متن خبر

در TikTok، ویدیوهایی که استروئیدها را تبلیغ می‌کنند در حال انفجار هستند – و گاهی نوجوانان را هدف قرار می‌دهند

در TikTok، ویدیوهایی که استروئیدها را تبلیغ می‌کنند در حال انفجار هستند – و گاهی نوجوانان را هدف قرار می‌دهند

شناسهٔ خبر: 438557 -




در گزارشی جدید، یک گروه ناظر رسانه‌های اجتماعی به جزئیات چگونگی انفجار محتوای استروئیدی در برخی از جوامع TikTok می‌پردازد که مواد بالقوه خطرناک و اغلب غیرقانونی را تبلیغ می‌کند و در عین حال ایده‌آل‌های تصویر دست نیافتنی بدن را برای پسران و مردان جوان تبلیغ می‌کند.

محققان مرکز مقابله با نفرت دیجیتالی (CCDH) دریافتند که ویدئوهای برچسب‌گذاری شده با هشتگ‌هایی که استفاده از داروهای مشابه استروئید را تبلیغ می‌کنند، در سه سال گذشته بیش از ۵۸۰ میلیون بازدید در بین کاربران آمریکایی به دست آورده است که بخش عمده‌ای از آن‌ها از مردان جوان است. بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال. داده هایی برای بازدیدهای کاربران زیر ۱۸ سال در دسترس نیست.

عمران احمد، مدیر عامل CCDH گفت: «زنان و دختران جوان تنها گروهی از جوانان نیستند که در معرض محتوای بالقوه مضر و خطرناک آنلاین هستند.

یک بحران رو به رشد – و به طور مزمن مورد تحلیل قرار نگرفته – در میان پسران و مردان جوان دامن می زند که در ایده های سمی مردانگی، قدرت، و زن ستیزی پیچیده شده و با الگوریتم های غیر قابل پاسخگویی تقویت می شود.

CCDH مواد مورد بحث را به جای اینکه آنها را «داروهای تقویت‌کننده عملکرد» بنامد، تحت چتر «داروهای مشابه استروئید» قرار می‌دهد - اصطلاحی که با توجه به خطرات سلامتی مرتبط با استفاده از آنها می‌تواند گمراه‌کننده باشد. داروهای مورد تحلیل در این گزارش شامل استروئیدهای آنابولیک-آندروژن، پپتیدها و تعدیل کننده های گیرنده آندروژن انتخابی (SARMs) است.

در ماه آوریل، FDA با اشاره به تأثیر تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی، هشداری در مورد استفاده از داروهای مشابه استروئید در بین نوجوانان و جوانان صادر کرد. در اخطار FDA، آژانس به گزارش ‌های ناخواسته‌ای اشاره کرد که SARMها را به ویژه با افزایش خطر حمله قلبی، ناباروری و روان‌پریشی مرتبط می‌دانست.

FDA نوشت: «ویدیوها در پلتفرم های رسانه های اجتماعی با هدف قرار دادن نوجوانان و بزرگسالان جوان، SARM ها را راهی سریع یا آسان برای بهبود ظاهر فیزیکی، افزایش توده عضلانی یا افزایش عملکرد ورزشی می دانند. واقعیت این است که SARM ها به طور بالقوه خطرناک هستند.

در ایالات متحده، استروئیدهای آنابولیک-آندروژنیک نیاز به نسخه دارند در حالی که پپتیدها و SARM ها وقتی به عنوان مکمل های غذایی فروخته می شوند غیرقانونی هستند. به گفته آژانس ضد دوپینگ ایالات متحده، «هیچ گونه SARM مورد تأیید [FDA] در حال حاضر برای نسخه در دسترس نیست. همه SARM ها داروهای تحقیقاتی هستند. علیرغم محدودیت ها و خطرات مرتبط با استفاده از آنها، این مواد به طور منظم به عنوان "مواد شیمیایی تحقیقاتی" فروخته می شوند که توسط آژانس های نظارتی تایید نشده و برای مصرف انسان نیستند، علی رغم تشویق آشکار خریداران به خوردن آنها.

این شکاف ممکن است FDA را فریب ندهد. این آژانس نامه‌های هشداردهنده‌ای به شرکت‌هایی که SARM می‌فروشند، نوشته است که تلاش می‌کنند از این شکاف استفاده کنند، که در برخی موارد باعث اتهامات جنایی می‌شود.

طبق این گزارش، در حالی که فروشندگانی که این داروها را می فروشند، عموماً کاربران زیر سن قانونی را مستقیماً هدف قرار نمی دهند، آنها به طور فزاینده ای به تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی در برنامه هایی مانند TikTok برای تبلیغ محصولات خود از طریق بازاریابی وابسته متکی هستند. CCDH 35 اینفلوئنسر در TikTok پیدا کرد که با وب‌سایت‌هایی که داروهای غیرقانونی شبیه استروئید می‌فروشند، مرتبط بودند. این مجموعه از حساب‌ها روی هم، ۱.۸ میلیون کاربر TikTok را دنبال می‌کنند که از آنها برای ارسال لینک‌های وابسته و کدهای تخفیف استفاده می‌کنند و پورسانت‌های زیادی از فروش دریافت می‌کنند.

در این گزارش آمده است: «اکانت‌ها همگی متعلق به کاربرانی هستند که ویدیوهایی را برای نمایش فیزیک بدنی یا تکنیک‌های عضله‌سازی خود ارسال می‌کنند. "بسیاری آشکارا تجربیات خود را با SLD ها مستند کردند یا ویدئوهایی را به سبک آموزشی آپلود کردند که مزایای احتمالی SLD ها را برجسته می کرد و اغلب خطرات سلامتی را نادیده می گرفت یا کم اهمیت جلوه می داد."

در میان ویدیوهای نمونه، کاربران TikTok ویدیوهای ورزشگاه و تمرین را به اشتراک گذاشتند و پیروان خود را تشویق به استفاده از داروهای استروئیدی کردند. برخی از این کاربران زیر ۱۸ سال را مستقیماً با زیرنویس‌هایی مانند «نوجوان‌ها فقط برای جنگیدن در جنگ جهانی دوم در مورد سن خود دروغ گفتند، اما شما از مصرف S4RM [SARM] ترسیدید» و «فقط به والدینتان بگویید که ویتامین‌ها هستند» را هدف قرار داده‌اند. محققان همچنین ویدیوهایی از کاربرانی که خود را زیر ۱۸ سال معرفی می‌کردند، یافتند که استفاده از داروهای استروئیدی را در برنامه‌های بدنسازی خود تبلیغ می‌کردند.

گزارش CCDH در مورد TikTok و داروهای مشابه استروئید

اعتبار تصویر: CCDH/TikTok

یکی از اینفلوئنسرهای بدنسازی که در این گزارش شناسایی شده است، به صراحت محتوای خود را با استفاده از هشتگ هایی مانند #teenbodybuilding و #teenfitness برای کاربران نوجوان و ۴۰۷۰۰ فالوور خود تنظیم می کند. این حساب عمیقاً به شبه علم خطرناک منحرف می شود و نوجوانان را تشویق می کند تا برای افزایش قد و سایز تناسلی خود از استروئیدها استفاده کنند.

احمد گفت: «در نهایت، این داستان شکست فاحش TikTok در اداره پلتفرم خود و اجرای قوانین خود است. «…TikTok باید شروع به اجرای قوانین خود برای منع تبلیغ و فروش داروهای بالقوه خطرناک برای سودجویی کند – و باید در مورد اینکه چه تعداد از کودکان و نوجوانان به طور معمول در معرض این محتوا از طریق الگوریتم‌های پلتفرم قرار می‌گیرند، شفاف‌تر باشد.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است