متن خبر

دریپ کپیتال، یک فین تک که سرمایه در گردش را برای SMB ها فراهم می کند، 113 میلیون دلار جمع آوری می کند

دریپ کپیتال، یک فین تک که سرمایه در گردش را برای SMB ها فراهم می کند، 113 میلیون دلار جمع آوری می کند

شناسهٔ خبر: 732941 -




برای بیش از دو دهه، جی چاندرانا برای تامین نیازهای روزانه و سرمایه در گردش کسب و کار خانوادگی خود، صادرکننده دانه کنجد، داوال آگری، به بانک های تجاری متکی بود. این ترتیبی بود که اساساً جواب داد: این شرکت رشد کرد تا 13 درصد از کل صادرات کشور را به خود اختصاص دهد و آن را به بزرگترین صادرکننده دانه کنجد در بازار تبدیل کرد. با این حال، علیرغم ارسال بذر به مشتریان در 40 کشور، این شرکت همچنان یک شرکت متوسط ​​است و درآمد سال گذشته آن تنها 83 میلیون دلار بوده است.

و با مشکلی روبه‌رو بود: وقتی چاندارانا به این فکر کرد که چگونه می‌تواند عملیات را گسترش دهد، ترتیبات مالی مبتنی بر بانک او کوتاه آمد.

چاندارانا توضیح داد: «بانکداری در هند مبتنی بر وثیقه است. "ممکن است حجم شما بر اساس تجارتی که انجام می دهید افزایش یابد، اما پرداخت های بانکی تنها بر اساس ارزش وثیقه شما افزایش می یابد."

پس در سال 2019، Dhaval Agri تصمیم گرفت به عنوان جایگزینی برای سرمایه در گردش با استارت‌آپ Drip Capital مستقر در پالو آلتو به عنوان جایگزین اقدام کند - و نتیجه داد. چاندارانا به TechCrunch بيان کرد که حجم داوال آگری طی پنج سالی که مشتری این استارت آپ بوده، 50 درصد افزایش یافته است.

اکنون دریپ امیدوار است که بتواند خود را برای رسیدن به این فرصت با کارآفرینان بیشتری در کشور و فراتر از آن افزایش دهد. ۱۱۳ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است: ۲۳ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران نهادی ژاپنی GMO Payment Gateway و Sumitomo Mitsui Banking Corporation. و 90 میلیون دلار تامین مالی بدهی به رهبری شرکت مالی بین المللی بانک جهانی (IFC) و شرق کرانه باختری.

این شرکت تاکنون حدود 640 میلیون دلار از سرمایه گذاری سهام و بدهی جمع آوری کرده است که Accel، Peak XV Partners و Y Combinator از دیگر سرمایه گذاران آن هستند.

این بدهی برای افزایش تعداد وام‌های سرمایه در گردشی که به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​ارائه می‌کند، استفاده می‌شود، در حالی که حقوق صاحبان سهام برای توسعه شرکت و محصول استفاده می‌شود. این شرکت از هوش مصنوعی برای خودکارسازی و دیجیتالی کردن فرآیندها استفاده می کند و قصد دارد از آن برای تجزیه و تحلیل ریسک نیز استفاده کند.

دریپ در حال حاضر بین 9000 تا 10000 کسب و کار را ارائه می دهد که حدود 60 درصد آنها از هند و بقیه از ایالات متحده و مقدار کمی در مکزیک می آیند. در حال حاضر سودآور است و او میگوید که در دو سال آینده رشد سالانه 40 درصدی را در نظر دارد.

چالشی که داوال آگری با آن روبرو شد بی شباهت به موانع سرمایه ای نیست که کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​در سطح جهانی با آن روبرو هستند. SMB ها معمولاً روی چرخش های سرمایه بسیار کوتاه کار می کنند: آنها برای مشتریان فاکتورهایی صادر می کنند تا درآمد کسب کنند، اما این کارها ممکن است زمان ببرد و در عین حال این مشاغل باید برای ادامه فعالیت خود به تامین کنندگان پول پرداخت کنند.

سرمایه در گردش ارائه شده توسط اشخاص ثالث به یک راه حل رایج تبدیل می شود. اینها اساساً وام‌های کوتاه‌مدتی هستند که به صورت اعتباری صادر می‌شوند و کسب‌وکارها زمانی که خودشان پرداخت می‌شوند بازپرداخت می‌کنند (30، 60 و 90 روز افزایش‌های رایج هستند)، در حالی که این مشاغل برای حفظ موجودی کافی باید سریعاً به تأمین‌کنندگان پرداخت کنند. در هند، علی‌رغم سهم بزرگ شرکت‌های کوچک و متوسط ​​– که از آن به عنوان بزرگ‌ترین بازار SMB در جهان یاد می‌شود، به 100 میلیون شرکت نزدیک می‌شود – موسسات مالی سنتی به ترتیبات سرمایه در گردشی که برای تشویق رشد طراحی شده‌اند، متمایل نشده‌اند، بلکه صرفاً نگهداری می‌شوند.

دریپ کپیتال همه اینها را برای هزاران واردکننده و صادرکننده کوچک و متوسط ​​مانند داوال آگری در هند و همچنین در ایالات متحده حل می کند که مشتری هدف آن سالانه بین 500000 تا 100 میلیون دلار درآمد ایجاد می کند. در حالی که در ابتدا با تمرکز بر مشاغلی که صادرات به خارج از هند انجام می دادند، شروع شد، به تدریج گسترش یافت تا تجارت هایی را که بر واردات به هند متمرکز بودند، قبل از گسترش مجدد برای خدمت به مشاغل در ایالات متحده گسترش داد.

مانند سایر استارتاپ‌های سرمایه در گردش، دریپ تا 2.5 میلیون دلار پیش‌رفت می‌کند و اساساً فاکتورهای دریافتنی حساب‌های مشتریان خود را به همان ارزش (با کمیسیون خدمات در بالا) خریداری می‌کند. این به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا پول نقدی برای پرداخت به تامین‌کنندگان خود داشته باشند و کسب‌وکار خود را اداره کنند، حتی زمانی که مشتریان آنها بیش از دو ماه طول می‌کشد تا فاکتورهای خود را پرداخت کنند. Drip همچنین تامین مالی قابل پرداخت تا سقف 5 میلیون دلار را با هدف کمک به واردکنندگان برای تمدید زمان پرداخت به تامین کنندگان خود فراهم می کند.

دریپ کپیتال همچنین اخیراً خدمات تجارت داخلی را در ایالات متحده آغاز کرده است و قصد دارد این مدل را در هند گسترش دهد. این استارتاپ قبلاً برای دریافت مجوز شرکت مالی غیربانکی (NBFC) برای پوشش نیازهای داخلی مشاغل هندی درخواست داده است.

پوشکار موکوار، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل دریپ کپیتال، گفت: «فرایند فکری این است که برای اینکه بتوانیم اساساً بتوانیم پیشنهادات جامع داشته باشیم، مهم است که نیازهای داخلی و فرامرزی شرکت هایی را که با آنها کار می کنیم پوشش دهیم. در یک مصاحبه

یکی از محصولات جدید آن ارز است. موکوار به TechCrunch بيان کرد که بسیاری از مشتریان دریپ کپیتال یا حواله خارجی دریافت می کنند یا دلارهای خارجی می فرستند. این استارت‌آپ با ارائه دسترسی ارزان‌تر به ارز خارجی از طریق شراکت موجود با بارکلیز، آن مشتریان را هدف قرار می‌دهد.

به طور مشابه، دریپ کپیتال در حال اجرای آزمایشی یک پلت فرم منبع یابی برای کمک به اتصال خریداران با تامین کنندگان جدید با استفاده از شبکه خریدار-فروشنده خود است.

این آخرین سرمایه گذاری تقریباً سه سال پس از جمع آوری 40 میلیون دلاری Drip Capital در دور سری C خود در اکتبر 2021 انجام شد.

او گفت: « از آنجایی که ما به سودآوری دست یافته‌ایم، تنها مقدار سهام مورد نیاز برای مرحله بعدی رشد خود را در حالی که شاهد رقیق‌سازی هستیم، افزایش دادیم.» او از افشای ارزش گذاری خودداری کرد اما تایید کرد که این یک دور نزولی نبوده است.

او گفت: «دو سال گذشته واقعاً برای درست کردن اقتصاد کسب‌وکار برای رسیدن به این نقطه که سودآور هستیم، بوده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است