متن خبر

خداحافظ نتیک! مایکروسافت یکی از جالب‌ترین پروژه‌های خود را رها کرده است – پایلوت مرکز داده زیر آب با وجود نتایج موفقیت‌آمیز، کنسرو شد و دیگر برنمی‌گردد.

خداحافظ نتیک! مایکروسافت یکی از جالب‌ترین پروژه‌های خود را رها کرده است – پایلوت مرکز داده زیر آب با وجود نتایج موفقیت‌آمیز، کنسرو شد و دیگر برنمی‌گردد.

شناسهٔ خبر: 607724 -




مرکز داده Microsoft Project Natick

مایکروسافت رسما پروژه Natick، آزمایش مرکز داده زیر آب خود را که در سال 2015 آغاز شد، متوقف کرد.

نوئل والش، رئیس بخش عملیات ابری + نوآوری مایکروسافت، به Data Center Dynamics گفت: "من در هیچ کجای دنیا مراکز داده زیردریایی نمی‌سازم. تیم من روی آن کار کرد و کار کرد. ما چیزهای زیادی در مورد عملیات زیر سطح دریا یاد گرفتیم. لرزش و تأثیرات روی سرور، پس ما آن آموخته ها را در موارد دیگر اعمال خواهیم کرد.

اگرچه مدتی بود که ما چیزی در مورد پروژه زیردریایی نشنیده بودیم که قرار بود هنوز فعال باشد، اما اکنون می دانیم که اینطور نیست.

حرکت به سمت روباتیک

پروژه مرکز داده زیر آب برای اولین بار در سواحل اسکاتلند در سال 2018 آزمایش شد. مایکروسافت 855 سرور را برای بیش از دو سال زیر آب قرار داد و تنها 6 مورد از آنها از کار افتاد. برای مقایسه، هشت سرور از 135 سرور در یک آزمایش زمین مشابه شکست خوردند. بر حسب درصد، این میزان شکست در زیر آب 0.7 درصد در مقابل 5.9 درصد در خشکی است.

در آن زمان، بن کاتلر، سرپرست پروژه Natick گفت که او معتقد است که میزان موفقیت در زیر دریا به دلیل عدم تعامل انسان در کشتی با سرورهای موجود در کپسول و استفاده از نیتروژن کمتر خورنده به جای اکسیژن است.

اسپنسر فاورز، عضو اصلی تیم فنی مایکروسافت ریسرچ، با هیجان در مورد یافته‌های اولیه، گفت: «ما توانسته‌ایم واقعاً به خوبی بر روی آنچه که اکثر مراکز داده مبتنی بر زمین آن را یک شبکه غیرقابل اعتماد می‌دانند، اجرا کنیم. ما امیدواریم که بتوانیم به یافته‌های خود نگاه کنیم و بگوییم شاید نیازی به زیرساخت‌های بسیار متمرکز بر قدرت و قابلیت اطمینان نداشته باشیم.»

Project Natick فوق العاده امیدوارکننده بود و مایکروسافت حتی در حال تحلیل این بود که چگونه می توان از آن به عنوان یک " مرکز داده صخره های مصنوعی " استفاده کرد که نه تنها یک خانه خوب برای سرورها، بلکه زندگی اقیانوس ها را نیز فراهم می کند، اما در نهایت هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

مایکروسافت در حال تحلیل سایر فناوری‌های پیشرفته مانند روباتیک برای بهبود عملیات مرکز داده است. والش به DCD گفت: "ما به رباتیک بیشتر از این منظر نگاه می کنیم که برخی از این سرورهای جدید بسیار سنگین خواهند بود. چگونه می توانیم آن را در مقابل فشار دادن مردم به کارها خودکار کنیم؟ ما در حال یادگیری از صنایع دیگر در زمینه رباتیک هستیم، اما ما" همچنین می‌دانم که ما به مردم نیاز نداریم. این غول فناوری همچنین در حال تحلیل راه های دیگری برای تامین انرژی مراکز داده از جمله تحلیل راکتورهای هسته ای مدولار است.

در حالی که مایکروسافت به ابتکار عمل زیر آب خود پایان داده است، سایر شرکت ها، مانند شرکت های چینی ، پروژه های مرکز داده زیر آب خود را آغاز می کنند.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است