متن خبر

در حالی که یکی 11.2 میلیون دلار برای ضربه زدن به ایالات متحده جمع آوری می کند، استارت آپ های کربن امیدوار به مقررات آینده برای افزایش ثروت خود هستند.

در حالی که یکی 11.2 میلیون دلار برای ضربه زدن به ایالات متحده جمع آوری می کند، استارت آپ های کربن امیدوار به مقررات آینده برای افزایش ثروت خود هستند.

شناسهٔ خبر: 445610 -




ما آخرین بار در اواخر سال 2022 استارت‌آپ اعتبارات کربنی Ceezer را پوشش دادیم، زمانی که یک دور اولیه 4.2 میلیون یورویی (4.5 میلیون دلاری) جمع‌آوری کرد.

در آن زمان، مانند اکنون، سیزر بخشی از موج جدید پلتفرم‌های جبران و/یا حذف مبتنی بر فناوری بود که تلاش می‌کرد تا شفافیت و انسجام بخشی را به بخش‌هایی بیاورد که با اتهامات «شست و شوی سبز» تکان خورده است.

هر کاری که انجام می‌دهد، سرمایه‌گذاران آن فکر می‌کنند که به دنبال چیزی است، زیرا اکنون یک دور سرمایه‌گذاری 10.3 میلیون یورویی (11.2 میلیون دلاری) سری A به رهبری HV Capital در کنار سرمایه‌گذاران فعلی Norrsken VC، Picus Capital، و Carbon Removal Partners جمع‌آوری کرده است.

این شرکت قصد دارد از این بودجه برای راه‌اندازی در ایالات متحده، استخدام، و رشد پایگاه مشتریان خود و همچنین معرفی راه‌حل‌های تامین مالی کربن بیشتر برای مشتریان شرکتی خود استفاده کند. همانطور که قبلاً، Ceezer روشی ساده‌تر را برای هر دو خریدار ارائه می‌کند. و فروشندگان اعتبار کربن برای تصمیم گیری، با استفاده از "بیش از 3.5 میلیون نقطه داده". اکنون مشتریانی از جمله زیمنس و زوپلاس دارد.

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Magnus Drewelies طی تماسی به من بيان کرد که «مشتریان ایالات متحده واقعاً دوست دارند با یک مخاطب محلی کار کنند، پس یک مشتری طبیعتاً ترجیح می دهد این کار را در حوزه قضایی خود انجام دهد»، از این رو گسترش جغرافیایی.

او همچنین فکر می کند که بازار داوطلبانه کربن (VCM) به دلیل "جنبه های نظارتی و نظارتی رو به رشد" به طور فزاینده ای نقش بزرگ تری در ایالات متحده ایفا خواهد کرد. او "پیشرفت بسیار زیادی را در سطح ایالت ایالات متحده" در مورد مقررات دیده است، پس سیزر قصد دارد از آن استفاده کند.

Drewelies فکر می کند که بازار VCM افزایش خواهد یافت زیرا «بسیاری از مشتریان ما واقعاً به سمت پرتفوی های چند ساله حرکت می کنند. اگر یک تعهد بلندپروازانه netzero دارید، باید از هم اکنون تامین منابع خود را برای netzero شروع کنید، زیرا نمی خواهید که با تعهد عمومی به netzero باقی بمانید، اما پس از آن نیاز به پرداخت مقدار زیادی پول در آینده، زیرا هیچ عرضه ای باقی نمانده است. »

دیوید کوچک، شریک عمومی HV Capital در بیانیه ای اظهار داشت که این «رویکرد داده محور و کل نگر» استارتاپ را از دیگران متمایز می کند.

با این حال، این تنها رویکرد به موضوع جهانی کربن نیست. استارت آپ های دیگر به شیوه ای متفاوت به این مشکل حمله می کنند.

Supercritical با هدف بخش فناوری با تمرکز بر فناوری های جدید حذف کربن راه اندازی شد.

سال گذشته یک دور سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری از سری A به رهبری Lightspeed Venture Partners جمع آوری کرد. در سناریوی مشابهی که تسلا با یک خودروی اسپرت الکتریکی شروع به کار کرد، تقاضای کسب و کار برای فناوری‌های حذف کربن پیشرفته را جمع‌آوری می‌کند تا در نهایت بتواند یک سالن خانوادگی راه‌اندازی کند.

و CUR8، که سال گذشته 6.5 میلیون دلار در یک بودجه اولیه به رهبری GV (Google Ventures) جمع آوری کرد، مجموعه های از پیش بسته بندی شده حذف کربن را برای شرکت ها فراهم می کند.

سپس Patch در ایالات متحده وجود دارد که 81.5 میلیون دلار از افرادی مانند Andreessen Horowitz و دیگران جمع آوری کرده است.

اما به طور گسترده تر، بازار حذف و جبران کربن هنوز کوچک است، زیرا اعتبارات و حذف کربن هنوز یک فرآیند داوطلبانه است. و موانعی باقی می ماند. آفست ها به دلیل رسوایی ها در مورد شستشوی سبز از مد افتاده اند، اما خرید حذف کربن بسیار گران تر است، زیرا فناوری های حذف کربن از جو هنوز خیلی زود است.

با این اوصاف، مارتا کروپینسکا، یکی از بنیانگذاران CUR8 فکر می‌کند در چند سال آینده تقاضای فزاینده‌ای افزایش خواهد یافت که ناشی از مقررات و انطباق است. او او میگوید در حالی که این روند هنوز به آن برخورد نکرده است، «همه استارت‌آپ‌ها برای مقررات و انطباق موقعیت‌یابی دارند».

او فکر می‌کند که بازی برای استارت‌آپ‌ها در این فضا «زمین و گسترش» خواهد بود. او به من گفت: «تا جایی که می‌توانید معامله کنید، شروع به ایجاد روابط کنید، برند خود را بسازید، و سپس تا زمانی که بازار گسترش می‌یابد و در واقع پول زیادی برای به دست آوردن وجود دارد زنده بمانید».

این نشان می دهد که ادغام نیز وجود خواهد داشت و برخی از شرکت ها در M&A شرکت می کنند.

کافی است بگوییم که هیئت منصفه هنوز در مورد چگونگی عملکرد این بازار و اینکه آیا رویکرد بازار یا سبدهای کربن از پیش بسته‌بندی شده در درازمدت به سرمایه‌گذاران فناوری بازپرداخت خواهد کرد، نمی‌داند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است