه‌ها یا دستگاه‌های خود را به یک کشور متخاصم نمی‌دهیم، پس احمقانه است که فکر کنیم به نرم‌افزار روسی با عمیق‌ترین دسترسی به دستگاه‌های ممکن ادامه می‌دهیم. به آمریکایی ها فروخته شد.»

این ممنوعیت از 29 سپتامبر اجرایی می شود و از این تاریخ دانلود، به روز رسانی، مجوز و فروش مجدد محصولات کسپرسکی ممنوع خواهد شد. محصولاتی که نرم افزار کسپرسکی را ادغام می کنند نیز ممنوع خواهند شد. این مهلت به شرکت‌ها این فرصت را می‌دهد که راه‌حل‌های جایگزین بیابند، پس ممکن است ارزش نگاهی به بهترین فایروال SMB یا بهترین VPN‌های تجاری را داشته باشد.

ایالات متحده چندین اتهام را علیه ارتباط کسپرسکی با اطلاعات روسیه مطرح کرده است، از جمله ادعاهایی مبنی بر اینکه آزمایشگاه کسپرسکی ابزارهای هک را پس از سرقت از یک کارمند آژانس امنیت ملی ایالات متحده به دولت روسیه داده است.

از طریق رویترز

بیشتر از TechRadar Pro

کارمند نویسنده (امنیتی)

بندیکت نزدیک به 5 سال است که در مورد مسائل امنیتی می نویسد، در ابتدا در زمانی که در دانشگاه باکینگهام بود، ژئوپلیتیک و روابط بین الملل را پوشش می داد. در این مدت او در رشته لیسانس سیاست با روزنامه‌نگاری تحصیل کرد، که برای آن افتخارات درجه دو (بخش فوقانی) را دریافت کرد. بندیکت سپس تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و در کارشناسی ارشد امنیت، اطلاعات و دیپلماسی موفق شد. بندیکت پس از پیوستن به TechRadar Pro به عنوان Staff Writer، علایق امنیتی خود را به سمت امنیت سایبری تغییر داد و بر عوامل تهدید، بدافزارها، مهندسی اجتماعی و امنیت ملی تمرکز کرد. بندیکت همچنین متخصص محصولات امنیتی B2B، از جمله فایروال، آنتی ویروس، امنیت نقطه پایانی و مدیریت رمز عبور است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است