خانواده قربانیان تیراندازی Uvalde از Activision و Meta شکایت کردند
خانواده های قربانیان تیراندازی در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde، تگزاس از Activision و Meta و همچنین سازنده اسلحه دانیل دیفنس شکایت کرده اند.
خانوادههایی که این شکایت را مطرح میکنند توسط وکیل جاش کوسکوف، که قبلاً از رمینگتون برای خانوادههای قربانیان تیراندازی سندی هوک تسویه حساب کرده بود، نمایندگی میکنند. شکایت علیه شرکتهای فناوری ادعا میکند: «در 15 سال گذشته، دو تا از بزرگترین شرکتهای فناوری آمریکا... با صنعت اسلحه گرم در طرحی همکاری کردهاند که کمپین Joe Camel را به طرز خندهداری بیضرر و حتی عجیب جلوه میدهد.»
به طور خاص، این کت و شلوار به فرنچایز محبوب بازی ویدیویی «ندای وظیفه» اکتیویژن اشاره میکند که آن را به عنوان «شکل حیلهگر بازاریابی [که] به ایجاد یک پایگاه مصرفکننده جدید و جوان برای تفنگ تهاجمی AR-15 کمک کرده است» توصیف میکند. اینستاگرام، اپلیکیشن عکس متعلق به متا، که ادعا میکند «آگاهانه قوانین ضعیفی را که به راحتی دور زده میشود و ظاهراً تبلیغات سلاح گرم را ممنوع میکند، منتشر میکند. در واقع، این قوانین به عنوان یک کتاب بازی برای صنعت اسلحه عمل می کنند."
اکتیویژن در بیانیهای با خانوادهها ابراز همدردی کرد، اما گفت: «میلیونها نفر در سراسر جهان از بازیهای ویدیویی لذت میبرند بدون اینکه به اعمال وحشتناک روی آورند.» برای نظر بیشتر با Activision و Meta تماس گرفتهایم.
در بیانیه دادخواست، تیرانداز یووالده بازیکن «ندای وظیفه: جنگ مدرن» بود و همچنین هدف تبلیغات دانیل دیفنس در اینستاگرام قرار گرفت. (متا فروش اسلحه را بر روی پلتفرم های خود ممنوع می کند، اما واشنگتن پست قبلا گزارش داده بود که این شرکت قبل از راه اندازی به فروشندگان اسلحه 10 ضربه می دهد.)
در این دادخواست استدلال شده است: "متهمین پسران نوجوان بیگانه را می جوند و تیراندازان دسته جمعی را تف می کنند."
سیاستمداران همچنان به بحث در مورد اینکه آیا بازی های ویدیویی خشونت با اسلحه را ترویج می کنند یا خیر، ادامه می دهند. یک تحلیل اخیر توسط آزمایشگاه استنفورد برین استورم به 82 مقاله تحقیقاتی پزشکی در مورد این موضوع نگاه کرد و به این نتیجه رسید که "تحقیقات پزشکی و بورس تحصیلی کنونی هیچ ارتباط علتی بین بازی های ویدیویی و خشونت با اسلحه در زندگی واقعی پیدا نکرده است. "
ارسال نظر