متن خبر

در میان یک بازار نسبتاً مسطح اروپایی، Giant Ventures 250 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در خارج از اقیانوس اطلس جمع آوری می کند.

در میان یک بازار نسبتاً مسطح اروپایی، Giant Ventures 250 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در خارج از اقیانوس اطلس جمع آوری می کند.

شناسهٔ خبر: 446902 -




Giant Ventures، یک VC مستقر در بریتانیا که عادت به سرمایه گذاری در هر دو سوی اقیانوس اطلس کرده است، دو صندوق جدید به ارزش 250 میلیون دلار راه اندازی می کند. صندوق قبلی آن بالغ بر 100 میلیون دلار بود.

این شرکت در زمینه آب و هوا، سلامت و استارت‌آپ‌های «هدف محور» سرمایه‌گذاری می‌کند و برخی از آن‌ها را «تأثیر» یا «ماموریت محور» می‌نامند.

در هر صورت، این افزایش شامل یک صندوق جدید 100 میلیون دلاری است که هدف آن حمایت از حدود 25 شرکت در مراحل اولیه است، در حالی که یک صندوق رشد متمرکز بر اقلیم 150 میلیون دلاری شرکت‌های سری B را هدف قرار خواهد داد. این شرکت می گوید که تاکنون 10 سرمایه گذاری از این دو صندوق انجام داده است.

پیش از این، Giant در اپلیکیشن سلامت روان Calm، پلت فرم حذف کربن Agreena، استارت‌آپ بریتانیایی ذخیره انرژی Field (که ۳۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است) و استارت‌آپ صنعت سلامت Doccla سرمایه‌گذاری کرده بود.

اگر بخواهید، بخشی از "طرف" اصلی Giant برای استارت‌آپ‌ها این است که توسط بنیان‌گذاران و اپراتورهای سابق در یک اکوسیستم اروپایی رهبری می‌شود که در آن 92 درصد از سرمایه‌گذاران خطرپذیر اروپایی هرگز در یک استارت‌آپ کار نکرده‌اند. این شرکت توسط کامرون مک‌لین، بنیانگذار خارج شده، و تامی استدلن، یکی از بنیانگذاران Swing Technologies (که توسط مایکروسافت خریداری شده است) رهبری می‌شود.

مسلماً این در سال‌های اخیر با ظهور صندوق‌های جدیدی مانند Plural که توسط بنیان‌گذاران خارج‌شده از Wise، Songkick و دیگران هدایت می‌شود، شروع به تغییر کرده است. Plural اخیراً یک صندوق جدید 400 میلیون یورویی جمع آوری کرده است.

استدلن طی تماسی به من گفت: «نیمی از این سرمایه به شرکت‌های اروپایی، از جمله بریتانیا، و نیمی از آن به شرکت‌های آمریکایی می‌رود. پس ما کاملاً ماوراء اقیانوس اطلس هستیم. ما افرادی را در لندن، جایی که مقر آن است، داریم، اما همچنین افرادی در کپنهاگ، استکهلم، نیویورک و کالیفرنیا داریم.

اعضای هیئت مشاوران شامل لرد براون، مدیرعامل سابق BP، دیوید میلیبند وزیر خارجه سابق بریتانیا و لیندا آوی بنیانگذار 23andme هستند.

LP های جاینت شامل BMW، هنکل، RIT Capital Partners، مشتریان کمبریج آسوشیتس، استپ استون، صندوق سرمایه گذاری مستقل دانمارک، The Nature Conservancy (ایالات متحده) و سر ریچارد برانسون است.

این خبر در شرایطی که بریتانیا همواره در سال‌های اخیر از نظر همه منابع سرمایه‌گذاری خصوصی در اقتصاد نزدیک به انتهای گروه G7 بوده است، ناخوشایند نیست.

اگرچه چندین VC بریتانیا در سال گذشته طرحی را برای افزایش سرمایه گذاری در استارتاپ ها امضا کردند، بدون شک فیلتر کردن اکوسیستم مدتی طول می کشد.

VC در اروپا توسط یک اقتصاد ضعیف ضربه خورده است و در دو سال گذشته عمدتاً ثابت بوده است. سرمایه گذاری استارت آپی در سال 2023 کاهش یافت و به 45 میلیارد دلار رسید.

در همین حال، سرمایه گذاران آمریکای شمالی در حال تعدیل هستند و Omers و Coatue فعالیت خود را کاهش داده اند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است