متن خبر

در اینجا چیزی است که WWDC 2024 می تواند در مورد دستگاه های آینده اپل به ما بگوید

در اینجا چیزی است که WWDC 2024 می تواند در مورد دستگاه های آینده اپل به ما بگوید

شناسهٔ خبر: 538402 -




لپ تاپ مک بوک پرو (هوا) روی میز در یک دفتر مدرن آینده نگر نشسته  <a href= است. " class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/qHwzdEBQ8ri7Uez4Qx8dm-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/qHwzdEBQ8ri7Uez4Qx8dm-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/qHwzdEBQ8ri7Uez4Qx8dm-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/qHwzdEBQ8ri7Uez4Qx8dm-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/qHwzdEBQ8ri7Uez4Qx8dm-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/qHwzdEBQ8ri7Uez4Qx8dm-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/qHwzdEBQ8ri7Uez4Qx8dm-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/qHwzdEBQ8ri7Uez4Qx8dm.jpg">
(اعتبار تصویر: WeDesing از طریق Shutterstock)

همه نشانه‌ها تا کنون نشان می‌دهند که اپل در WWDC 2024 هوش مصنوعی – به‌ویژه هوش مصنوعی مولد را در جلو و مرکز قرار داده است. کنفرانس توسعه‌دهنده محور آن مطمئناً پتانسیل هوش مصنوعی را در و در سراسر محصولات و پلتفرم‌های بی‌شمار آن برجسته خواهد کرد. و نحوه استفاده توسعه‌دهندگان از API‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ادغام یک لایه هوشمند بیشتر در برنامه‌ها و سرویس‌های خود برجسته کنید.

و این باعث می‌شود تا به این فکر کنم که کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ، که برای 10 ژوئن برگزار می‌شود، در واقع چه چیزی می‌تواند درباره سخت‌افزار آینده اپل به ما بگوید، از آنجایی که هیچ دستگاه جدیدی قرار نیست در سخنرانی اصلی معرفی شود .

ابتدا، بیایید نگاهی بیندازیم که در بقیه سال و تا سال 2025 چه انتظاراتی از اپل داریم.

آیفون ها و اپل واچ های جدید برای سال 2024

ظاهراً آیفون 16 دارای یک دکمه جدید در زیر دکمه پاور <a href= خواهد بود" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA-1200-80.png 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QgABdtsbamEyMJUCkMSzmA.png">

(اعتبار تصویر: اپل)

از آنجایی که شب بعد از روز، ما بدون شک آیفون 16 را در حدود زمان سپتامبر دریافت خواهیم کرد، احتمالاً یک اپل واچ جدید – به ویژه اپل واچ 10 – و شاید ایرپاد پرو 3 و ایرپاد مکس 2 که شایعه شده است، به آن ملحق شود. اگر چه ما به دومی چندان متقاعد نشده ایم.

از آنجایی که طیف آیپد ایر و آیپد پرو به تازگی بازسازی شده است، به این زودی انتظار هیچ آیپد جدیدی نداریم. و از آنجایی که امسال مدل‌های جدید مک‌بوک پرو M3 و مک‌بوک ایر M3 را دریافت کرده‌ایم، انتظار نداریم تا سال 2025 شاهد مدل‌های M4 باشیم. حتی این احتمال وجود دارد که مک‌ها بتوانند از تراشه M4 صرفنظر کنند، زیرا تنها با کارایی و کارایی مشابه M3 است. بارهای کاری هوش مصنوعی در ذهن همین امر می تواند در مورد iMac 24 اینچی M3 نیز صادق باشد.

من شخصاً دوست دارم iMac 27 اینچی را ببینم که بازمی‌گردد، اما گمان می‌کنم که دسک‌تاپ ممکن است مسیر dodo را طی کرده باشد که احتمالاً آی‌پد مینی به آن ملحق شده است.

پس این یک ضربه خوب به وضعیت سخت افزار اپل در 12 ماه آینده یا بیشتر است. و با در نظر گرفتن این موضوع، چه چیزی می‌توانیم فرض کنیم که WWDC به ما خواهد بيان کرد که از سخت‌افزار مذکور چه انتظاری داریم…

هوش مصنوعی در هسته اپل یکپارچه شده است

یک آیفون روی پس‌زمینه آبی <a href= که نشان سیری را نشان می‌دهد" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zwZByeKjWvA4Lpia2d5wee-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zwZByeKjWvA4Lpia2d5wee-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zwZByeKjWvA4Lpia2d5wee-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zwZByeKjWvA4Lpia2d5wee-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zwZByeKjWvA4Lpia2d5wee-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zwZByeKjWvA4Lpia2d5wee-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zwZByeKjWvA4Lpia2d5wee.jpg">

(اعتبار تصویر: اپل)

پیش‌بینی من – و تاکید می‌کنم اضافه کنم این گمانه‌زنی مبتنی بر تجربه من در مورد اپل است این است که طراحی کلی و قابلیت‌های سخت‌افزاری محصولات کوپرتینویی تغییر زیادی نخواهد کرد. احتمالاً اپل فرمول تبلت را با آیپدها ثابت کرده است و مک بوک هایش همگی نسبتاً نرم هستند. اگرچه من مطمئن هستم که برخی برای چند پورت بیشتر بحث می کنند.

این امکان وجود دارد که طراحی آیفون و اپل واچ تغییراتی داشته باشد. اما من فکر می‌کنم اپل با کوتاه کردن قاب‌های نمایشگر و کاهش ضخامت قاب‌های ساعت، به تکرار این موارد ادامه می‌دهد، نه اینکه در مسیر طراحی‌های مجدد شدید قرار گیرد.

اما ابزارها و قابلیت‌های هوش مصنوعی مطمئناً در iOS ، iPadOS ، macOS و watchOS ادغام می‌شوند تا مواردی مانند ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی، جستجوی هوشمندانه‌تر در Safari ، توانایی خلاصه‌سازی سریع صفحات وب، اسناد و جلسات، یا به سادگی ایجاد کنند. از سیری باهوش‌تر بخواهید تا برنامه‌ای برای هفته شما بر اساس دسترسی به نقشه‌ها، ایمیل و تقویم شما - به‌علاوه ابزارهای شخص ثالث مانند برنامه‌های سفر هوایی، جمع‌آوری کند.

و من گمان می‌کنم که این امر نیاز به تراشه‌های خانواده آیفون 16 را برای اولویت‌بندی موتور عصبی اپل ایجاد می‌کند و به طور بالقوه قدرت و تمرکز بیشتری را بر روی حجم کاری هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی نسبت به سرعت ساعت خام و قابلیت‌های گرافیکی می‌گذارد.

از این رو، تعجب نمی‌کنم اگر آیفون 16 استاندارد یک تراشه جدید سری A مبتنی بر هوش مصنوعی در کنار آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس داشته باشد. سری آیفون 15 سال گذشته شاهد رویکردی دولایه به تراشه ها بود که مدل های استاندارد و آیفون 15 پلاس A16 Bionic و آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس تراشه های قدرتمند A17 Pro را دریافت کردند. این دومین نسل متوالی بود که اپل چیپست های آیفون های وانیلی و پرو را از هم جدا کرد.

با این حال، من معتقدم که اگر اپل واقعاً به هوش مصنوعی متمایل شود، خانواده آیفون 16 همه از یک چیپست استفاده خواهند کرد، زیرا برای اطمینان از اینکه ابزارهای هوشمند می توانند روی همه تلفن های جدیدش اجرا شوند و به گسترده ترین مخاطبان دسترسی پیدا کنند، به برابری سیلیکون نیاز دارند. .

البته، اجرای مدل‌های هوش مصنوعی در یک دستگاه قدرت می‌گیرد، به‌ویژه اگر در داخل دستگاه انجام شود، چیزی که اپل می‌تواند با توجه به اولین رویکرد حفظ حریم خصوصی خود که از کاربران و داده‌هایشان حمایت می‌کند، به آن متمایل شود. حتی اگر اتصال به فضای ابری مورد نیاز باشد، احتمالاً به معنای ضربه زدن به تراشه مودم تلفن است که به ویژه در هنگام استفاده از 5G انرژی مصرف می کند.

پس از این نظر می توانم این نظریه را مطرح کنم که محدوده آیفون 16 دارای باتری بزرگتر یا شاید حتی کمی ضخیم تر باشد تا شامل سلول بزرگتر یا خنک کننده کارآمدتر از طریق محفظه های بخار و لوله های حرارتی باشد. آیا من در مورد تفاوت های عمده صحبت می کنم؟ خوب نه، اما چند میلی متری که به ضخامت گوشی اضافه می شود، می تواند تفاوت زیادی در استفاده روزمره ایجاد کند.

اگر چنین پیش‌بینی‌هایی محقق شود، گمان می‌کنم آنچه که با آیفون 16 انجام داده‌ام می‌تواند روی آی‌پدها و مک‌ها نیز سرایت کند. اولی می‌تواند کمی ضخیم‌تر شود تا باتری بزرگ‌تری را در خود نگه دارد و تراشه‌ای قدرتمندتر با هدف هوش مصنوعی دریافت کند، اما من گمان می‌کنم که این اتفاق تا اواخر سال 2025 یا حتی 2026 رخ نخواهد داد.

Macها احتمالاً سال آینده تراشه‌های قدرتمندتری دریافت خواهند کرد و حتی می‌توانند با کلیدهای اختصاصی هوش مصنوعی روی کیبورد خود ارائه شوند. و اگر باتری‌های بزرگ‌تری به همه مک‌بوک‌ها اضافه شود، تعجب نمی‌کنم، در صورتی که مک‌بوک ایر در صورت نیاز به اجرای بارهای کاری و الگوریتم‌های AI سخت روی دستگاه، شاهد بازگشت به خنک‌کننده فعال است. من تغییر بزرگی در طراحی پیش‌بینی نمی‌کنم، اما این بریدگی نمایشگر را می‌توان با پردازش هوش مصنوعی برای پر کردن شکاف‌های کوچک شده حسگرها کاهش داد.

پوشیدنی با مغز مجازی

AirPods Pro 276

(اعتبار تصویر: unsplash)

باز هم، من تغییرات بزرگی را در طراحی اپل واچ پیش بینی نمی کنم، از آنجایی که اکنون تا حدودی نمادین است.

اما من می توانم ببینم که اپل یک تراشه جدید به اپل واچ نسل بعدی که بر اساس پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه ساخته شده است اضافه می کند. و این می تواند ببیند که ضخامت کمی برای نگهداری باتری بزرگتر افزایش یافته است. اپل ممکن است این کار را انجام ندهد، و ترجیح دهد مجموعه زیبایی‌شناسی اپل واچ 9 را حفظ کند و در عوض شارژ سریع‌تری را برای ساعت هوشمند نسل بعدی خود به عنوان جبران هر گونه تخلیه انرژی افزایش دهد.

در سمت AIrPods، من انتظار هیچ تغییر بزرگی در طراحی را ندارم. اما یک بار دیگر می‌توانم ببینم که تراشه‌هایی مانند AirPods Pro 3 و AirPods Max 2 با آپشن های هوش مصنوعی با عملکرد کم کار می‌کنند - مثلاً تنظیمات اکولایزر هوشمند یا کار با آیفون برای تغییر هوشمندانه تراک‌های پویاتر در Apple Music اگر فردی به طور ناگهانی انجام شود. سرعت راه رفتن آنها را افزایش می دهد.

یک دکمه اکشن اختصاصی یا سطح حساس به لمس نیز می‌تواند در ایرپادهای آینده ظاهر شود تا سیری ارتقا یافته با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد جدید را راه‌اندازی کند.

استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی، که می‌توانند داده‌ها را از چندین منبع استخراج و پردازش کنند، می‌تواند باعث شود اپل واچ و ایرپاد از داده‌ها و بازخورد بیشتری از شتاب‌سنج‌ها و سایر حسگرها بهره ببرند تا هوش مصنوعی را با اطلاعاتی تغذیه کنند که به آن کمک می‌کند اطلاعات و نتایج دقیق‌تری ارائه کند. این ممکن است نوید یک انقلاب طراحی نباشد، اما قرارگیری حسگر می‌تواند در پوشیدنی‌های اپل تغییر کند و تکامل یابد.

تکامل در بیرون، انقلاب در درون

دو مدل اپل واچ 9

(اعتبار تصویر: اپل)

در نهایت، فکر نمی‌کنم با فرو رفتن در هوش مصنوعی، اپل به‌شدت طراحی محصول و آپشن های سخت‌افزاری را تغییر دهد. اما در زیر کاپوت، احتمالا تراشه های قدرتمندتری در گجت های اپل ظاهر می شوند. چنین تراشه‌هایی می‌توانند آیفون را از یک دستگاه برنامه محور به یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل کنند و به مک‌ها لایه بیشتری از پتانسیل بهره‌وری بدهند.

دستگاه‌های اپل، به‌ویژه آیفون‌ها، دسترسی گسترده‌ای دارند، و چنین دسترسی گسترده به گوشی‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند منجر به استفاده بدون اصطکاک و عادی‌سازی ابزارهای هوش مصنوعی در زندگی روزمره شود، نه اینکه مردم با احتیاط به آن‌ها توجه کنند، زیرا برادران فناوری ذهن خود را در ChatGPT از دست می‌دهند. و شاید این حس عمومی AI را از بین ببرد.

اگر من و دنیای روزنامه نگاری فناوری بزرگتر اشتباه کرده باشیم، تعجب نخواهم کرد که نمایشگاه هوش مصنوعی اپل در WWDC 2024 و سپس استفاده بعدی آن از ابزارها و ویژگی های هوشمند به عنوان نوعی داروی دروازه ای به هوش مصنوعی مولد عمل کند. کاربر و مصرف کننده تلفن متوسط. این می تواند برای آینده هوش مصنوعی بسیار بزرگ باشد.

اگر می‌خواهید ببینید درست یا غلط می‌گویم، دوباره با TechRadar تحلیل کنید، زیرا ما آخرین شایعات، اخبار، نظرات و تحلیل‌ها را قبل و در طول WWDC 2024 برای شما به ارمغان می‌آوریم. و اگر می‌خواهید تماشا کنید نکته اصلی برای خودتان، راهنمای ما در مورد نحوه تماشای WWDC 2024 را تحلیل کنید .

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر مدیریت، محاسبات موبایل

Roland Moore-Colyer مدیر ویرایشگر TechRadar با تمرکز بر روی تلفن‌ها و تبلت‌ها است، اما علاقه عمومی به همه چیزهای فناوری، به‌ویژه مواردی که داستان خوبی در پشت آنها وجود دارد. او همچنین می‌تواند در مورد بازی‌ها، رایانه‌ها، و ماشین‌ها بنویسد و از اجرای روزانه TechRadar پشتیبانی کند. وقتی سر میزش نیست، رولاند را می‌توان در حال پرسه زدن در لندن، اغلب با کنجکاوی در چهره‌اش و دماغی برای بازارهای غذا پیدا کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است