متن خبر

در فرش چیست؟ چگونه TikTok وارد یک داستان جنایی واقعی در زمان واقعی شد

در فرش چیست؟ چگونه TikTok وارد یک داستان جنایی واقعی در زمان واقعی شد

شناسهٔ خبر: 775871 -




زنی در اوهایو توسط ارواح تسخیر شده است. یا شاید او نیست. یک جسد در زیر خانه او دفن شده است که داخل یک فرش پیچیده شده است. یا علی رغم سیگنال های سگ های جسد، در واقع هیچ جسدی وجود ندارد.

بزرگترین درام این هفته در TikTok داستان زنی از اوهایو را روایت می‌کند که در حیاط خانه‌اش حصاری می‌سازد تا فرشی مرموز را که در ملکش دفن شده است، کشف کند. بینندگان حدس می‌زدند که خانه او می‌تواند صحنه قتل احتمالی باشد، و ناگهان، کیتی سنتری، خالق محتوای محلی، در مرکز داستان جنایی واقعی خودش قرار گرفت و ویدیو به ویدیو در TikTok آشکار شد.

قبل از پیدا کردن فرش، سانتری تقریباً 6000 دنبال کننده در TikTok داشت، جایی که او بیشتر مطالبی را در مورد زندگی خود به عنوان مادر به اشتراک می گذاشت و در مورد موضوعات چالش برانگیز مانند بارداری، سقط جنین و طلاق بحث می کرد. با این حال، تنها در عرض چهار روز، محتوای TikTok Santry پس از پیدا کردن فرش مشکوک، تغییر چشمگیری پیدا کرد. پیروان او که اکنون به 2 میلیون نفر رسیده اند، شاهد همه چیز بوده اند، از کشف اولیه تا ورود پلیس و سگ های جسد به خانه او و حفاری های بعدی.

ایده وجود یک جسد احتمالی در حیاط شخصی به اندازه کافی ناراحت کننده است و تماشای میلیون ها نفر از آن دیوانه کننده تر است. با این حال، به نظر می‌رسید که سانتری از دانستن اینکه دیگران شاهد آن هستند، احساس آرامش می‌کند. نظر دهندگان حتی او را تشویق کردند که به حفاری ادامه دهد (که ما توصیه نمی کنیم).

داستان‌هایی مانند داستان Santry به طرز شگفت‌انگیزی عادی می‌شوند – نه بخش احتمالی بدن مرده، بلکه تجربه تبدیل شدن به شخصیت اصلی اینترنت در یک کلاه. همان اتفاقی برای ریسا تیسا افتاد، یک TikToker که یک مجموعه چند ساعته به نام "با چه کسی ازدواج کردم؟" و در نهایت با یک اقتباس تلویزیونی بر اساس زندگی او ساخته شد. هیلی ولش (دختر هاک توآ) به دلیل اظهار نظر وقیحانه ای که در ویدیوی خالق دیگری هنگام مصاحبه تصادفی در خیابان در تنسی انجام داد، در فضای مجازی منتشر شد. اکنون او یک پادکست در شبکه جیک پل دارد که در بین تمام برنامه های اسپاتیفای رتبه پنجم را دارد.

برخلاف دیگر ستاره‌های ناگهانی TikTok، Santry در رسانه‌های اجتماعی جدید نیست. چهارده سال پیش، او و خواهرش وبلاگ‌نویس‌های اولیه یوتیوب بودند و خلاصه‌های «Glee»، افکار درباره سریال گرگ و میش و حتی مصاحبه با برادران جوناس را پست می‌کردند. اگرچه سانتری آن فصل از زندگی خود را پشت سر گذاشت، اما به وضوح یاد گرفت که چگونه داستانی جذاب را در اینترنت تعریف کند.

تا روز پنجشنبه، کارآگاهان قتل با دو سگ جسد برای تحلیل منطقه حفاری شده حاضر شدند. Santry بازدید خود را به صورت مستقیم در TikTok پخش کرد و بینندگان با نگرانی آن را تماشا کردند. سگ های جسد هر دو کنار سوراخی در خاک نشستند و نشان دادند که سگ ها احساس کردند چیزی اشتباه است. به زودی، خانه سانتری با نوار زرد پلیس محاصره شد.

روز بعد، ماموران پلیس و بازرسان صحنه جرم با تجهیزات برای حفاری منطقه حاضر شدند. خوشبختانه، هیچ بقایای انسانی کشف نشد، اما این فقط فرش را برای بینندگان گیج‌تر می‌کند.

یکی از پیروان پیشنهاد کرد: "شاید جنایت روی فرش رخ داده باشد، و برای پنهان کردن شواهد دفن شده باشد."

سایر دنبال‌کنندگان ناامید بودند که بالاخره جسدی وجود نداشت و این امر جذابیت بیمارگونه اینترنت را با داستان‌های جنایی واقعی برجسته می‌ کرد.

ژانر جنایی واقعی در دهه گذشته رونق گرفته است، تا حدی به دلیل محبوبیت پادکست "سریال" که صدها نمایش دیگر را در همین ژانر ایجاد کرد. از آنجایی که اینترنت مقادیر غیرقابل درک اطلاعات عمومی را آسان‌تر می‌کرد، برخی از طرفداران واقعی جنایت به کارآگاهان سرگرمی تبدیل شدند، یک تعقیب اخلاقی مبهم.

نتفلیکس یکی از این پدیده‌ها را در سریال مستند «با گربه‌ها: شکار یک قاتل اینترنتی» که یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های پخش‌کننده در زمان پخش آن در سال ۲۰۱۹ بود، شرح داد. گروهی در فیس بوک در سال 2010 برای ردیابی مردی که ویدئویی از کشتن گربه ها توسط او منتشر کرد. همانطور که جامعه آنلاین تحقیق می کرد، داستان به نحوی تیره تر شد زمانی که مجرم دوباره ضربه زد و به طرز وحشتناکی یک دانشجوی دانشگاه را به قتل رساند. در حالی که جاسوسی اینترنتی می تواند گهگاه برخی از اسرار را حل کند، اغلب به ما یادآوری می کند که چرا باید چنین مسائل وحشتناکی را به متخصصان واقعی آموزش دیده بسپاریم.

اگرچه کارآگاهان جسدی را پیدا نکردند، سفر سانتری به پایان نرسیده است. به گفته TikToker، پلیس فرش را برای آزمایش به داخل برده است. این خبر خوبی برای بینندگان Santry است که برای به‌روزرسانی بعدی او بزاق می‌آیند - اما مانند کارآگاه‌های اینترنتی گذشته، Santry ممکن است بیشتر از آنچه که چانه‌زنی می‌کرد، به دنبال آن باشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است