متن خبر

دعوا بر سر دارایی های فیسکر در حال حاضر داغ شده است

دعوا بر سر دارایی های فیسکر در حال حاضر داغ شده است

شناسهٔ خبر: 585812 -




فیسکر تنها چند روز از ورشکستگی فصل 11 خود می گذرد، و دعوا بر سر دارایی های آن در حال حاضر متهم شده است، به طوری که یکی از وکیل ادعا می کند که استارتاپ دارایی های خود را "خارج از نظارت دادگاه" تصفیه کرده است.

موضوع، رابطه فیسکر و بزرگترین وام دهنده تضمین شده آن، Heights Capital Management، وابسته به شرکت خدمات مالی Susquehanna International Group است. هایتس در سال 2023 بیش از 500 میلیون دلار به فیسکر وام داد (با امکان تبدیل این بدهی به سهام در استارتاپ) در زمانی که مشکلات مالی شرکت در پشت صحنه خودنمایی می کرد.

این بودجه در اصل توسط هیچ دارایی تامین نمی شد. پس از اینکه فیسکر یکی از میثاق‌ها را زیر پا گذاشت، زمانی که در اواخر سال 2023 صورت‌های مالی سه‌ماهه سوم خود را به موقع ارائه نکرد، تغییر کرد. به Heights اهرم قابل توجهی می دهد. Heights نه تنها برای تعیین اینکه چه اتفاقی برای دارایی‌ها در دادرسی‌های فصل 11 می‌افتد، موقعیت قطبی را به دست آورد، بلکه به آن‌ها این فرصت را داد تا از یک افسر ترجیحی تجدید ساختار برای نظارت بر نزول آهسته شرکت به سمت ورشکستگی استفاده کنند.

الکس لیز، وکیلی از شرکت Milbank که نماینده گروهی از طلبکاران بدون وثیقه است که بیش از 600 میلیون دلار بدهکار است، در اولین جلسه رسیدگی روز جمعه در دادگاه ورشکستگی دلاور بيان کرد که رسیدن به این نقطه "خیلی طولانی" طول کشید. او بيان کرد که تشکیل پرونده‌های نظارتی دیرهنگام فیسکر یک «پیش‌فرض فنی جزئی» بود که به نوعی منجر به این شد که استارت‌آپ «اساساً کل کسب‌وکار را به Heights واگذار کند».

لیز در این جلسه گفت: «ما معتقدیم که این معامله وحشتناکی برای [فیسکر] و طلبکارانش بود. کار درست این بود که ماه‌ها پیش اعلام ورشکستگی کنید.» در همین حال، او بيان کرد که فیسکر در حال "تحلیل خارج از نظارت دادگاه" به نفع هایتس بوده است که به گفته او "فعالیت مشکوک" است. فیسکر دوره پیش از ورشکستگی را صرف کاهش قیمت ها و فروش وسایل نقلیه کرده است.

اسکات گریسمن، وکیلی که بازوی سرمایه گذاری هایتس را نمایندگی می کند، بيان کرد که نظرات لیز "کاملاً نامناسب، کاملاً بدون پشتوانه" بود و آنها را به عنوان "طراحی شده به عنوان لقمه های صوتی" که قرار است توسط رسانه ها انتخاب شود، مورد تمسخر قرار داد.

گریزمن گفت: «ممکن است طلبکاران ناامید زیادی در این مورد وجود داشته باشند، نه بیش از هایتس.» او بيان کرد که هایتس "مقدار عظیمی از اعتبار" را به فیسکر اختصاص داده است. او بعداً اضافه کرد که حتی اگر فیسکر بتواند کل موجودی باقیمانده خود - حدود 4300 SUV Ocean - را بفروشد، چنین فروش «شاید بخشی از بدهی تضمین شده هایتس را که در حال حاضر بیش از 180 میلیون دلار است، پرداخت کند.

وکلای دادگستری روز جمعه به دادگاه گفتند که توافقی اصولی برای فروش آن شاسی بلندهای Ocean به یک شرکت لیزینگ وسایل نقلیه ناشناس دارند. اما هنوز مشخص نیست که فیسکر چه دارایی های دیگری را می تواند بفروشد تا بازدهی برای سایر طلبکاران فراهم کند. این شرکت ادعا کرده است که بین 500 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار دارایی دارد، اما پرونده‌ها تاکنون تنها دارای جزئیات دقیق تجهیزات تولیدی از جمله 180 ربات مونتاژ، یک خط کامل زیر بدنه، یک کارگاه رنگ و سایر ابزارهای تخصصی هستند.

لیز در نگرانی خود در مورد چگونگی پایان یافتن پرونده ورشکستگی فیسکر تنها نبود. لیندا ریچندرفر، وکیل دفتر قیمومیت ایالات متحده، در طول جلسه گفت: «نمی دانم چرا این مدت طولانی شد. او همچنین بيان کرد که هنوز در اواخر روز پنجشنبه و ساعاتی قبل از جلسه استماع پرونده های جدید را تحلیل می کند.

او همچنین «نگرانی زیادی» ابراز کرد که این پرونده می‌تواند پس از فروش موجودی اقیانوس به یک انحلال مستقیم فصل 7 تبدیل شود و سایر طلبکاران را برای ضایعات بجنگند.

گریسمن در یک نقطه بيان کرد که او موافق است که فیسکر "احتمالاً بیش از زمان لازم" برای تشکیل پرونده برای حمایت از ورشکستگی زمان می برد و اگر پرونده زودتر شروع می شد، می توانست "به راحتی حل شود" برخی از این نزاع ها. او حتی بيان کرد که با ریچندرفر موافق است که "حتی با فروش ناوگان، فصل 11 ممکن است پایدار نباشد."

طرفین در جلسه بعدی در 27 ژوئن مجدداً با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

قاضی توماس هوران قبل از اینکه همه را اخراج کند، از همه طرف‌های درگیر به خاطر حضور «بسیار تمیز» با وجود عجله پرونده‌ها در این هفته، تشکر کرد. او به ویژه دفتر امین ایالات متحده را به دلیل کار در «شرایط واقعاً دشوار» برای «سرکشی کردن» به پرونده با «حداقل جنجال، در طرح همه چیز» خواند.

او در حالی که جلسه را خاتمه داد، با لبخند گفت: "من تصور می کنم چند نفر هستند که می خواهند اکنون کمی بخوابند."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است