متن خبر

دستکاری عکس و هنر را فراموش کنید – پتانسیل واقعی هوش مصنوعی مولد به ما در مورد چیزهایی که نمی دانیم و نمی توانیم ببینیم کمک می کند.

دستکاری عکس و هنر را فراموش کنید – پتانسیل واقعی هوش مصنوعی مولد به ما در مورد چیزهایی که نمی دانیم و نمی توانیم ببینیم کمک می کند.

شناسهٔ خبر: 455104 -




عکسی <a href= از ربات Ameca gen 2 در MWC 2024" class=" block-image-ads hero-image" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iafvyva5JAXCRhfyjfTqBY-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iafvyva5JAXCRhfyjfTqBY-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iafvyva5JAXCRhfyjfTqBY-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iafvyva5JAXCRhfyjfTqBY-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iafvyva5JAXCRhfyjfTqBY-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iafvyva5JAXCRhfyjfTqBY-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iafvyva5JAXCRhfyjfTqBY-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iafvyva5JAXCRhfyjfTqBY.jpg">
(اعتبار تصویر: آینده)

شما نمی توانید یک گربه مجازی را بدون ضربه زدن به غرفه دار MWC 2024 که در مورد هوش مصنوعی مولد صحبت می کند، بچرخانید. از سامسونگ و گوگل که ویرایش و جستجوی عکس مبتنی بر هوش مصنوعی را تبلیغ می‌کنند، تا کوالکام که می‌خواهد هوش مصنوعی را در اتومبیل‌ها قرار دهد و هوش مصنوعی پوشیدنی را انسانی می‌سازد .

مطمئناً، بسیاری از فناوری های نمایش داده شده جالب بود، اما من فکر نمی کنم پتانسیل واقعی تغییر بازی هوش مصنوعی مولد در چیزهای واضح باشد. یک عکاس و ویراستار ماهر تقریباً مطمئناً می‌خواهد ویرایش‌های خود را انجام دهد - یا به سادگی یک عکس را در وهله اول ثبت کند - به جای اینکه به دستکاری هوش مصنوعی تکیه کند. و نویسندگانی مانند من ترجیح می‌دهند از مقاله‌ای استفاده کنند تا اینکه سعی کنند چیزی را که توسط ChatGPT نوشته شده است را درک کنند.

در عوض، از صحبت‌ها و میزگردهای مختلفی که در MWC شرکت کردم، فکر می‌کنم هوش مصنوعی زمانی که به مردم در کارهایی که نمی‌توانند به راحتی انجام دهند، یاد بگیرند یا حتی درباره آن‌ها پیدا کنند، به بهترین شکل کمک می‌کند.

یک مثال ساده از این موضوع این است که چگونه کوالکام به استفاده از هوش مصنوعی در تراشه‌های مودم خود ادامه می‌دهد، با جدیدترین اسنپدراگون X80 که بر یک شتاب‌دهنده تانسور هوش مصنوعی برای افزایش سرعت اتصال، بهینه‌سازی مصرف انرژی و به طور کلی بهبود تأخیر و پوشش تکیه دارد. به سختی جذاب‌ترین محصولات فناوری است، اما از نظر مصرف‌کننده، این به معنای اتصال مؤثرتر Wi-Fi و اینترنت تلفن همراه با کاهش مصرف انرژی در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های دارای 5G است. از آنجایی که کوالکام تراشه‌های مودم را برای همه برندهای بزرگ گوشی عرضه می‌کند، می‌توانید انتظار داشته باشید که اسنپدراگون X80 در گوشی‌های سری گلکسی اس آینده و آیفون 16 ظاهر شود.

عکسی <a href= از یک تصویر گرافیکی که تراشه مودم Qualcomm Snapdragon X80 را تبلیغ می کند" class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oJzYXbdrTbF5vjqmFNdP2T-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oJzYXbdrTbF5vjqmFNdP2T-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oJzYXbdrTbF5vjqmFNdP2T-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oJzYXbdrTbF5vjqmFNdP2T-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oJzYXbdrTbF5vjqmFNdP2T-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oJzYXbdrTbF5vjqmFNdP2T-1200-80.jpg 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oJzYXbdrTbF5vjqmFNdP2T.jpg" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/oJzYXbdrTbF5vjqmFNdP2T.jpg">

(اعتبار تصویر: آینده)

به همین ترتیب، Snapdragon X80 را می توان در دستگاه ها و برنامه های به اصطلاح اینترنت اشیا (IoT) استفاده کرد که می تواند عملکرد حسگرها و شبکه های هوشمند را در شهرهای هوشمند بهبود بخشد. ممکن است این اتفاق را نبینید یا متوجه آن نشوید، اما می‌تواند به معنای مواردی مانند نظارت بر ترافیک هوشمند باشد که به برنامه‌هایی مانند Google Maps باز می‌گردد. یا اتصال سریع و قابل اعتماد mmWave 5G؛ اساساً چیزهایی که همگی زندگی روزمره فرد را در حالی که در پس‌زمینه کار می‌کنند آسان می‌کنند.

ترجمه زنده، که قبلاً یک ویژگی هوش مصنوعی مولد در سری Google Pixel 8 و خانواده Samsung Galaxy S24 است، نمونه بارز هوش مصنوعی است که برای کمک به ما در برخورد با چیزهایی که نمی‌دانیم استفاده می‌شود، اگرچه هنوز آن را امتحان نکرده‌ام.

سپس استفاده از هوش مصنوعی مولد در اتومبیل ها وجود دارد که به ویژه جالب است زیرا به مردم اجازه می دهد با اتومبیل خود صحبت کنند. کوالکام پلتفرم شاسی دیجیتال اسنپدراگون خود را به نمایش گذاشت که در آن افراد می‌توانند سؤالاتی را از هوش مصنوعی ژنراتیو مبتنی بر خودرو بپرسند، از محل غذا خوردن در نزدیکی تا معنای چراغ هشدار خاص روی داشبورد.

رندر یک خودروی هوشمند با شاسی دیجیتال اسنپدراگون کوالکام

(اعتبار تصویر: کوالکام)

دریافت توصیه‌ها چیز خاصی نیست، زیرا Google Maps قبلاً این کار را انجام می‌دهد و در Android Auto تعبیه شده است. اما دریافت اطلاعات در مورد مشکلات خودروی شما بدون اینکه راننده نیازی به جستجوی کتابچه راهنمای کاربر یا رفتن به گاراژ داشته باشد، ممکن است گام بعدی فوق العاده برای فناوری خودرو باشد. علاوه بر این، هوش مصنوعی مولد می‌تواند فرمان‌های صوتی را افزایش دهد و فعال کردن تنظیمات و گزینه‌های مختلف را برای رانندگان آسان‌تر کند، بدون اینکه چشم خود را از جاده یا دست‌ها از روی فرمان بردارند.

هوش مصنوعی مولد در ربات‌ها نیز توجه من را به خود جلب کرد، با روبات تقریباً عجیب و غریب Ameca که در MWC ظاهر شد تا شرکت‌کنندگانی را که انواع سؤالات را به سمت ربات انسان‌نما مطرح می‌کردند، خوشحال کند.

در اینجا، هوش مصنوعی لزوماً برای کمک به یک چیز خاص مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه یک ماشین هوشمند را تقویت می کند که می تواند برای همه نوع کار مفید باشد. می‌توانستم ببینم که از Ameca برای ارائه خدمات نگهبانی 24 ساعته در هتل‌ها و فرودگاه‌ها استفاده می‌شود - نه برای جایگزینی انسان، بلکه برای پر کردن شکاف‌های بین تغییر شیفت‌ها و در زمان‌های خلوت.

یا شاید یک Ameca نسل بعدی می تواند به عنوان یک همراه برای افرادی که تحت مراقبت اجتماعی هستند یا نیاز به مراقبت دارند اما همچنان استقلال خود را می خواهند استفاده شود. در زمانی که کمبود کارکنان مراقبت های اجتماعی (حداقل در بریتانیا) وجود دارد، یک ربات مجهز به هوش مصنوعی حداقل می تواند به کمبود کارکنان کمک کند.

من شک ندارم که ما همچنان در مورد هوش مصنوعی در فناوری مصرف کننده بشنویم، و من شرط می بندم که یک مجموع مناسب برای آیفون نسل بعدی ابزارهای هوش مصنوعی مولد خواهد داشت. اما من مشتاقم که ببینم هوش مصنوعی مولد چگونه می تواند بی سر و صدا زندگی را با بهره وری بهتر از خدمات، راه های آسان تر برای آشکار کردن اطلاعات دشوار و کمک به مردم بهبود بخشد، نه اینکه صرفاً عکس های سگ ها را در ماه شلیک کند یا تصاویری بسیار بکر تولید کند.

اطلاعات بیشتر از MWC 2024

ویرایشگر مدیریت، محاسبات موبایل

Roland Moore-Colyer مدیر ویرایشگر TechRadar است که بر روی تلفن‌ها و تبلت‌ها تمرکز دارد، اما علاقه عمومی به همه چیزهای فناوری، به‌ویژه مواردی که داستان خوبی در پشت آن‌ها دارند، دارد. او همچنین می‌تواند در مورد بازی‌ها، رایانه‌ها، و ماشین‌ها بنویسد و از اجرای روزانه TechRadar پشتیبانی کند. وقتی سر میزش نیست، رولاند را می‌توان در حال پرسه زدن در لندن، اغلب با کنجکاوی در چهره‌اش و بینی برای بازارهای غذا پیدا کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است