متن خبر

در آخرین حادثه کروز، ویدئویی نشان می‌دهد که عابر پیاده با خودروی انسان‌گردان برخورد می‌کند، سپس توسط روباتاکسی زیر گرفته می‌شود.

در آخرین حادثه کروز، ویدئویی نشان می‌دهد که عابر پیاده با خودروی انسان‌گردان برخورد می‌کند، سپس توسط روباتاکسی زیر گرفته می‌شود.

شناسهٔ خبر: 440568 -




دپارتمان پلیس سانفرانسیسکو در حال تحلیل یک حادثه در ۲ اکتبر است که باعث شد زنی در زیر رباتاکسی کروز پس از برخورد با وسیله نقلیه انسانی گیر کند.

ویدئویی که توسط کروز گرفته شده و توسط TechCrunch مشاهده شده است نشان می‌دهد که یک روباتاکسی در حال ترمز کردن و سپس عبور از روی عابر پیاده‌ای است که پس از برخورد با خودروی انسان‌گردان در خیابان دراز کشیده و در مقابل خودروی خودران پرتاب می‌شود. کروز بیان کرد که راننده وسیله نقلیه که ابتدا با عابر پیاده برخورد کرد از صحنه متواری شد.

کروز در گزارش خود از رویدادها بیان کرد که روباتاکسی "به شدت ترمز کرد" تا ضربه را به حداقل برساند. به گفته پلیس و همچنین ویدئویی از ناظران محلی که فرد را در زیر رباتاکسی نشان می‌دهد، با این حال، عابر پیاده زیر و رو شده و سپس زیر خودرو گیر کرده است.

TechCrunch ویدئویی را مشاهده کرد که نشان می‌دهد یک خودروی کروز پشت چراغ راهنمایی توقف کرده و پس از سبز شدن به حرکت خود ادامه می‌دهد. این دوربین‌ها که شامل دوربین‌های رو به جلو، عقب و جانبی هستند، یک وسیله نقلیه انسانی را در لاین سمت چپ در حال شتاب گرفتن از تقاطع می‌گیرند. لحظاتی بعد، این ویدئو فردی را نشان می‌دهد که در سمت چپ وارد خیابان شده است، با خودروی انسان‌گردان برخورد می‌کند، سپس از روی کاپوت جلو پرواز می‌کند، روی سقف خودرو بالا می‌رود و قبل از سقوط از سمت راست پایین می‌آید. به خیابان عابر پیاده در لاین سمت راست وسیله نقلیه انسانی، جایی که روباتاکسی کروز قرار داشت، فرود آمد.

پلیس همچنان در حال تحلیل این موضوع است. سخنگوی اداره پلیس سانفرانسیسکو بیانیه ای را منتشر کرد:

در تاریخ ۱۰/۰۲/۲۳ در حدود ساعت ۲۱:۳۱ ماموران در خصوص برخورد یک وسیله نقلیه با عابر پیاده به خیابان پنجم و بازار پاسخ دادند. ماموران در محل حاضر شدند و متوجه شدند که یک خودروی خودران با یک عابر پیاده بالغ برخورد کرده است. ماموران با حضور در محل حادثه، عابر پیاده را به بیمارستان منتقل کردند. وضعیت پزشکی عابر پیاده در حال حاضر مشخص نیست.

خودروی خودران در صحنه باقی ماند و در زمان برخورد سرنشین نداشت. اپراتور خودروی خودران با تحقیقات همکاری می کند. ما معتقدیم که خودروی دیگری که خودروی خودران نبود ممکن است در ابتدا درگیر این برخورد بوده باشد، اما خودرو یا راننده در جریان تحلیل ما در صحنه حضور نداشته اند. واحد تحلیل تصادفات ترافیکی SFPD تحقیقات را هدایت می کند و در حال تحلیل عواملی است که منجر به این برخورد می شود. از هر کسی که اطلاعاتی در اختیار دارد خواسته می شود با شماره ۴۴۴۴-۵۷۵-۴۱۵ با SFPD تماس بگیرد یا یک نکته را به TIP411 پیامک کند و پیام را با SFPD شروع کند.

کروز به سرعت این حادثه را تحلیل کرد و به سایت شبکه اجتماعی X مراجعه کرد تا حساب خود را ارائه دهد.

در این پست آمده است: «تقریباً ساعت ۹:۳۰ بعد از ظهر روز ۲ اکتبر، یک وسیله نقلیه انسانی با یک عابر پیاده در حالی که در حال حرکت در خط بلافاصله در سمت چپ یک Cruise AV بود، برخورد کرد. برخورد اولیه شدید بود و عابر پیاده را مستقیماً از جلوی AV پرتاب کرد. سپس AV به شدت ترمز کرد تا ضربه را به حداقل برساند. راننده خودروی دیگر از محل متواری شد و به درخواست پلیس AV در محل نگهداری شد. نگرانی و تمرکز قلبی ما سلامت فردی است که مجروح شده است و ما به طور فعال با پلیس برای کمک به شناسایی راننده مسئول کار می کنیم.

این رویداد آخرین مورد از یک رشته تصادفات و حوادث دیگر مانند مسدود کردن ترافیک و رانندگی در سیمان خیس است که عملیات کروز در سانفرانسیسکو را با مشکل مواجه کرده است. بر اساس گزارش کروز، به نظر می رسد که شرکت در برخورد اولیه با عابر پیاده مقصر نبوده است. تحلیل باید به تعیین اینکه آیا AV اصلاً می‌توانست از عابر پیاده دوری کند یا خیر کمک کند.

اما در شهری که قبلاً بر سر رباتاکسی تقسیم شده است، این که آیا کروز مقصر است یا نه ممکن است مهم نباشد. این حادثه در زمان حساسی برای کروز رخ می‌دهد، شرکتی که تلاش می‌کند عملیات ربات‌اکسی را در سانفرانسیسکو افزایش دهد و آزمایش را آغاز کند و در نهایت هزینه سواری در بیش از ده‌ها شهر ایالات متحده را دریافت کند.

Cruise و Waymo در ماه آگوست از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا برای گسترش عملیات تجاری در سانفرانسیسکو مجوز گرفتند. CPUC، آژانسی که عملیات حمل‌ونقل از جمله موارد مربوط به ربات‌اکسی را تنظیم می‌کند، کروز و Waymo را در ۱۰ آگوست برای مجوزهای نهایی تأیید کرد که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته کار کنند، ناوگان خود را گسترش دهند و هزینه‌های سواری را در سراسر کشور دریافت کنند. شهر.

تنها چند روز بعد، کروز با یک خودروی واکنش اضطراری تصادف کرد، که باعث شد دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، که خودروهای خودران را نیز تنظیم می کند، از کروز درخواست کند تا ناوگان خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهد تا زمانی که بتواند تحقیقات را تکمیل کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است