متن خبر

دارپا و اسلینگ شات سیستمی برای شناسایی ماهواره های دشمن «گرگ در لباس میش» می سازند

دارپا و اسلینگ شات سیستمی برای شناسایی ماهواره های دشمن «گرگ در لباس میش» می سازند

شناسهٔ خبر: 503734 -




تعداد ماهواره‌هایی که در مدار پایین زمین قرار دارند در سال‌های آینده با ظهور صور فلکی بیشتر در مدار زمین افزایش می‌یابد و فرصت‌های جدیدی را برای بازیگران بد ایجاد می‌کند تا سلاح‌ها یا ماهواره‌های جاسوسی را در میان ناوگان خود پنهان کنند.

به گفته دارپا، آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی، که به استارت‌آپ فضایی Slingshot Aerospace دستور داد تا ابزار جدیدی را توسعه دهد که می‌تواند ماهواره‌های بالقوه شرور را که به طور هدفمند در صورت‌های فلکی بزرگ پنهان شده‌اند، شناسایی کند. این سیستم آگاتا نامیده می‌شود - که به نام یکی از "پیشگیرها" در فیلم گزارش اقلیت نامگذاری شده است - و می‌تواند نعمت بزرگی برای امنیت فضای ملی باشد.

دارپا رسماً Slingshot را برای این برنامه - به نام گزارش‌دهی پیش‌بینی‌کننده و راهنمای هدف صورت‌فلکی پیشرفته (درست است، PRECOG) - در مارس گذشته انتخاب کرد و کار به‌طور رسمی در ژانویه امسال به پایان رسید. بر اساس پایگاه داده قرارداد دولتی HigherGov، این شرکت حدود 1 میلیون دلار برای این کار دریافت کرد.

محققان Slingshot داده‌های صورت فلکی مصنوعی به ارزش 60 سال را برای آموزش آگاتا تولید کردند تا سیستم بتواند تفاوت‌های جزئی در رفتار ماهواره را تشخیص دهد و از این تفاوت‌ها برای استنباط دستورات عملیاتی واقعی ماهواره استفاده کند.

دیلن کسلر، مدیر علم داده Slingshot، در مصاحبه اخیر گفت، همانطور که معلوم است، "حکایت های کوچک زیادی وجود دارد که به چیز بسیار بزرگتری منجر می شود." این می تواند تغییرات کوچکی در جرم ماهواره باشد که بر روی ایستگاه آن تأثیر می گذارد، یا اگر ماهواره به طور متفاوتی با زمین ارتباط برقرار می کرد، یا اگر همیشه در یک جهت قرار داشت (در مقایسه با همه ماهواره های دیگر در صورت فلکی).

در حالی که آگاتا در مورد شبیه‌سازی آموزش دیده بود، Slingshot در نهایت آن را در برابر صورت‌های فلکی دنیای واقعی با شناسایی ماهواره‌های دورافتاده غیر شرور در ناوگان موجود اپراتورها آزمایش کرد. این برنامه که امروز بر روی پلت فرم آگاهی از دامنه فضایی Slingshot اجرا می شود، اکنون داده ها را از شبکه حسگر جهانی خود این شرکت، پایگاه داده Seradata آن و همچنین سایر منابع عمومی و اختصاصی جمع آوری می کند.

استارت آپ های دیگر برای برنامه های خود برای توسعه فناوری قرار ملاقات برای جمع آوری اطلاعات در ماهواره های دشمن سر و صدا ایجاد کرده اند. آگاتا از Slingshot این سوال مهم را حل می کند که چگونه این اپراتورها آن ماهواره ها را در وهله اول شناسایی می کنند. این سوال زمانی ضروری تر می شود که کشورهایی مانند چین برنامه های خود را برای راه اندازی چندین ابر صورت فلکی در دهه آینده اعلام می کنند.

از نظر تاریخی، زمانی که این 10000 یا 15000 مگا صورت فلکی وجود نداشت، منطقی است که یک انسان یا یک تیم از انسان ها بتوانند به داده های مسیر مداری و سایر منابع داده نگاه کنند و ارزیابی آگاهانه ای از ماهواره ها را انجام دهند. معاون استراتژی و سیاست Slingshot، آدری شافر، گفت. اما از آنجایی که رشد و فعالیت در فضا به طور تصاعدی افزایش می‌یابد، برای انسان غیرممکن خواهد بود که تمام این داده‌ها را بدون کمک ابزارهایی مانند آگاتا غربال کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است