متن خبر

درگیری داخلی بین بازیکنان فین‌تک باعث شده تا تاباپی از خرید سیناپس ورشکسته خارج شود.

درگیری داخلی بین بازیکنان فین‌تک باعث شده تا تاباپی از خرید سیناپس ورشکسته خارج شود.

شناسهٔ خبر: 470426 -




TabaPay امروز به TechCrunch تایید کرد تاباPay از برنامه های خود برای خرید دارایی های استارت آپ مشکل دار بانکداری به عنوان یک سرویس Synapse صرف نظر کرده است. سیناپس می گوید مشکل شریک بانکی Evolve Bank & Trust است. و Evolve می گوید که دخیل نیست و مقصر نیست. در همین حال، یکی دیگر از بازیکنان حماسه، مرکوری، او میگوید که اتهامات سیناپس «هیچ ارزشی ندارد».

جیسون میکولا از Fintech Business Weekly در لینکدین به اشتراک گذاشت، وکیل سیناپس در دادگاه ورشکستگی روز پنجشنبه اعلام کرد که این معامله پیش نخواهد رفت. سخنگوی TabaPay بعدازظهر پنجشنبه به TechCrunch تایید کرد که این شرکت "انصراف داده است" اما جزئیات بیشتری ارائه ن کرد.

با این حال، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران سیناپس، Sankaet Pathak، معتقد است که TabaPay همچنان می تواند متقاعد شود که در این معامله باقی بماند. او به TechCrunch بيان کرد که درک او این است که TabaPay همچنان علاقه مند به خرید است، اما Evolve نتوانسته است شرایط بسته شدن خود را برآورده کند تا TabaPay بتواند بسته شود.

به گفته پاتاک، شرط بسته شدن این است که Evolve Bank & Trust باید حساب های FBO خود را به طور کامل تأمین کند و تا کنون موفق به انجام این کار نشده است. FBO مخفف "برای سود حساب" است و به عنوان "حساب بانک یا سرمایه گذاری که برای دریافت وجوه از طرف شخص ثالث یا ذینفع راه اندازی شده است" تعریف می شود.

به نوبه خود، سخنگوی Evolve به TechCrunch گفت: «Evolve طرف خرید Tabapay (sic) نبود و ما شرایط بسته شدن را نداشتیم. با این حال، ما یک توافقنامه تسویه حساب با سیناپس داشتیم که یک شرط بودجه داشت. Evolve این شرط را برآورده کرد.

با این حال، Pathak ادامه داد: «تا شب گذشته Evolve اعلام کرده بود که حساب‌های FBO خود را طبق توافق طرفین تأمین مالی می‌کند، اما همچنان به درخواست تمدید برای حل مشکل Mercury و دریافت خرید Mercury ادامه می‌دهد. پاتاک به TechCrunch گفت. "و شب گذشته، Evolve به Synapse و TabaPay اطلاع داد که آنها به طور کامل بودجه حساب ها را تامین کرده اند - در حالی که آنها این کار را نکرده اند. با توجه به این موضوع باز، TabaPay قادر به بستن تراکنش نیست.

سیناپس سال گذشته پس از اینکه به عنوان واسطه بین شریک بانکی Evolve Bank & Trust و استارتاپ بانکداری تجاری Mercury کار کرد، با مشکلاتی روبرو شد. هنگامی که Evolve و Mercury تصمیم گرفتند به روابط مربوطه خود با Synapse پایان دهند و مستقیماً با یکدیگر کار کنند، طبق گزارش ها، Evolve و Synapse با یکدیگر در تضاد بودند زیرا رابطه در حال پایان یافتن بود. (Evolve نباید با یکی دیگر از شرکای مرکوری، بانک انتخاب اشتباه گرفته شود، که FDIC در حال تحلیل بیش از حد مطابقت با نحوه گشایش حساب‌های مرکوری در خارج از کشور است. )

در یک پست Medium، Pathak ادعا می‌کند که وقتی Mercury و Evolve به همکاری خود با Synapse پایان دادند، Mercury 49.6 میلیون دلار بیشتر از آنچه سیناپس معتقد است باید از حساب‌های وابسته به Synapse خارج کرد و با اضافه برداشت سازگاری نداشت.

در ماه اکتبر، مرکوری علناً بيان کرد که انتقال از سیناپس کامل شده و "آشتی" شده است.

Pathak نوشت: "امید ما با منبع باز این اطلاعات این است که یک اعتراض عمومی (حداقل از سوی مشتریان ما) به وجود بیاید که به Evolve و/یا Mercury انگیزه دهد تا به جای امید به رفع این مشکل، سریعاً این مشکل را حل کنند." «این قطعنامه برای Synapse و توانایی ما برای بستن تراکنش TabaPay بسیار مهم است. درک ما این است که اگر Evolve شرایط بسته شدن خود را برای تأمین مالی حساب‌هایشان برآورده کند، تابا خرید را تمام خواهد کرد.

سخنگوی مرکوری در بیانیه‌ای کتبی به TechCrunch گفت: «ما ادعاهای Synapse را از لحظه ای که در مارس 2024 در اختیار ما قرار گرفت - شش ماه پس از مهاجرت ما از سیناپس - به طور کامل تحلیل کرده‌ایم و مطمئن هستیم که آنها هیچ شایستگی و همه چیز ندارند. وجوه مشتریان حساب می شود.»

پس از اینکه مرکوری در دسامبر 2023 از سیناپس شکایت کرد و به دنبال بازیابی درآمد قابل توجهی از عطارد بود که سیناپس با نقض قرارداد خود از آن خودداری کرد، سیناپس شروع به تولید ادعاها و ادعاهای متقابل علیه مرکوری کرد. این ادعاها از نظر تعداد و نوع متفاوت بوده‌اند، و ما همه آنها را با احتیاط فراوان تحلیل کرده‌ایم، اما همه آنها بی‌فایده بوده‌اند.» مرکوری به طور خاص این اتهامات را رد می کند که «حساب های FBO مشتریان مرکوری گفته می شود اضافه برداشت شده است.

در 22 آوریل، TechCrunch گزارش داد که سیناپس برای فصل 11 ورشکستگی اعلام کرده است و طبق گفته این دو شرکت، دارایی‌های آن توسط TabaPay خریداری خواهد شد.

این معامله در انتظار تایید دادگاه ورشکستگی بود.

قیمت خرید 9.7 میلیون دلاری به طور قابل توجهی کمتر از بیش از 50 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر بود که سیناپس از سرمایه‌گذارانی مانند آندریسن هوروویتز، ترینیتی ونچرز و سرمایه نوآوری اصلی در طول زمان به دست آورده بود.

TabaPay مبتنی بر Mountain View که در سال 2017 تأسیس شد، یک پلتفرم انتقال پول فوری است که سافت بانک در دور سال 2022 مبلغ نامشخصی از آن حمایت کرد. مشخص نیست که چه میزان سرمایه گذاری را افزایش داده است.

Synapse مستقر در سانفرانسیسکو، که پلتفرمی را اداره می‌کرد که بانک‌ها و شرکت‌های فین‌تک را قادر به توسعه خدمات مالی می‌کرد، در سال ۲۰۱۴ توسط برایان کلتنر و پاتاک تأسیس شد.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ در اینجا برای TechCrunch Fintech ثبت نام کنید .

آیا می خواهید با یک نکته ارتباط برقرار کنید؟ به من ایمیل بزنید maryann@techcrunch.com یا برای من پیامی در سیگنال به شماره 408.204.3036 ارسال کنید. همچنین می‌توانید یک یادداشت برای کل خدمه TechCrunch در tips@techcrunch.com ارسال کنید. برای ارتباطات ایمن تر، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل در اینجا ) و پیوندهایی به برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است