خطوط هوایی دلتا پس از قطعی قابل توجهی که در اوایل ماه جاری رخ داد (از طریق CNBC ) برای دریافت خسارت از CrowdStrike و مایکروسافت از کمک قانونی استفاده کرده است.
این حادثه که در 19 جولای رخ داد، ناشی از بهروزرسانی نرمافزار CrowdStrike بود که منجر به شکست گسترده سیستمهای مایکروسافت در سراسر صنایع بزرگ مانند بانکداری، مراقبتهای بهداشتی و هوانوردی شد.
تخمین زده میشود که 8.5 میلیون دستگاه ویندوز تحت تأثیر این بهروزرسانی قرار گرفتهاند، از جمله سرورهای دلتا ایرلاینز و سرورهای سایر خطوط هوایی، که باعث توقف هزاران پرواز شده است.
شکایت دلتا علیه CrowdStrike و Microsoft
خطوط هوایی بهویژه از این قطعی آسیب دیدند، که باعث شد وزارت حملونقل در میان این اختلالات، تحقیقاتی را در مورد عملیات دلتا آغاز کند. به طور کلی، این قطعی برای شرکت هواپیمایی حدود 350 تا 500 میلیون دلار هزینه داشته است، با نزدیک به 7000 پرواز لغو شده و بیش از 176000 درخواست بازپرداخت یا بازپرداخت ثبت شده است.
دلتا با انتخاب دیوید بویز، یک وکیل آمریکایی که به دلیل مشارکت قبلی خود در پرونده های پرمخاطب شناخته می شود، نشان می دهد که می تواند غرامت قابل توجهی را از شرکت های فناوری بخواهد. Boies نماینده ایالات متحده در پرونده ضد انحصار آن علیه مایکروسافت بود و همچنین نقش مهمی در لغو ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان در کالیفرنیا داشت.
در حالی که هنوز هیچ شکایت رسمی تشکیل نشده است، برنامه های دلتا برای پیگیری خسارت قبلاً بر ارزش بازار CrowdStrike تأثیر گذاشته است. سهام این شرکت امنیت سایبری در دو روز معاملاتی پس از قطعی، 25 درصد سقوط کرد که نشان دهنده نگرانی سرمایه گذاران است.
فراتر از هوانوردی، شرکت بیمه Parametrix تخمین زده است که این حادثه تنها در بین 500 شرکت فورچون، به استثنای مایکروسافت، 5.4 میلیارد دلار ضرر داشته است. علاوه بر این، سایر شرکتها ممکن است بخواهند به دلتا بپیوندند تا از مایکروسافت و CrowdStrike غرامت پس از قطعی درخواست غرامت بپیوندند، که تنها زمانی آشکار میشود که شرکتها شروع به محاسبه زیان خود کنند.
ارسال نظر