متن خبر

حال و هوای بازار ارز، سکه و طلا در آخرین روز کاری هفته

حال و هوای بازار ارز، سکه و طلا در آخرین روز کاری هفته

شناسهٔ خبر: 443889 -




به گزارش اقتصادنیوز فعالان بازار بر این باورند که افزایش قیمت دلار در تهران به‌صورت هیجانی بوده و جو روانی بازار موجب شده سطح تقاضا برای خرید دلار زیاد شود. این دسته از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می‌گویند با فروکش‌کردن خبرهای منفی، قیمت‌ها دوباره به حالت قبل باز خواهد گشت و ازاین‌رو باید از خرید هیجانی دوری کرد.

 بنا بر ادعای دسته‌ای از معامله‌گران قیمت درهم که روز گذشته با ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شده بود امروز پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه با ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان بازگشایی شد و تا ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت؛ اما در نهایت با قیمت آغازین صبح امروز بسته شد. این قیمت در مقایسه با دیروز ۱۵۰ تومان رشد کرده است.

 از سوی دیگر معامله‌گران مدعی بودند که در تهران هم قیمت دلار صعودی شده است. این دسته مدعی بودند که دلار در معاملات دیروز با ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شده و امروز تا مرز ۵۴ هزار تومان بالا رفته است. فارغ از دبی و تهران، گفته می‌شود در هرات هم نرخ دلار در معاملات پشت خطی چهارشنبه‌شب هرات تا ۵۳ هزار و ۱۸۰ تومان رشد کرده و امروز به ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده؛ اما در زمان تدوین این نگارش معامله‌گران مدعی بودند که دلار هرات با ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شده که در مقایسه با روز گذشته ۲۵۰ تومان گران‌تر بود.

 در کنار نرخ ارز، قیمت تتر هم که روز گذشته بین ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شده بود امروز وارد کانال ۵۴ هزار تومان شد و بر روی ۵۴ هزار و ۴۴۰ تومان قرار گرفت. گفتنی است که تتر در حال نزدیک‌شدن به سقف مهرماه است. البته لازم به ذکر است که در آن مقطع قیمت تتر نتوانست از ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند.

 در بازار طلای جهانی، قیمت اونس طلا امروز در مقایسه با دیروز اندکی رشد کرد و به ۲۰۱۳ دلار رسید. این در حالی است که روز چهارشنبه قیمت طلای جهانی تا سطح ۲۰۰۵ دلار ریزش کرده بود. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۲ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به‌روز قبل ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد. همچنین طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی که روز گذشته با ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بسته شده بود عصر امروز هم با همین قیمت به فروش رسید.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است