متن خبر

در اینجا چیزی است که بر اساس 8 قانون جدید هوش مصنوعی کالیفرنیا (و در حال حاضر چندین برابر) غیرقانونی است

در اینجا چیزی است که بر اساس 8 قانون جدید هوش مصنوعی کالیفرنیا (و در حال حاضر چندین برابر) غیرقانونی است

شناسهٔ خبر: 758015 -




گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا در حال حاضر در حال تحلیل 38 لایحه مربوط به هوش مصنوعی، از جمله SB 1047 بسیار بحث برانگیز است که قانونگذار ایالتی آن را برای تایید نهایی به میز خود فرستاد. این لوایح سعی می‌کنند به اصلی ترین مسائل در هوش مصنوعی رسیدگی کنند: همه چیز، از سیستم‌های هوش مصنوعی آینده‌نگر که خطرات وجودی ایجاد می‌کنند، برهنه‌های عمیق جعلی از تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی، تا استودیوهای هالیوودی که شبیه‌سازی‌های هوش مصنوعی از مجریان مرده را ایجاد می‌کنند.

دفتر فرماندار نیوسام در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «کالیفرنیا که محل زندگی اکثر شرکت‌های پیشرو هوش مصنوعی در جهان است، تلاش می‌کند تا از این فناوری‌های متحول کننده برای کمک به مقابله با چالش‌های مبرم در حین مطالعه خطرات ناشی از آن‌ها استفاده کند.

تا کنون، فرماندار نیوسام هشت مورد از آنها را امضا کرده است که برخی از آنها فراگیرترین قوانین هوش مصنوعی آمریکا هستند.

برهنه های دیپ فیک

نیوسام روز پنجشنبه دو قانون را امضا کرد که به ایجاد و گسترش عکس‌های برهنه عمیق می‌پردازد. SB 926 این عمل را جرم انگاری می کند و باج گیری از شخصی را با تصاویر برهنه تولید شده توسط هوش مصنوعی که شبیه آنها هستند غیرقانونی می کند.

SB 981 که روز پنجشنبه نیز به قانون تبدیل شد، از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد تا کانال‌هایی را برای کاربران ایجاد کنند تا تصاویر برهنه‌ای که شبیه به آنها هستند را گزارش کنند. پس از آن، محتوا باید به طور موقت در حالی که پلتفرم در حال تحلیل آن است مسدود شود و در صورت تایید برای همیشه حذف شود.

واترمارک

همچنین روز پنجشنبه، Newsom لایحه‌ای را برای کمک به عموم مردم در شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی امضا کرد. SB 942 به سیستم‌های هوش مصنوعی مولد پرکاربرد نیاز دارد تا نشان دهد که در داده‌های منشأ محتوایشان توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند. به عنوان مثال، همه تصاویر ایجاد شده توسط OpenAI's Dall-E اکنون به یک برچسب کوچک در ابرداده خود نیاز دارند که بگوید آنها توسط AI تولید شده اند.

بسیاری از شرکت‌های هوش مصنوعی در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند، و چندین ابزار رایگان وجود دارد که می‌تواند به مردم کمک کند این داده‌های منشأ را بخوانند و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند.

دیپ فیک های انتخاباتی

در اوایل این هفته، فرماندار کالیفرنیا سه قانون را برای سرکوب جعل‌های عمیق هوش مصنوعی که می‌توانند بر انتخابات تأثیر بگذارند، امضا کرد.

یکی از قوانین جدید کالیفرنیا، AB 2655، پلتفرم‌های آنلاین بزرگی مانند فیس‌بوک و X را ملزم می‌کند که جعل‌های عمیق هوش مصنوعی مربوط به انتخابات را حذف یا برچسب‌گذاری کنند و همچنین کانال‌هایی برای گزارش چنین محتوایی ایجاد کنند. کاندیداها و مقامات منتخب می توانند در صورتی که یک پلتفرم آنلاین بزرگ با این قانون مطابقت نداشته باشد، درخواست معافیت قضایی کنند.

قانون دیگری، AB 2839، کاربران رسانه‌های اجتماعی را هدف قرار می‌دهد که دروغ‌های عمیق هوش مصنوعی را پست می‌کنند یا بازنشر می‌کنند که می‌تواند رأی دهندگان را در مورد انتخابات آتی فریب دهد. این قانون بلافاصله از روز سه شنبه اجرایی شد و نیوسام پیشنهاد داد که ایلان ماسک ممکن است در خطر نقض آن باشد.

تبلیغات سیاسی تولید شده توسط هوش مصنوعی اکنون بر اساس قانون جدید کالیفرنیا، AB 2355، نیازمند افشای مستقیم هستند. این بدان معناست که ترامپ ممکن است نتواند از ارسال فایل‌های دروغین عمیق هوش مصنوعی از تیلور سویفت در سایت Truth Social (او کامالا هریس را تأیید کرد) خلاص شود. FCC یک الزام افشای مشابه را در سطح ملی پیشنهاد کرده است و قبلاً تماس های رباتیک با استفاده از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را غیرقانونی کرده است.

بازیگران و هوش مصنوعی

دو قانونی که نیوزام روز سه‌شنبه امضا کرد - که SAG-AFTRA، بزرگترین اتحادیه بازیگران فیلم و پخش در کشور، برای آن فشار می‌آورد - استانداردهای جدیدی را برای صنعت رسانه کالیفرنیا ایجاد می‌کند. AB 2602 از استودیوها می‌خواهد که قبل از ایجاد یک ماکت تولید شده توسط هوش مصنوعی از یک بازیگر، اجازه بگیرند.

در همین حال، AB 1836 استودیوها را از ایجاد کپی دیجیتالی از مجریان فوت شده بدون رضایت از دارایی‌هایشان منع می‌کند (به عنوان مثال، کپی‌هایی که به طور قانونی تایید شده‌اند در فیلم‌های اخیر «بیگانه» و «جنگ ستارگان» و همچنین در فیلم‌های دیگر استفاده شده‌اند).

چه چیزی باقی مانده است؟

فرماندار نیوسام هنوز 30 لایحه مرتبط با هوش مصنوعی دارد تا قبل از پایان سپتامبر در مورد آنها تصمیم گیری کند. در طی گفتگو با مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce در روز سه‌شنبه در طول کنفرانس Dreamforce 2024، Newsom ممکن است کلاه خود را در مورد SB 1047 و اینکه چگونه به تنظیم گسترده‌تر صنعت هوش مصنوعی فکر می‌کند، گفته است.

یک لایحه وجود دارد که از نظر گفتمان و آگاهی عمومی به نوعی بزرگتر است. این SB 1047 است. خطرات قابل اثبات در هوش مصنوعی چیست و خطرات فرضی چیست؟ من نمی توانم برای همه چیز حل کنم. برای چه چیزی حل کنیم؟ و پس این رویکردی است که ما در سراسر طیف در این مورد در پیش گرفته‌ایم.»

برای اطلاع از به روز رسانی قوانین هوش مصنوعی که فرماندار کالیفرنیا امضا می کند و چه چیزی را امضا نمی کند، به این مقاله مراجعه کنید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است