متن خبر

دلم برای اینستاگرام قدیمی تنگ شده است – اما آخرین چیزی که نیاز دارم یک کلون از TikTok است

دلم برای اینستاگرام قدیمی تنگ شده است – اما آخرین چیزی که نیاز دارم یک کلون از TikTok است

شناسهٔ خبر: 463412 -




پروفایل اینستاگرام در اینستاگرام
(اعتبار تصویر: AngieYeoh / Shutterstock)

زمانی را به یاد می‌آورم که اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 راه‌اندازی شد و همه دوستانم در مدرسه در اطراف آیفون 4 دوستم شلوغ بودند و اکانت‌های اینستاگرام ما را می‌سازند و ایده‌های جالبی را می‌اندیشیدند. از آن زمان همه چیز بسیار تغییر کرده است و من واقعاً دلم برای اینستاگرام "قدیمی" تنگ شده است. با این حال، فکر نمی‌کنم آنقدر از دست بدهم که TikTok وارد عمل شود و سعی کند این شکاف را پر کند.

در اطلاعیه‌ای در این برنامه آمده است که TikTok در حال آماده شدن برای انتشار یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس برای کاربران است تا تصاویر خود را به نام TikTok Notes منتشر کنند که همچنین «پست‌های عکس عمومی موجود و آینده TikTok» را به پست‌هایی در پلتفرم جدید تبدیل می‌کند. در حال حاضر، کاربران Tiktok می‌توانند تصاویر اسلایدشو در برابر آهنگ‌های موسیقی ارسال کنند، پس می‌توان تصور کرد که این تصاویر به پست‌های اینستاگرامی در پلتفرم جدید ترجمه می‌شوند.

به گزارش The Verge ، TikTok بیان می‌کند که «در حال تحلیل راه‌هایی برای توانمندسازی جامعه ما برای ایجاد و اشتراک‌گذاری خلاقیت خود با عکس‌ها و متن در فضای اختصاصی برای آن فرمت‌ها است». پس ، از این رو، می‌توانیم فرض کنیم که می‌توانید به پست‌های Notes خود نیز زیرنویس اضافه کنید.

آیا TikTok واقعاً می‌تواند اینستاگرام را فعال کند؟

مدتی است که کار افراد با اینستاگرام تمام شده است. ایده ارسال پست برای عموم مردم تا حد زیادی به انواع اینفلوئنسرها واگذار شده است، به طوری که اکثر افرادی که من می شناسم حساب اینستاگرام خود را به صورت خصوصی تنظیم کرده اند و برای دوستان و خانواده رزرو شده اند یا به طور انحصاری از "Finstas" خود استفاده می کنند. فینستاس، یا اینستاگرام های جعلی ، در سال 2016 و به بعد در بین جوانان بسیار محبوب شد - ابزاری برای کسانی که می خواهند به استفاده از اینستاگرام ادامه دهند، اما بخشی از آن حک شده است تا خودشان باشند و بدون نگرانی از داشتن عکس های عالی پست کنند.

Finstas هنوز هم اینستاگرام را از لقب سرزمین بایر یک پلتفرم نجات نداد. در جایی که اینستاگرام از نظر فید بسیار کنترل‌شده‌تر است، TikTok تنظیمات جالبی دارد به این صورت که ویدیوهای منتشر شده عمومی را می‌توان برای هر کسی در برنامه پخش کرد، مهم نیست که افراد را به طور متقابل دنبال می‌کنید یا نه. پس ، جالب است که ببینیم چگونه این به یک برنامه مبتنی بر عکس ترجمه می شود.

TikTok یک برنامه فوق‌العاده محبوب است و این واقعیت که برنامه جدید از پست‌های عکس موجود استفاده می‌کند، می‌تواند به آن شروعی برای رقابت با اینستاگرام بدهد. من فرض می‌کنم که این مورد مشابه موضوعات اینستاگرام باشد، که در آن به همه از قبل یک حساب اختصاص داده شده است و شما به سادگی باید آن را فعال کنید. این دری را به روی یک میلیارد کاربر فعال ماهانه TikTok باز می کند تا وارد سیستم شوند و برنامه را امتحان کنند.

البته، موفقیت هر دوپلگانر رسانه های اجتماعی تضمین شده نیست. سقوط توییتر (با عرض پوزش، 'X') چندین برنامه مشابه دیگر مانند Mastodon و Bluesky را به همراه داشت، و علیرغم اینکه چیزهای وحشتناکی در توییتر بوده است، آنها واقعاً اعداد عظیمی را نمی بینند که آنها را به اندازه برنامه خود بزرگ کند. دوباره جایگزین کردن با توجه به تعداد اکانت‌های اینستاگرامی که از قبل ایجاد شده‌اند، به نظر می‌رسید که تاپیک‌ها یک موفقیت تضمین شده باشند، اما فقط 160 میلیون کاربر ماهانه دارد ، در مقایسه با 250 میلیون کاربر فعال روزانه X. من صادقانه فکر می کنم که X باید قبل از اینکه مردم به سمت هر یک از گزینه های جایگزین بروند، از وب و تلفن های ما پاک شود.

با این حال، به طور کلی، TikTok Notes صحنه رسانه‌های اجتماعی پر از انتظار است. حرکت هوشمند TikTok برای ادغام محتوای عکس موجود و پایگاه کاربری عظیم آن می تواند سلطنت اینستاگرام را به چالش بکشد. اگرچه، تاریخ به ما می آموزد که هر جایگزینی برنده نیست. همانطور که TikTok Notes در حال آماده شدن برای معرفی است، ما فقط می توانیم در مورد پتانسیل آن برای سرنگونی اینستاگرام - یا ایجاد مسیر خود در حوزه دیجیتال - حدس و گمان کنیم.

نویسنده کارکنان محاسباتی

Muskaan نویسنده محاسباتی TechRadar در بریتانیا است. او همیشه نویسنده ای پرشور بوده و آثار خلاقانه اش در چندین مجله و مجلات ادبی به چاپ رسیده است. اولین ورود او به دنیای نویسندگی شعری بود که در تایمز زامبیا با موضوع گل آفتابگردان و بی اهمیت بودن وجود انسان در مقایسه با آن منتشر شد.

Muskaan که در زامبیا بزرگ شد، شیفته فناوری، به‌ویژه رایانه‌ها بود، و او به TechRadar پیوست تا درباره جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی، لپ‌تاپ‌ها و اخیراً هر چیزی مرتبط با هوش مصنوعی بنویسد. اگر سؤالی دارید، نگرانی های اخلاقی دارید یا فقط به هر چیزی ChatGPT یا هوش مصنوعی عمومی علاقه دارید، در جای درستی هستید.

Muskaan همچنین به نوعی توانست یک بازی را روی نوار لمسی MacBook کار خود نصب کند، بدون اینکه بخش فناوری اطلاعات (هنوز) متوجه شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است