متن خبر

دور 58 میلیون دلاری برای این استارت آپ اروپایی Mycelium نشان می دهد که این فناوری در آستانه کارهای بزرگ است

دور 58 میلیون دلاری برای این استارت آپ اروپایی Mycelium نشان می دهد که این فناوری در آستانه کارهای بزرگ است

شناسهٔ خبر: 445465 -




Infinite Roots (IR)، که قبلاً Mushlabs نام داشت، یک شرکت بیوتکنولوژی آلمانی است که شیارهای Mycelium را می‌چرخاند، ماده‌ای که از قارچ‌ها به دست می‌آید و به عنوان پاسخی برای همه چیز از غذا گرفته تا مصالح ساختمانی مورد استقبال قرار می‌گیرد. در یک حرکت قابل توجه هم برای آن و هم برای بخش نوپای Mycelium، IR اکنون دور سرمایه گذاری 58 میلیون دلاری سری B را بسته است و آن را به یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها در این فناوری در اروپا تا به امروز تبدیل کرده است.

این دور توسط دکتر هانس ریگل هلدینگ (HRH) که بیشتر به عنوان یکی از دو شرکت هلدینگ گروه شیرینی سازی هاریبو شناخته می شود (که هاریبو نخورده است؟!) رهبری می کرد. همچنین صندوق شورای سرمایه گذاری اروپا (که سرمایه گذاری مستقیم سهام در استارتاپ های اروپایی انجام می دهد) از این دور حمایت کرد.

گروه REWE (یک شرکت گردشگری آلمانی) و Betagro Ventures از هنگ کنگ.

سرمایه گذاران موجود، از جمله Clay Capital، FoodLabs، Redalpine، Simon Capital و Happiness Capital نیز شرکت کردند. قبل از این دور IR یک سری A 10 میلیون دلاری جمع آوری کرده بود.

این شرکت بيان کرد که قصد دارد از دور جدید برای تبدیل به رشد تجاری، گسترش ظرفیت های تولید و سرمایه گذاری در فعالیت های راه اندازی استفاده کند.

دکتر Mazen Rizk، بنیانگذار و مدیر عامل Infinite Roots، به من بيان کرد که این شرکت "در موقعیت منحصر به فردی برای تعریف عصر جدیدی از محصولات مبتنی بر میسلیوم قارچ قرار دارد."

میسلیوم، در اصل "ریشه" قارچ، بخش غیر تولید مثل قارچ است. قارچ ها از میسلیوم برای ترشح آنزیم هایی استفاده می کنند که مواد غذایی اطراف خود را تجزیه کرده و مواد مغذی را جذب می کنند. در نهایت به این معنی است که می توان آن را به محصولات متنوعی از پارچه و حتی مصالح ساختمانی تبدیل کرد.

اکنون، قرار نیست همه چیز دریانوردی ساده باشد. IR تعداد انگشت شماری از رقبای با بودجه خوب دارد.

Meati در ایالات متحده تا به امروز 274.5 میلیون دلار جمع آوری کرده است. Nature's Fynd 509.6 میلیون دلار جمع آوری کرده است. Myco Technology 207.6 میلیون دلار جمع آوری کرده است. به اندازه کافی در بریتانیا 121.7 میلیون دلار جمع آوری کرده است. و سپس Quorn، ساخته شده توسط مارلو فودز، پدرخوانده تخمیر و کم و بیش نام آشنا، که روی محصولات قارچ و Mycelium کار می کند، وجود دارد.

و تنها در این ماه، شرکت بیومتریال Sqim، که قبلاً با نام Mogu SRL شناخته می‌شد، دور سرمایه‌گذاری 12 میلیون دلاری را از CDP Venture Capital و سایرین برای فناوری‌های مبتنی بر میسلیوم صنعتی خود بست.

Sqim با استفاده از تخمیر، دو حالت عمودی را هدف قرار داده است: دیوار، کف، و محصولات درمانی صوتی، و جایگزین های بدون حیوانات برای صنایع مد لوکس و خودرو.

گفتنی است، ریزک به من بيان کرد که دور سری B به دلیل افزایش فناوری که شرکت قادر به انجام آن بوده، ایجاد شده است.

او گفت: «ما در حال اتخاذ رویکردی دوگانه هستیم. "یکی از آنها این است که ما در حال پیروی از یک رویکرد سبک دارایی برای تاسیسات خود هستیم که در آن با امکانات موجود برای تولید مواد خود کار می کنیم. به این ترتیب ما نیازی به سرمایه گذاری هنگفت در سرمایه نداریم. نکته دیگر این است که ما با یکی از کارخانه‌های آبجوسازی بزرگ‌تر در آلمان کار می‌کنیم تا بخش‌هایی از آبجوسازی را بازسازی کنیم و فضای تولید خودمان را انجام دهیم، که به معنای استفاده از ظرفیت آبجوسازی و استفاده از زباله‌هایی است که از کارخانه‌های آبجوسازی به‌عنوان مرکز تولید ما می‌آید.»

او بيان کرد که بسیاری از سرمایه گذارانش را هیجان زده کرد، به علاوه آنها چند ایده دیگر دارند: «ما نمی خواهیم گوشت را تقلید کنیم. ما نمی خواهیم فقط جایگزین های گوشتی ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم محصولاتی بر اساس هی، خوشمزه و سالم بسازیم.»

به هر حال، به سرعت آشکار می شود که دسترسی به امکانات در مقیاس صنعتی به طور فزاینده ای راهی برای این شرکت های میسلیایی خواهد بود.

به عنوان مثال، سال گذشته Meati Foods به سمت تولید کامل پروتئین کامل غذایی مبتنی بر میسلیوم خود حرکت کرد و یک "مگا رنچ" را در کلرادو راه اندازی کرد که تا حدی با سرمایه 150 میلیون دلاری سری C و دور افزایشی 22 میلیون دلاری تامین شد. هدف این مرکز تولید بیش از 45 میلیون پوند محصول خواهد بود.

پس برای Infinite Roots مهم است که یک شریک صنعتی برای فاز بعدی خود امضا کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است