متن خبر

در نبرد با X، Threads موضوعات پرطرفداری را دریافت می کند که در آن سیاست مجاز است

در نبرد با X، Threads موضوعات پرطرفداری را دریافت می کند که در آن سیاست مجاز است

شناسهٔ خبر: 450065 -




پس از تایید هفته گذشته که Threads رقیب متا X به طور فعال محتوای سیاسی را توصیه نمی کند، این شرکت امروز آزمایشی از ویژگی روندهای جدید، "موضوعات" را اعلام کرد، که در هر صورت چنین محتوایی می تواند ظاهر شود. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، روز دوشنبه اعلام کرد که Threads آزمایش کوچکی از این ویژگی را در ابتدا در ایالات متحده آغاز خواهد کرد تا به کاربران کمک کند "موضوعات به موقع" را پیدا کنند که دیگران در حال بحث در این شبکه اجتماعی هستند.

متا به TechCrunch گفت: موضوعات امروز، همانطور که عنوان قسمت خواهد شد، توسط سیستم‌های هوش مصنوعی متا تعیین می‌شوند و بر اساس آنچه مردم در Threads درگیر هستند، تعیین می‌شوند. این موضوعات در دو مکان در برنامه ظاهر می شوند: در صفحه جستجو و در فید For You.

الگوریتم یادگیری ماشین سیگنال‌های مختلفی را در نظر می‌گیرد، از جمله اینکه چند نفر در مورد یک موضوع خاص صحبت می‌کنند و چند نفر با پست‌هایی در همان موضوع درگیر شده‌اند. متا او میگوید تیم متخصصان محتوای آن اطمینان می‌دهند که این موضوعات با دستورالعمل‌های انجمن سایت و «سایر دستورالعمل‌های یکپارچگی قابل اجرا» نقض نمی‌شوند. همچنین بيان کرد که تیم متا تحلیل خواهد کرد تا مطمئن شود که موضوعات تکراری وجود ندارد و موضوعات ارائه شده "بیهوده یا گمراه کننده" نیستند.

علاوه بر این، در صورتی که موضوعی که دستورالعمل‌ها را نقض می‌کند اما بلافاصله توسط ناظران سایت شناسایی نمی‌شود، کاربران می‌توانند محتوای بالقوه مشکل‌ساز را پرچم‌گذاری کنند.

البته، چیزی که می‌خواستیم بدانیم این بود که آیا متا محتوای سیاسی را در تاپیک‌ها سرکوب می‌کند یا خیر، از آنجایی که هفته گذشته اعلام کرده بود که دیگر محتوای سیاسی را در سطوح توصیه‌شده در اینستاگرام و موضوعات توصیه نمی‌کند. شرکت در آن زمان توضیح داد که این تغییر بر حوزه‌هایی مانند حلقه‌های اینستاگرام و کاوش اینستاگرام و همچنین توصیه‌های In-Feed در اینستاگرام و موضوعات تأثیر می‌گذارد.

با این حال متا به ما می گوید که موضوعات سیاسی را سرکوب نخواهد کرد.

یکی از نمایندگان متا گفت: «محتوای سیاسی می تواند یک موضوع باشد. ما فقط در صورتی موضوعات سیاسی را حذف خواهیم کرد که دستورالعمل‌های انجمن یا سایر خط‌مشی‌های یکپارچگی قابل اجرا را نقض کنند. هدف موضوعات امروزی منعکس کردن موضوعات به موقع و مرتبط در برنامه است، و توصیه های شخصی نیستند.

به عبارت دیگر، از آنجا که موضوعات توسط الگوریتم‌ها تعیین می‌شوند، اما برای کاربران نهایی فردی نیستند، در پاکسازی محتوای سیاسی Threads از توصیه‌ها غرق نمی‌شوند.

این ویژگی می‌تواند Threads را با رقیب خود X که قبلا توییتر بود، رقابتی‌تر کند، زیرا به کاربران کمک می‌کند تا مکالمات و بحث‌های به‌موقعی را که در این پلتفرم برگزار می‌شود، جستجو کنند، که می‌تواند به اپلیکیشن احساس زمان واقعی‌تری بدهد – چیزی که فاقد آن بود. باید دید نظارت انسانی تا چه حد به بخش موضوعاتی که متا می‌تواند آن را کاملاً مدیریت کند یا تا حد زیادی به یک الگوریتم واگذار کند، هدایت می‌شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است