متن خبر

دسترسی دیجیتال: جایی که شرکت ها اشتباه می کنند و چگونه آن را برطرف کنند

دسترسی دیجیتال: جایی که شرکت ها اشتباه می کنند و چگونه آن را برطرف کنند

شناسهٔ خبر: 795148 -




دسترسی دیجیتال به طراحی و توسعه محصولات دیجیتالی مانند وب سایت ها ، برنامه های تلفن همراه و اسناد الکترونیکی اشاره دارد تا همه کاربران بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند و با آنها تعامل داشته باشند - از جمله کاربران دارای معلولیت. به عنوان مثال، توسعه‌دهندگان متن جایگزینی را برای تصاویر برای کاربران کم‌بینا ارائه می‌کنند، زیرنویس‌ها را برای کاربران کم‌شنوا روی ویدیوها قرار می‌دهند، و اطمینان می‌دهند که افراد دارای معلولیت حرکتی می‌توانند وب‌سایت‌ها را تنها با استفاده از صفحه‌کلید هدایت کنند.

دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) مجموعه‌ای جامع از استانداردهای دسترسی دیجیتالی است که توسط Web Accessibility Initiative و کنسرسیوم جهانی وب منتشر شده است. این دستورالعمل ها معیاری اساسی هستند که دسترسی دیجیتالی بر اساس آن اندازه گیری می شود. WCAG شامل سیزده دستورالعمل است که حول چهار اصل سازماندهی شده اند که محتوای وب باید قابل درک، قابل اجرا، قابل درک و قوی برای کاربران دارای معلولیت باشد.

این اصول و ایست های بازرسی حاصل، مبنایی را برای سه سطح انطباق با استانداردهای آن فراهم می کند: A، AA، و AAA. سطح A حداقل سطح انطباق است، AA استاندارد برای اکثر وب سایت ها، و AAA بالاترین سطح انطباق است. معیارهای هر رتبه بندی تجمعی هستند، به این معنی که محصولات باید به طور کامل به الزامات A پایبند باشند تا مثلاً AA در نظر گرفته شوند.

باب فارل

معاون ارائه راه حل و قابلیت دسترسی در Applause.

فقط یک قسمت از عکس

با این حال، دستورالعمل‌های دسترسی دیجیتال مانند WCAG تنها بخشی از تصویر هستند. همانطور که تعاملات دیجیتال به طور فزاینده ای در زندگی ما یکپارچه می شود، شرکت ها باید به دلایل اخلاقی، قانونی و عملی کارهای بیشتری انجام دهند. WCAG از نظر کاربردهای قابل دسترس ساختمان باید به عنوان کف در نظر گرفته شود نه سقف. بهترین مارک‌ها فراتر از انطباق هستند و برای جامعیت واقعی تلاش می‌کنند و درک می‌کنند که آپشن های طراحی‌شده برای دسترس‌پذیری می‌تواند تجربه کاربری را برای همه، نه فقط برای افراد دارای معلولیت، به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

این تمرکز بر موضوعات فراگیر است زیرا طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، حدود 1.3 میلیارد نفر یا 16 درصد از جمعیت جهان، ناتوانی های قابل توجهی را تجربه می کنند. این ناتوانی‌ها شامل طیف گسترده‌ای از شرایط، از جمله اختلال بینایی، تحرک، شنوایی، عصبی، شناختی، پزشکی و روان‌شناختی است که همه با چالش‌های منحصربه‌فردی در ارتباط با دسترسی دیجیتال مواجه هستند.

بازی‌های المپیک در پاریس شامل 329 رویداد در 35 مکان بود که همگی به صورت زنده پخش می‌شدند و این امر ضروری است که بازی‌ها برای همه فراگیر باشد. با این حال، NBCUniversal راه را در پوشش دسترس‌پذیری المپیک با گنجاندن آپشن های ی مانند زیرنویس‌های بسته پیشرفته، توضیحات صوتی گسترده، و دسترسی بهتر به محتوای دیجیتال، رهبری کرد. این پیاده‌سازی استاندارد جدیدی را برای بازی‌ها ایجاد کرد و سطح پخش فراگیر را در تمام طول سال افزایش داد.

علیرغم این تلاش ها، افراد دارای معلولیت همچنان با موانع دسترسی دیجیتالی قابل توجهی در زندگی روزمره خود مواجه هستند که مانع از توانایی آنها برای مشارکت کامل می شود. از درگاه‌های ورود غیرقابل دسترس تلفن همراه گرفته تا پر کردن اسناد الکترونیکی، چالش‌ها بی‌پایان هستند و نیاز فوری به بهبود مستمر در دسترسی را برجسته می‌کنند.

مشتری خود را بشناسید

توسعه‌دهندگان نمی‌توانند با خواندن دستورالعمل‌ها و استانداردها، تجربه‌های کاربری عالی ایجاد کنند. به خصوص وقتی نوبت به ایجاد محصولات واقعاً فراگیر می شود، موفقیت با صحبت با افراد دارای معلولیت (PwD) شروع می شود. گروه‌ها را قادر می‌سازد تا در مرحله طراحی و آزمایش پروژه‌ها با معلولیت‌ها ارتباط برقرار کنند و درک درستی از آن‌ها، خواه بینایی، شنوایی، یا تحرک داشته باشند. این فقط یک عمل خوب نیست، بلکه یک ضرورت برای ایجاد محصولات دیجیتال واقعاً فراگیر است. گنجاندن همه صداها در طراحی و اجرا منبعی از نوآوری برای طراحی بهتر محصولات است.

همچنین، شرکت‌های بیشتری در حال اجرای آزمایشگاه‌های همدلی هستند، اما فراموش می‌کنند که این شبیه‌سازی‌ها جایگزین مناسبی برای درگیر شدن با PwD نیستند. آزمایشگاه‌های همدلی، که هدفشان شبیه‌سازی ناتوانی‌های مختلف از طریق تجربیات تعاملی طراحی‌شده برای کمک به افراد برای درک بهتر و همدلی با چالش‌های پیش‌روی معلولان است، اغلب از درک طیف کامل این چالش‌ها کوتاهی می‌کنند.

در حالی که ساخت آزمایشگاه های همدلی گام خوبی برای شرکت ها است، مشارکت PwD در هر مرحله از چرخه توسعه نرم افزار برای شنیدن و مشارکت مستقیم آنها به شدت توصیه می شود. این راهی است برای کار مستقیم با آنها به جای تلاش برای راه رفتن با کفش های آنها. ادغام بازخورد تجربه زنده در فرآیند طراحی محصول به سرعت از نظر تصمیم گیری محصول به نقطه ای می رسد.

تیم های خود را قدرتمند کنید

شرکت‌هایی که در ارائه تجربیات دیجیتالی با کیفیت برای معلولان برتری دارند، با قرار دادن دسترسی به یک اولویت عملیاتی، فرهنگ جامعیت را ایجاد کرده‌اند. آنها متعهد به آموزش مداوم توسعه دهندگان در مورد بهترین شیوه های دسترسی هستند. آنها ممکن است قبل از سرمایه‌گذاری در آموزش مورد نیاز برای پر کردن شکاف‌ها، سؤالات ساده‌ای بپرسند، مانند اینکه توسعه‌دهندگان چقدر به قابلیت دسترسی فکر می‌کنند و چقدر از قبل می‌دانند.

بخشی از این امر مستلزم اطمینان از این است که توسعه‌دهندگان نیاز به یک برنامه مداوم برای آزمایش دسترسی را تشخیص دهند، نه اینکه دسترسی را به عنوان جعبه‌ای در نظر بگیرند که در مواقع مناسب، آن را علامت بزنند. آزمایش منظم محصولات دیجیتال برای دسترسی باید از چندین ابزار، از جمله تست خودکار و دستی و تست کاربر با افراد دارای معلولیت استفاده کند. همچنین به معنای حفظ تعهد مداوم به دسترسی با بازبینی و به‌روزرسانی منظم محصولات دیجیتال است تا اطمینان حاصل شود که با تکامل فناوری‌ها و استانداردها در دسترس باقی می‌مانند.

ایجاد محتوای قابل دسترسی دیجیتالی

تغییر پس از کووید به سمت ارائه اولین تجربیات دیجیتال، که در آن پلتفرم‌ها و ابزارهای دیجیتال ابزار اصلی تعامل هستند، دسترسی دیجیتال را بیش از هر زمان دیگری در اولویت قرار داد - و هنوز باید بهبودهایی انجام شود. دسترسی دیجیتال مستلزم تعهد مداوم به ایجاد تجربیات فراگیر است که از مرحله توسعه محصول و مرحله کدنویسی شروع می شود. مهمتر از همه، نیاز به ورودی PwD در طراحی و آزمایش دارد، بدون آنها تجربیات دیجیتالی واقعاً فراگیر دست نیافتنی است.

ما بهترین ابزارهای بازخورد مشتری را فهرست می کنیم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

معاون ارائه راه حل و قابلیت دسترسی در Applause.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است