متن خبر

در یادداشت کنگره آمده است که آزمایشگاه راکت آمادگی پرتاب نوترون را به اشتباه ارائه کرده است

در یادداشت کنگره آمده است که آزمایشگاه راکت آمادگی پرتاب نوترون را به اشتباه ارائه کرده است

شناسهٔ خبر: 454379 -




یک یادداشت داخلی کنگره که توسط TechCrunch مشاهده شد، ادعای Rocket Lab را مبنی بر اینکه موشک نوترون آن برای رسیدن به یک ضرب‌الاجل مهم قرارداد از سوی نیروی فضایی آماده پرتاب به موقع خواهد بود، به شدت مورد تردید قرار داد.

«در پرتو گزارش‌های عمومی و فشار رسانه‌ها، Rocket Lab کمپین خود را برای ارائه نادرست آمادگی پرتاب خود در تلاش برای به دست آوردن مزیت رقابتی نسبت به شرکت‌های فعلی و سایر شرکت‌های جدید با ورود به فاز 3 خط 1 NSSL در اولین فرصت در سال 2024 تشدید کرده است. این یادداشت که توسط TechCrunch مشاهده شده است، او میگوید . سوابق عمومی و اطلاعات در دسترس کارکنان تایید می کند که نوترون هیچ مسیر معتبری برای پرتاب تا 15/12/2024 ندارد.

Rocket Lab از اظهار نظر درباره این داستان خودداری کرد.

چنین یادداشت هایی برای اطلاع رسانی به مقامات کنگره در مورد مسائل خاص و ارائه توصیه هایی در مورد اقدامات پیشنهادی استفاده می شود. این یادداشت که توسط کارمندان کنگره نوشته شده و روز چهارشنبه در سایر دفاتر از جمله دفاتر کمیته خدمات مسلح سنا منتشر شد، بیان می‌کند که آزمایشگاه راکت بارها به این کارکنان اطمینان داده است که این شرکت مسیری معتبر برای راه‌اندازی تا 15 دسامبر دارد.

این تاریخی است که تا آن زمان فرماندهی سیستم‌های فضایی نیروی فضایی اعلام کرد که ارائه‌دهندگان پرتاب باید آماده پرواز باشند تا واجد شرایط قراردادهای پرتاب تحت برنامه‌ای به نام فاز 3 پرتاب امنیت فضایی ملی (NSSL) باشند. ارزش این قراردادها چندین میلیارد دلار است. دلار برای پوشش راه اندازی از سال 2025 تا 2034.

در پاسخ به بازخورد صنعت، فرماندهی سیستم های فضایی استراتژی تدارکات خود را برای دسته بعدی قراردادهای پرتاب امنیت ملی تغییر داد تا ارائه دهندگان پرتاب جدیدتر را در نظر بگیرد. طبق استراتژی جدید، قراردادها به دو گروه تقسیم می‌شوند: خط 1 برای موشک‌های جدیدتر، در حالی که خط 2 برای ارائه‌دهندگان معتبری است که می‌توانند طیف کاملی از الزامات ماموریت را برآورده کنند.

در حالی که Rocket Lab هرگز به طور علنی تایید نکرده است که تحت خط 1 مناقصه گذاشته است، در یک تماس درآمدی در روز سه‌شنبه، مدیر عامل شرکت پیتر بک پیشنهاد کرد که شرکت سخت تلاش می‌کند تا توسعه نوترون را تا پایان سال جاری تکمیل کند تا به این مهلت برسد: «ما او گفت: "در حال ردیابی آن Lane 1 از نزدیک هستیم و ما زمان زیادی را با نیروی فضایی صرف کردیم تا از آن Lane 1 دفاع کنیم." به همین دلیل است که ما سخت تلاش می‌کنیم تا این وسیله نقلیه را در سال جاری راه اندازی کنیم، زیرا این یک راهروی ورودی به خط 1 است.

همانطور که بک ادامه داد، ارائه دهندگانی که به تاریخ آمادگی امسال نرسند فرصت دیگری برای پیشنهاد قرارداد در سال بعد خواهند داشت.

نوترون وسیله نقلیه با ارتفاع متوسط ​​Rocket Lab است و به عنوان مکملی برای موشک کوچک موفق الکترون آن اضافه می شود. نوترون توسط یک موتور جدید به نام ارشمیدس نیرو می گیرد و این شرکت قصد دارد آزمایش آتش داغ آن موتور را در ماه مارس آغاز کند. بک بيان کرد که این شرکت در طول آزمایش درباره میزان نزدیک بودن آنها به جدول زمانی «وقتی ارشمیدس آتش نفس می‌کشد» بیشتر می‌داند.

این یادداشت استدلال می‌کند که عدم قطعیت‌ها در مورد آزمایش‌های آتش داغ ارشمیدس «بزرگ‌ترین مشکل» در ادعاهای آزمایشگاه راکت است.

فراتر از آزمایش واقعی موشک، بسیاری از جدول زمانی به تکمیل سکوی پرتاب و سایر زیرساخت‌ها در تأسیسات پرواز والوپس ناسا بستگی دارد که توسط یک آژانس دولتی، سازمان پرواز فضایی تجاری ویرجینیا ساخته می‌شود. آخرین RFP صادر شده توسط آن آژانس برای زیرساخت های پرتاب، تاریخ تکمیل پیش بینی شده 29 نوامبر 2024 است - که دو هفته کمی تا مهلت پرتاب باقی می ماند. مشخص نیست که آیا RFP های اضافی در راه است یا زمانی که برنامه RFP نهایی شده است. VCSFA تا زمان انتشار به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در تماس با درآمد شرکت، تحلیلگران همچنین از بک در مورد RFP پرسیدند و او به سوابق آزمایشگاه Rocket در توسعه سکوهای پرتاب در بازه های زمانی کوتاه اشاره کرد. اما یادداشت کنگره استدلال می‌کند که پد نوترون «مقیاس، نوع پیشرانه و معماری» متفاوتی نسبت به پدهای موجود این شرکت دارد. همچنین جدول زمانی اختصاصی به اشتراک گذاشته شده توسط سایر ارائه دهندگان راه اندازی را برجسته می کند که نشان می دهد کارهای زیادی برای گنجاندن در RFP ها توسط VCSFA باقی مانده است.

این یادداشت شامل اسلایدی از سال 2023 است که توسط Space Systems Command تهیه شده است که نشان می دهد آژانس انتخاب منبع را در سه ماهه دوم سال مالی آغاز خواهد کرد و جوایز Lane 1 را در اواسط سه ماهه سوم، که از آوریل تا ژوئن اجرا می شود، اعلام خواهد کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است