متن خبر

در اینجا استارت آپ های فین تک که می توانند در سال 2024 عمومی شوند، آورده شده است

در اینجا استارت آپ های فین تک که می توانند در سال 2024 عمومی شوند، آورده شده است

شناسهٔ خبر: 449263 -




آیا سال 2024 می تواند سال عرضه اولیه سهام فین تک باشد؟ طبق گزارش F-Prime Capital وضعیت فین تک 2024، کاملاً ممکن است.

F-Prime - یک شرکت VC با بیش از 4.5 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت که عملکرد شرکت‌های فناوری مالی نوظهور، سهامی عام و خصوصی را دنبال می‌کند - طبیعتاً در فضای فین‌تک صعودی باقی می‌ماند و خاطرنشان می‌کند: « در مجموع، شرکت‌های فین‌تک تسخیر شده‌اند. کمتر از 10 درصد از درآمد خدمات مالی، با این حال بسیاری از شرکت‌های فین‌تک خصوصی مقیاس‌پذیر، درآمدی بیش از 1 میلیارد دلار تولید می‌کنند، همچنان به سرعت در حال رشد هستند و انتظار داریم که در بازارهای عمومی فهرست شوند.»

F-Prime او میگوید : «بسیاری از شرکت‌های قابل‌توجه اکنون در حال ثبت نام هستند یا در نظر دارند تا سهامی عام شوند.

برای روشن بودن، وقتی F-Prime به فین‌تک اشاره می‌کند، فناوری مالی و استارت‌آپ‌های کریپتو/بلاک‌چین را با هم ترکیب می‌کند. در اینجا در TC، ما تمایل داریم پوشش خود را از این دو جدا کنیم، اگرچه مسلماً رمزارز بدون شک زیر چتر فین‌تک قرار می‌گیرد. با این حال، برای اهداف این مقاله، ما فقط بر روی برخی از شرکت‌های غیرمتمرکز بر روی رمزارز متمرکز می‌شویم که پتانسیل عمومی شدن در سال جاری را دارند.

این که آیا هر یک از این شرکت ها واقعاً دست به کار می شوند یا خیر، باید دید. ما باید بگوییم که ما هیجان زده خواهیم بود که حتی یک نفر آن S-1 را ثبت کند تا بینش بیشتری در مورد اینکه این شرکت ها واقعاً چقدر درآمد دارند (یا نمی کنند) به ما بدهد.

اوج

همانطور که Dallas Innovates در دسامبر گذشته گزارش داد، "دو سال پس از تلاش برای عرضه عمومی از طریق ادغام SPAC که ارزش آن را 4.7 میلیارد دلار پس از پول ارزش گذاری کرد، Apex به دنبال انجام این کار به روش قدیمی با تشکیل پرونده مستقیم SEC ... شرکت ترخیص کالا به صورت محرمانه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کرد و بيان کرد که "تعداد کل سهامی که قرار است عرضه شود و محدوده قیمتی برای عرضه پیشنهادی هنوز مشخص نشده است. "

راه راه

در ژانویه 2023، گزارش شد که استرایپ مهلتی 12 ماهه برای خود تعیین کرده است تا از طریق یک فهرست مستقیم، یا برای دنبال کردن معامله ای در بازار خصوصی، مانند یک رویداد جمع آوری کمک مالی و یک پیشنهاد مناقصه، به صورت عمومی درآید.

خوب، 12 ماه گذشته است و ما چیزی در مورد عرضه اولیه سهام نشنیده ایم. اما غول پرداخت در سال گذشته سرمایه بیشتری جذب کرد. مارس گذشته، استرایپ اعلام کرد که بیش از 6.5 میلیارد دلار سرمایه سری اول را با ارزش 50 میلیارد دلار جذب کرده است. این شرکت قبلاً 95 میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود که به آن به عنوان یکی از با ارزش ترین شرکت های خصوصی فین تک در جهان تبدیل شد. در نوامبر سال 2022، استرایپ 14 درصد از کارکنان خود یا حدود 1120 نفر را اخراج کرد. اما فین تک به انشعاب خود ادامه می دهد. ژوئن گذشته، TechCrunch گزارش داد که Stripe یک استارت‌آپ (غیر فین‌تک!) را خریداری کرده و اعلام کرد که محصول صادرکننده خود را به اعتبار توسعه می‌دهد.

کلارنا

فین‌تک Klarna سوئدی نوامبر گذشته به TechCrunch تأیید کرد که در حال برداشتن گام‌هایی «به‌سوی عرضه اولیه اولیه سهام» است. به گفته سخنگوی Klarna، این شرکت بيان کرد که فرآیندی را برای تغییر ساختار یک نهاد حقوقی برای راه اندازی یک شرکت هلدینگ در بریتانیا "به عنوان یک گام اولیه مهم" در برنامه های خود برای عرضه اولیه اولیه آغاز کرده است. این حرکت پس از سه ماهه سوم مثبت انجام شد که در آن Klarna به سود رسید و درآمد 30 درصدی بالاتری در حدود 550 میلیون دلار گزارش کرد. این سخنگو گفت : ایجاد یک شخصیت حقوقی جدید در بالای ساختار شرکتی این امکان را به آن می دهد تا راحت تر در بورس اوراق بهادار عرضه شود. آخرین ارزش گذاری آن 6.7 میلیارد دلار بود که 85 درصد نسبت به ارزش 45.6 میلیارد دلاری سال قبل کاهش داشت.

سباستین سیماتکوفسکی

(عکس از Noam Galai/Getty Images برای TechCrunch)

Lendbuzz

به گزارش رویترز ، Lendbuzz، یک شرکت فین‌تک که از هوش مصنوعی برای ارائه وام خودرو به افرادی که سابقه اعتباری ندارند، استفاده می‌کند، در دسامبر « بانک‌های سرمایه‌گذاری را برای یک IPO استخدام کرد که می‌توانست ارزش آن را بیش از ۲ میلیارد دلار کند». در ژوئن سال 2021، TechCrunch گزارش داده بود که پلتفرم تامین مالی خودرو 300 میلیون دلار در تامین مالی بدهی و 60 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

صدای زنگ

مدتی است که شایعاتی مبنی بر اینکه Chime به بازارهای عمومی چشم دوخته است، به گوش می رسد. همانطور که TickerNerd گزارش می دهد، زمانی که ارزش این بانک 25 میلیارد دلار بود، در ابتدا قرار بود «همه برای اولین بار در مارس 2022 با ارزشی بین 35 تا 45 میلیارد دلار عرضه شود، اما پس از آن بازارها تغییر کردند. تا نوامبر 2022، این شرکت اعلام کرده بود که 12 درصد از نیروی کار خود یا حدود 160 نفر را اخراج می کند. طبق گزارش Investing.com، گزارش‌های اخیر ارزش این شرکت را نزدیک به 6.7 میلیارد دلار می‌دانند ، و این احتمال وجود دارد که Chime تصمیم بگیرد امسال سقوط کند، از آنجایی که قرار بود در اواخر سال 2023 وارد بازار شود .

اعتبار تصویر: F-Prime Capital

شطرنجی

اکتبر گذشته، TechCrunch گزارش داد که پلید، Eric Hart، مدیر مالی سابق Expedia را برای خدمت به عنوان اولین مدیر مالی خود استخدام کرده است - معمولاً یک گام مهم در یک شرکت خصوصی که به سمت بازارهای عمومی حرکت می کند. سپس امروز، این شرکت اعلام کرد که مدیر محصول Cloudflare، جن تیلور، را برای خدمت به عنوان اولین رئیس آن به دام انداخته است . هنگامی که از او پرسیده شد که آیا این حرکت به این معنی است که شرکت قصد دارد سهامی عام شود، سخنگویی به TechCrunch گفت: «من می‌توانم تأیید کنم که عرضه اولیه اولیه اولیه نقطه عطفی است که در حال پیگیری آن هستیم، اما هیچ جزئیات یا جدول زمانی برای اشتراک‌گذاری نداریم. فراتر از آن.» Plaid به عنوان یک شرکت شروع به کار کرد که حساب‌های بانکی مصرف‌کننده را به برنامه‌های مالی متصل می‌کند، اما از آن زمان به تدریج پیشنهادات خود را برای ارائه تجربه‌ای بیشتر از ورود به سیستم کامل گسترش داده است. تقریباً توسط ویزا به مبلغ 5.3 میلیارد دلار خریداری شد، قبل از اینکه قانونگذاران آن معامله را متوقف کنند - که برخی آن را یک موهبت پنهان می نامند.

بنیانگذار Plaid Zack Perret در گفتگو با Ingrid Lunden در TechCrunch Disrupt 2023. راس مارلو/TPG برای TechCrunch

اعتبار تصویر: راس مارلو/TPG برای TechCrunch

موج دار/گوستو/دیل

فضای فناوری منابع انسانی بسیار داغ شد، واقعاً سریع و این سه شرکت از داغ‌ترین شرکت‌ها در این فضا هستند. ریپلینگ در ماه مارس گذشته توانست 500 میلیون دلار بودجه جدید را در حالی که SVB در حال ذوب شدن بود، تامین کند. ژوئن گذشته، متوجه شدیم که Gusto در آخرین سال مالی خود (12 ماه منتهی به 30 آوریل 2023) بیش از 500 میلیون دلار درآمد داشته است . در ژانویه 2023، دیل فاش کرد که تا پایان سال 2022 به 295 میلیون دلار درآمد تکرارشونده سالانه (ARR) رسیده است. طبق گزارش ها، تا نوامبر، این رقم به 400 میلیون دلار رسیده است . جالب اینجاست که ریپلینگ در مورد رقابت خود با دو شرکت دیگر پر سر و صدا بوده است. در TechCrunch Disrupt در سال 2022، مدیرعامل پارکر کنراد در مورد این واقعیت صحبت کرد که Rippling در حال ورود به قلمرو Deel است . حتی در سال 2020، ریپلینگ با بیلبوردی به دنبال گوستو رفت که در آن نوشته بود: «گوستو رو به رشد است؟ Presto change-o.”

برکس/رمپ/ناوان

فضای مدیریت هزینه‌ها یکی دیگر از فضاهای شلوغ است که چندین بازیگر در آن برای سهم بازار، از جمله Brex، Ramp، Airbase، Navan (سابق TripActions) و Mesh Payments و غیره فریاد می‌زنند. تا کنون، Navan تنها کسی است که به صورت محرمانه برای IPO ثبت نام کرده است - با ارزش 12 میلیارد دلار. اما، این در سپتامبر سال 2022 بود و از آن زمان واقعاً چیزی در این زمینه نشنیده ایم. دسامبر گذشته، این شرکت 5 درصد از کارکنان خود یا 145 نفر را اخراج کرد . برکس که دو سال پیش 12.3 میلیارد دلار ارزش داشت ، در 18 ماه گذشته دو دور اخراج شده است و بنا بر گزارش‌ها در تلاش است تا میزان نقدینگی خود را کاهش دهد. Ramp در آگوست گذشته 300 میلیون دلار با 28 درصد کاهش ارزش 5.8 میلیارد دلاری جذب کرد. تاکنون کارکنان خود را اخراج نکرده است. زمانی که از اریک گلیمن، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران، در مورد برنامه‌های عرضه اولیه سهام سؤال شد، اخیراً به TC بيان کرد که این شرکت "هیجان زده است که در نهایت روند عرضه اولیه سهام را تحلیل کند، اما هیچ جدول زمانی فعالی در این زمینه ندارد."

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ در اینجا برای TechCrunch Fintech ثبت نام کنید .

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است