متن خبر

دشمنی کندریک-دریک نشان می دهد که چگونه فناوری در حال تغییر مبارزات رپ است

دشمنی کندریک-دریک نشان می دهد که چگونه فناوری در حال تغییر مبارزات رپ است

شناسهٔ خبر: 469686 -




به نظر می رسد همه ما موافق هستیم : کندریک لامار دریک را در یکی از جذاب ترین مبارزات رپ دهه شکست داد. دریک برای اضافه کردن توهین به جراحت، زمانی که رپر فقید توپاک را دیپک جعلی کرد، خود را در آب داغ قانونی انداخت.

تنش بین لامار و دریک به دهه‌ها قبل برمی‌گردد، اما این شعله‌ور شدن جدید پاییز گذشته زمانی آغاز شد که جی کول آهنگی را منتشر کرد که درک، لامار و خودش را «سه بزرگ» در رپ نامید. مارس امسال، لامار بالاخره پاسخ داد و ادعای کول را با یک آیه کوبنده که او و دریک را ناراحت کرد، رد کرد. نبرد شعله ور شد و به زودی لژیونی از دیگر هنرمندان هیپ هاپ وارد شدند و موسیقی را منتشر کردند و طرف مقابل دریک را گرفتند.

این اختلاف چند هفته ای به یکی از شدیدترین مبارزات رپ دوران دیجیتال تبدیل شد. درگیری‌های جانبی (بین کریس براون و کواوو) و پرچم‌های سفید وجود داشت (جی کول از لامار عذرخواهی کرد و پاسخ دیس خود را به خواننده رپ حذف کرد). در همین حال، کمپین‌ها و هدایا علیه دریک توسط رسانه‌های اجتماعی و حمایت از آهنگ‌های دیس علیه او در همه چیز از رپ ژاپنی گرفته تا رقص کلاسیک هندی ظاهر شد.

این دشمنی همچنین بحثی را در مورد نقش فزاینده فناوری در رپ بیف، به علاوه اینکه هوش مصنوعی چگونه و چه زمانی باید در موسیقی استفاده شود، به راه انداخته است.

لحظه مهمی در آهنگ «Taylor Made» رخ داد، جایی که دریک تلاش کرد با استفاده از آوازهای هوش مصنوعی اسنوپ داگ و توپاک، نماد رپ که دهه‌ها پیش کشته شده بود، لامار را رد کند. دریک از املاک توپاک اجازه استفاده از آواز رپر فقید را دریافت نکرد و تهدید به شکایت شد مگر اینکه آهنگ را حذف کند. حتی اگر دریک آن را حذف کرد، تصمیم او برای استفاده از آوازهای هوش مصنوعی باعث ایجاد بحث در بین دوستداران موسیقی و فن‌آوران شد.

(تا زمان انتشار، لامار و دریک برای اظهار نظر در دسترس نبودند.)

مبارزات رپ به طور مزمن آنلاین تبدیل شده است

هنرمندی مانند توپاک که در سال 1996 درگذشت، نمی‌توانست تصور کند که هوش مصنوعی بتواند صدای او را چنان قانع‌کننده تقلید کند که یکی از محبوب‌ترین رپرهای حال حاضر آن را در یک آهنگ قرار دهد. او همچنین نمی‌توانست بفهمد چگونه ماهیت اینترنت اجتماعی آینده موسیقی را شکل می‌دهد، جایی که «هر جریانی یک رأی است».

در اوایل، رپرها مجبور بودند آهنگ‌های دیس خود را از طریق رادیو پخش کنند، آلبوم‌های فیزیکی و میکس‌تیپ‌ها را منتشر می‌کردند و در طول سال‌های اختلاف، مصاحبه می‌کردند. پاسخ دادن به یک دیس حداکثر ممکن است روزها طول بکشد، در حالی که امروز ممکن است تنها چند ثانیه طول بکشد.

لامار در عرض 20 دقیقه از زمانی که دریک آهنگ خود را علیه لامار رها کرد، یک پاسخ دیس به دریک منتشر کرد. لامار القا کرد که در اردوگاه دریک نشت‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود او خیلی سریع سقوط کند، و این خودش یک دیس است. قبل از اینکه اینترنت تا این حد فراگیر شود، این سرعت غیرممکن بود.

پاسخ دریک به دشمنی‌اش با میک میل تقریباً 10 سال پیش باعث شد که او دو آهنگ را ظرف چهار روز منتشر کند. اما لامار در طول این نبرد در طی پنج روز چهار آهنگ از جمله دو آهنگ در یک روز را رها کرد. هیچ کس مجبور نبود برای خرید سی دی عجله کند یا ماشین های خود را برای گوش دادن به رادیو بکشد، همانطور که یکی از بنیانگذاران به یاد می آورد که در زمان دشمنی بدنام جی زی با ناس انجام داد. در عوض، آهنگ‌ها به سرعت در یوتیوب حذف شدند، در توییتر به اشتراک گذاشته شدند و سپس در Spotify en loop پخش شدند.

سرعت این انتشارها جنبه‌های منفی خود را دارد: در یک لحظه ویروسی دیگر، لامار بازیگر هیلی جوئل اوسمنت و جوئل اوستین، نویسنده تلویزیونی را در اشعار خود گیج کرد.

طرفداران همچنین دریک را در طول نبرد رپ «به طور مزمن آنلاین» خطاب کرده‌اند، زیرا به نظر می‌رسید پست‌های بی‌درنگ آنها درباره رپ‌ها بر او تأثیر گذاشته است. برخی از طرفداران او را متهم کردند که به توییت‌ها و میم‌های محبوبی که مردم درباره او در جریان دشمنی ساخته‌اند ارجاع می‌دهد، سپس آن‌ها را به عنوان افکار خودش می‌داند و درباره آنها رپ می‌خواند. بسیاری از افراد آنلاین اظهار داشتند که احساس می‌کرد دریک به‌جای پاسخ به لامار، پاسخ‌های خود را به‌طور خاص برای شنیدن طرفدارانش می‌نویسد. آن حلقه بازخورد تقریباً آنی کاملاً در تضاد با رپ‌های لامار بود که در حملات آنها فقط علیه دریک تند و تیز بود.

این نبرد همچنین شاید اولین باری است که چنین گوشت گاو به پلتفرم های فناوری در مقیاس گسترده گسترش یافته است. طرفداران لامار از Google Maps برای خرابکاری مجازی عمارت دریک استفاده کردند و نام آن را به «مالک کندریک» تغییر دادند. پخش‌کنندگان ساعت‌های زیادی را در پلتفرم‌هایی مانند Twitch، YouTube و Kick سپری کردند و منتظر بودند ببینند که آیا می‌توانند جزو اولین کسانی باشند که به آهنگی که به تازگی منتشر شده واکنش نشان می‌دهند یا خیر.

آنتونی فانتانو، یک یوتیوب‌بر موسیقی محبوب، شش ویدیوی واکنش زنده مختلف را در پاسخ به آهنگ‌های دریک و لامار منتشر کرد که طی دو هفته گذشته حذف شده‌اند. این نوع ویدیوهای واکنشی آنقدر محبوب شدند که سازندگان می‌گویند لامار (یا تیمش) محدودیت‌های کپی رایت را از این آهنگ‌ها حذف کردند، به این معنی که می‌توانند از ویدیوهایشان سود ببرند. این حرکت به تنهایی می تواند به نقش کارشناس واکنش هیپ هاپ معنی بیشتری بدهد.

هوش مصنوعی وارد چت شده است

دشمنی کندریک-دریک همچنین اولین نبرد اصلی رپ است که از هوش مصنوعی استفاده می کند.

هنرمندان در سراسر ژانرها با تهدید و پتانسیل این فناوری همراه هستند. برخی هوش مصنوعی را به عنوان یک فرصت پذیرفته‌اند: دو هنر پاپ Yacht یک هوش مصنوعی را بر اساس 14 سال موسیقی خود آموزش دادند تا رکورد "Chain Tripping" را در سال 2019 ایجاد کنند. هالی هرندون و گریمز هر دو ابزارهایی را برای هنرمندان دیگر توسعه داده اند تا با استفاده از صدای خود دیپ فیک های هوش مصنوعی تولید کنند. هنرمندان دیگری مانند بیلی آیلیش، نیکی میناژ و کیتی پری نسبت به استفاده از هوش مصنوعی برای تضعیف خلاقیت انسان اعتراض کرده اند.

رضایت یک نگرانی اصلی در بحث های هنرمندان در مورد موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی است. هنرمندان بسیار به کارهایی که همتایان خود انجام می‌دهند اهمیت می‌دهند، زیرا استفاده از هوش مصنوعی همه آنها را درگیر می‌کند – نادانسته، ممکن است از موسیقی آنها برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی استفاده شود که هنرمند دیگری برای تکمیل موسیقی خود از آن استفاده می‌کند.

در حالی که هرندون در خط مقدم آزمایش های موسیقی با هوش مصنوعی است، او همچنین از هنرمندان برای حفظ کنترل بر کارشان دفاع می کند. او از هوش مصنوعی در هنر خود استفاده می کند، اما همچنین بنیانگذار Spawning است، استارت آپی که ابزارهایی را برای هنرمندان ایجاد می کند که به آنها کمک می کند آثار خود را از مجموعه داده های آموزشی محبوب هوش مصنوعی حذف کنند. در همین حال، Washed Out، نوازنده chillwave، به تازگی موزیک ویدیوی جنجالی را منتشر کرد که کاملاً با استفاده از Open AI's Sora ساخته شده است، یک مدل متن به ویدیو که هنوز برای عموم منتشر نشده است.

املاک توپاک استدلال می‌کنند که دریک از مرزها عبور کرده است، زیرا او رضایتی برای تقلید از خواننده رپ فقید نداشته است. اما ریچ فورچون، یکی از بنیان‌گذاران اپلیکیشن برنامه‌ریزی اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی Hangtight، او میگوید این خلاقیت بود که Drake یکی از اولین هنرمندانی بود که از هوش مصنوعی در یک آهنگ، به‌ویژه در یک آهنگ دیس استفاده کرد. فورچون او میگوید : «هیچ قانونی در نبرد وجود ندارد.»

او ادامه داد: «اگر زمانی وجود داشت که ببینیم واکنش چه خواهد بود، الان بود، زیرا مشت‌ها در زمان جنگ کشیده نمی‌شوند.» او فکر می کند که از زمانی که Drake، یکی از بزرگ ترین هنرمندان جهان، استفاده از آن را به طور موثر تایید کرد، اکنون هنرمندان بیشتری به دنبال استفاده از آوازهای هوش مصنوعی خواهند بود.

در واقع، یکی از آهنگ‌های دیس علیه دریک در این دشمنی، از کارهای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کرد و از آن زمان به یک میم علیه دریک تبدیل شد. تهیه کننده Metro Boomin آهنگی با هوش مصنوعی به نام "BBL Drizzy" گرفت و آن را در آهنگی که به یکی از فریادهای اعتراض آمیز علیه خواننده رپ تبدیل شده است، نمونه برداری کرد.

در همین حال، هنرمندانی به بزرگی بیانسه در برابر افزایش حضور هوش مصنوعی موضع گرفته اند. بیانسه در یکی از معدود اظهارنظرهای عمومی که درباره آلبوم ژانر خود «کاوبوی کارتر» کرده است، گفت: «هرچه بیشتر دنیا را در حال تکامل می‌بینم، ارتباط عمیق‌تری با خلوص احساس می‌کردم. با هوش مصنوعی و فیلترهای دیجیتال و برنامه نویسی، می خواستم به سازهای واقعی برگردم.

فورچون بيان کرد بزرگترین مانع در حال حاضر برای هنرمندانی که می خواهند از هوش مصنوعی استفاده کنند، فقط گرفتن مجوز است. هنرمندان زنده ممکن است چندان مشتاق تکرار هوش مصنوعی نباشند، اما املاک نوازندگان متاخر ممکن است این علاقه را داشته باشند. مشکل اینجاست که بسیاری از هنرمندان قدیمی که مرده‌اند، مانند توپاک، نمی‌توانند با تقلید از آنها موافقت کنند، زیرا موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی فناوری قبل از مرگ آنها نبوده است.

فورچون در مورد استفاده از آثار نوازندگان فقید گفت: «نمی‌دانم این لزوماً چیز خوبی است یا نه، اما این مسیری است که ما در پیش داریم». او بيان کرد که حداقل منبع درآمد جدیدی را برای املاک هنرمندانی که بدشان نمی آید که آنها به طور مصنوعی تناسخ پیدا کنند باز می کند.

دشمنی کندریک-دریک همچنین نکته دیگری را در مورد هوش مصنوعی آشکار کرد: توانایی بالقوه آن برای تقلید از هنرمندان با سبک کمتر منحصر به فرد. لوک بیلی، بنیانگذار فین تک Neon Money Club، بيان کرد که موسیقی اخیر دریک فاقد عمق است. این، همراه با این ادعا که دریک مستقیماً و عمداً از آنچه در اینترنت دیده الهام گرفته است، این نگرانی را ایجاد می کند که او در حال انجام کاری است که روزی یک ربات هوش مصنوعی می تواند انجام دهد.

بیلی گفت: «دو نوع نوازنده وجود دارد: یکی که می‌تواند آنچه را که کسی به او او میگوید بنوازد و دیگری که می‌تواند چیزی بدیع را از ابتدا بسازد. "هوش مصنوعی در این مرحله از توسعه خود اولین است. "

بیلی درست میگه مدل‌های زبان بزرگ (LLM)، نوعی هوش مصنوعی که بیشتر ابزارهای دیپ‌فیک را به کار می‌گیرد، ذاتاً خلاقانه نیستند. این مدل‌ها بخش‌های عظیمی از داده‌ها را ترکیب می‌کنند و سپس با پیش‌بینی محتمل‌ترین پاسخ، به یک درخواست تولید شده توسط کاربر پاسخ می‌دهند.

اما مشهورترین موسیقی اغلب رویکردی مخالف دارد: فقط به کندریک لامار نگاه کنید، خواننده رپ که میله‌هایش آنقدر پیچیده است که او تنها نوازنده غیر کلاسیک و جاز است که برنده جایزه پولیتزر شده است. او اغلب به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین متفکران موسیقی در نظر گرفته می‌شود و به خاطر تفسیرهایش در مورد نژاد و سیاست شناخته می‌شود. هوش مصنوعی در حال حاضر فاقد ظرافت فرهنگی برای شکل دادن به افکار خود در مورد جامعه است، نه اینکه به چیزی به ظرافت نژادی اشاره کنیم.

بیلی گفت: «هوش مصنوعی نمی تواند عمق کندریک را کپی کند، فقط صدای او را کپی می کند. هوش مصنوعی هنوز هیچ نوار قوی ندارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است