متن خبر

حملات جک استریم یوتیوب خطرناک تر می شوند

حملات جک استریم یوتیوب خطرناک تر می شوند

شناسهٔ خبر: 444186 -




چگونه در یوتیوب کسب درآمد کنیم
اعتبار تصویر: Shutterstock (اعتبار تصویر: Shutterstock)

بر اساس تحقیقات جدید Bitdefender ، حملات به اصطلاح جریان جک با سرعت نگران کننده ای در حال پیشرفت هستند.

این شرکت امنیت سایبری ادعا می‌کند که از اکتبر ۲۰۲۳ به این روند توجه کرده است، زیرا حساب‌های پرمخاطب یوتیوب «برای انجام بی‌شمار کلاهبرداری‌های دو برابری ارزهای دیجیتال» ربوده شدند.

با این حال، Bitdefender او میگوید که امسال چیز جدیدی به همراه داشته است، زیرا این حملات طی چند ماه گذشته به منظور دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و مشروع جلوه دادن اخبار مربوط به رمزارزهای آنها مشروع‌تر از همیشه ظاهر شده‌اند.

تاکتیک های پیشرفته

چنین پیشرفت هایی شامل استفاده از اعلان های خبری واقعی و محبوب برای کسب درآمد از جریان های زنده جعلی است. به عنوان مثال، بازیگران تهدید پخش زنده تحت عنوان "آزمایش پرواز استارشیپ پرتاب اسپیس ایکس! ایلان ماسک به روز رسانی استارشیپ!" در کانال‌های محبوب YouTube که به‌عنوان تأییدشده علامت‌گذاری شده‌اند اما به خطر افتاده‌اند. اینها معمولاً با استفاده از بدافزارهای سرقت اطلاعات برای دستیابی به توکن‌ها به خطر می‌افتند.

Bitdefender همچنین دریافته است که این پخش‌های زنده به‌طور مصنوعی تعداد بینندگان را افزایش می‌دهند تا اعتبار بیشتری به جریان بدهند. کلاهبرداران همچنین از انواع نام کانال های رسمی استفاده کردند. در مورد @SpaceX، آنها از @spacex1 استفاده کردند.

سایر رویدادهایی که کلاهبرداران از آنها استفاده کرده اند شامل آزمایش SEC در مقابل آزمایشگاه های Ripple توسعه دهنده بلاک چین است. Bitdefender در آن آزمایش متوجه پخش‌های زنده جعلی متعدد در تاریخ مهم 30 نوامبر شد. زمانی که چانگ پنگ ژائو از سمت مدیرعاملی بایننس کنار رفت و Cybertruck تسلا راه اندازی شد، همین امر صادق بود.

Bitdefender همچنین به افزایش تقلبی های عمیق چهره های محبوب در صنعت کریپتو اشاره کرده است. این شرکت می گوید که "برخی از جعلی های عمیق مشاهده شده کیفیت مناسبی دارند و می توانند به راحتی یک چشم آموزش ندیده را فریب دهند." این ویدیوها اغلب از بینندگان می خواهند که یک کد QR را اسکن کنند تا از طریق رمزنگاری خود ارسال کنند، با وعده دو برابر شدن آن.

چت زنده برای این استریم ها نیز غیرفعال است تا بینندگان از کلاهبرداری جلوگیری کنند. فقط اعضای منتخب می توانند نظر بدهند یا کسانی که برای مدت طولانی مشترک کانال شده اند. با این حال، Bitdefender مثالی پیدا کرد که در آن یک کانال به مدت زمان اشتراک 52 سال قبل از ارسال پیام نیاز داشت.

Bitdefender می گوید این عملیات می تواند برای بازیگران تهدید بسیار سودآور باشد و درآمد بالقوه آن بیش از نیم میلیون دلار باشد. این سازمان معتقد است که این ارقام هشداردهنده هستند، "و نیاز به افزایش آگاهی در مورد چنین کلاهبرداری ها بسیار مهم است. "

اطلاعات بیشتر از TECHRADAR PRO

کارمند نویسنده

لوئیس مدیسون یکی از نویسندگان کارکنان TechRadar Pro است. حوزه تخصص او امنیت و حفاظت آنلاین است که شامل ابزارها و نرم افزارهایی مانند مدیریت رمز عبور است.

پوشش او همچنین بر عادات استفاده از فناوری در محیط‌های شخصی و حرفه‌ای - به‌ویژه ارتباط آن با مسائل اجتماعی و فرهنگی - تمرکز می‌کند و در کشف داستان‌هایی که در غیر این صورت ممکن است نور روز را نبینند، لذت می‌برد.

او دارای لیسانس فلسفه از دانشگاه لندن است و یک سال تحصیل در خارج از کشور را در مناطق آفتابی مالت گذرانده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است