متن خبر

دل لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر جدیدی را با یک CPU گیج‌کننده عرضه می‌کند که «مردم سر خود را می‌خارانند» — 9W Core Ultra U7-164U احتمالاً جالب‌ترین پردازنده لپ‌تاپ اینتل در حال حاضر است.

دل لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر جدیدی را با یک CPU گیج‌کننده عرضه می‌کند که «مردم سر خود را می‌خارانند» — 9W Core Ultra U7-164U احتمالاً جالب‌ترین پردازنده لپ‌تاپ اینتل در حال حاضر است.

شناسهٔ خبر: 455119 -




Latitude 7350 قابل جدا شدن
(اعتبار تصویر: Dell)

جدیدترین محصول دل به مجموعه Latitude یک تبلت 2 در 1 است که با گفت ن صفحه کلید همکاری جداشدنی اختیاری به عنوان یک لپ تاپ عمل می کند.

Latitude 7350 Detachable که در رنگ River Blue موجود است، دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی (2880 x 1920) IPS LCD است و از پردازنده Intel Core Ultra U7-164U vPro (همچنین با Ultra U5-134U موجود است) قدرت می گیرد.

7350 Detachable شامل دوربین جلو و عقب 8 مگاپیکسلی، باتری 46.5 وات ساعتی، پشتیبانی از Wi-Fi 7 و بلوتوث 5.4 است و دارای دو پورت Thunderbolt 4 و یک جک صدا است.

سردرگمی نامگذاری

جالب اینجاست که این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت سرویس‌دهی داشته باشد و تکنسین‌ها می‌توانند نمایشگرها و باتری‌ها را جدا و تعویض کنند، اگرچه این قطعات قابل تعویض توسط کاربر نیستند. این تبلت همچنین دارای حافظه قابل جابجایی PCIe NVMe از طریق اسلات M.2 2230 است که گزینه های استفاده از SSD های شخص ثالث را محدود می کند.

این پردازنده Intel Core Ultra U7-164U vPro است که احتمالاً یکی از جالب ترین چیزها در مورد 2-in-1 است. این CPU جدید از سری Meteor Lake اینتل به دلیل طرح نام‌گذاری‌اش، باعث افزایش ابروها شد. نام Core Ultra که قبلا تصور می‌شد مدل‌های با کارایی بالا را نشان می‌دهد، اکنون ظاهراً برای تراشه‌های سری U 9 وات و 15 وات کم مصرف نیز استفاده می‌شود.

سردرگمی با شماره گذاری این مدل ها عمیق تر می شود. به عنوان مثال، Core Ultra 7 164U یک قطعه 9W است، در حالی که Core Ultra 7 155U یک CPU 15W است.

این پردازنده 9 واتی یک مدل 12 هسته ای و 14 رشته ای است که دارای حداکثر فرکانس توربو 4.8 گیگاهرتز است. دارای 2 هسته عملکرد، 8 هسته کارآمد و 2 هسته کم مصرف که هر کدام دارای حداکثر فرکانس توربو و فرکانس پایه خاص خود هستند.

این پردازنده همچنین دارای 12 مگابایت حافظه کش هوشمند است و حداکثر توان توربو 30 وات را پشتیبانی می کند. مجهز به NPU Intel AI Boost با حداکثر فرکانس 1.4 گیگاهرتز است که از انواع داده های هوش مصنوعی و چارچوب های نرم افزاری پشتیبانی می کند.

Dell Latitude 7350 Detachable در سه ماهه دوم به فروش می رسد، اما هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است