متن خبر

حالت شفافیت در هدفون و هدفون چیست؟ فن توضیح داد

حالت شفافیت در هدفون و هدفون چیست؟ فن توضیح داد

شناسهٔ خبر: 459046 -




مردی <a href= که هدفون به سر دارد، در حالی که با سرور کافه صحبت می‌کند، دستش را به گوشش می‌گیرد تا حالت شفافیت را فعال کند." class=" block-image-ads hero-image" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UEFGo9VDjqkBGn2Ds54Y2e-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UEFGo9VDjqkBGn2Ds54Y2e-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UEFGo9VDjqkBGn2Ds54Y2e-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UEFGo9VDjqkBGn2Ds54Y2e-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UEFGo9VDjqkBGn2Ds54Y2e-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UEFGo9VDjqkBGn2Ds54Y2e-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UEFGo9VDjqkBGn2Ds54Y2e-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UEFGo9VDjqkBGn2Ds54Y2e.jpg">
(اعتبار تصویر: سونی)

اگر به دنبال بهترین هدفون‌های بی‌سیم یا بهترین هدفون‌های حذف نویز بوده‌اید، متوجه می‌شوید که اساساً همه آنها حالتی دارند که به شما امکان می‌دهد نه تنها حذف نویز را خاموش کنید، بلکه صداهای بیرون را نیز تقویت کنید. سازندگان مختلف به آن چیزهای مختلفی می گویند، مانند حالت شفافیت ( اپل )، حالت آگاه (بوز) یا حالت محیطی ( سونی ). پس بیایید تحلیل کنیم که چرا مفید است و چگونه کار می کند.

مشکل حذف نویز این است که گاهی اوقات نمی خواهید صدای خارجی را لغو کنید. ممکن است برای آگاهی از موقعیت به آن نیاز داشته باشید، پس می توانید بشنوید که آیا اتوبوس در حال آمدن است یا هواپیمای شما در حال سوار شدن است. یا ممکن است بخواهید زمانی که همسرتان، بچه‌هایتان یا همکارانتان به شما نیاز دارند، بتوانید صدایتان را بشنوید. خاموش کردن ANC برای انجام این کار کافی نیست، زیرا هنگامی که هدفون یا هدفون در گوشی دارید، باز هم سطحی از مسدود کردن نویز غیرفعال وجود دارد. می‌توانید هدفون یا هدفون را بردارید، اما اگر همچنان می‌خواهید به چیزی گوش دهید، می‌توانید به‌جای آن به حالت شفافیت بروید.

ABC های ANC

قبل از اینکه بتوانیم در مورد حالت شفافیت صحبت کنیم، باید یک جمع بندی سریع از حذف نویز فعال انجام دهیم، زیرا حالت شفافیت به آن بستگی دارد. برخلاف حذف غیرفعال نویز، که زمانی که هدفون ها مانند گوش گیر عمل می کنند و با مسدود کردن فیزیکی آن، سطح صدای ورودی به کانال گوش را کاهش می دهند، ANC بسیار پیشرفته تر است. از میکروفون‌های خارجی برای ایجاد مدلی از امواج صوتی که به سمت شما می‌آیند استفاده می‌کند، و سپس الگوی موج را معکوس می‌کند و آن موج معکوس را از طریق هدفون پخش می‌کند تا به معنای واقعی کلمه فرکانس‌هایی را که می‌خواهد حذف کند، لغو کند.

مجموعه ای از امواج را تصور کنید که در آن قله ها +5 و فرورفتگی ها -5 هستند. موج معکوس به سادگی برعکس هر کاری که موج صوتی اصلی انجام می دهد انجام می دهد - پس وقتی یک +1 وجود دارد آن را با یک -1 مقابله می کند و در جایی که یک -1 وجود دارد یک +1 اضافه می کند. نتیجه نهایی صفر است - یعنی بدون صدا. البته کمی پیچیده تر از این توضیح است، اما این اصل اساسی پشت ANC است. می‌توانید در راهنمای ما درباره نحوه عملکرد حذف نویز فعال بیشتر بخوانید.

با ANC سه نوع سیستم استفاده می شود. رایج‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین ANC دارای میکروفون‌های خارجی برای گوش دادن به صدای اطرافتان است و به آن ANC فید فوروارد می‌گویند. معمولاً برخی از سیستم‌های ANC - معمولا هدفون‌ها نه هدفون‌ها - میکروفون‌هایشان به سمت داخل است تا صدا را نزدیک‌تر به گوش شما بشنوند. که به آن ANC بازخورد می گویند. و جدیدترین سیستم های ANC برای بهترین دقت ممکن هر دو را دارند. که به عنوان Hybrid ANC شناخته می شود.

یک ایرپاد پرو اپل با تصویری <a href= از صدا که از یک طرف می آید و لغو می شود" class=" lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EnEX9jnrPajoUxfXjL7zq9-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EnEX9jnrPajoUxfXjL7zq9-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EnEX9jnrPajoUxfXjL7zq9-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EnEX9jnrPajoUxfXjL7zq9-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EnEX9jnrPajoUxfXjL7zq9-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EnEX9jnrPajoUxfXjL7zq9-1200-80.jpg 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EnEX9jnrPajoUxfXjL7zq9.jpg" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EnEX9jnrPajoUxfXjL7zq9.jpg">

این تصویری از حذف نویز از اپل است - شکل موج سمت چپ صدای بیرون است. با یک شکل موج سبز معکوس در سمت راست خنثی می شود که نتیجه یکنواخت می شود. (اعتبار تصویر: اپل)

آنچه حالت شفافیت به ANC اضافه می کند

با حالت شفافیت و سیستم‌های مشابه، میکروفون‌های بیرونی به دنیای اطراف شما گوش می‌دهند تا بتوانند آن صدا را به گوش شما منتقل کنند. آن صدا قبل از پخش شدن برای شما پردازش می شود تا به جای وحشتناک و کوچک، واقع گرایانه به نظر برسد و در میان موسیقی ترکیب می شود.

فایده این است که می توانید بشنوید. اما نقطه ضعف این است که دیگر صدای خارجی را لغو نمی‌کنید – اگرچه برخی از تولیدکنندگان حالتی را ارائه می‌کنند که شفافیت را با مقداری قدرت حذف نویز ترکیب می‌کند. به عنوان مثال، در AirPods Pro 2 ، این شفافیت تطبیقی ​​نامیده می‌شود، و صدای متمرکزتری را ارائه می‌دهد، نویز پس‌زمینه را حذف می‌کند اما نویز پیش‌زمینه را حفظ می‌کند - مانند گفتار شخصی که با او هستید. این ممکن است با استفاده از حالت‌های پردازش اختصاصی مانند تقویت مکالمه، که گفتار را بدون تغییر همه چیز تقویت می‌کند، بیشتر شود.

گزینه دیگری وجود دارد: کاهش صدای بلند. این نسخه ای از حالت شفافیت است که بار دیگر به شما امکان می دهد برخی از دنیای بیرون را بشنوید، اما می تواند صداهایی مانند کارهای ساختمانی و محیط عمومی پس زمینه را تشخیص داده و آن را حذف کند. نسخه اپل سعی می کند صدایی را که بالاتر از 85 دسی بل است حذف کند، که تقریباً سطح صدای مخلوط کن، ماشین چمن زنی یا قطار مترو است. این سطحی است که فراتر از آن کاهش شنوایی می تواند از طریق گوش دادن منظم شروع شود.

این حالت‌ها جایگزینی برای محافظت از شنوایی اختصاصی نیستند – اگر در محل ساختمان، کنسرت استادیوم یا گالری عکسبرداری کار می‌کنید که در آن محافظت از شنوایی اجباری است، همچنان به چیزی اختصاصی نیاز دارید – اما بهترین هدفون‌های حذف نویز در شلوغ‌تر بودن یک موهبت واقعی هستند. مکان‌هایی مانند خیابان‌های شهر در طول روز که آژیرها و دریل‌ها تمایل به ارائه یک موسیقی متن ثابت دارند.

حالت شفافیت مزیت دیگری نیز دارد. ANC کامل گاهی اوقات ممکن است کمی عجیب به نظر برسد: حذف نویز خوب می تواند آنقدر صدا را حذف کند که می توانید احساس کنید که ارتباط کمی قطع شده است. ما دیده‌ایم که برخی از افراد آن را به‌عنوان احساس «فشار» توصیف می‌کنند، مانند زمانی که گوش‌هایتان با تغییر ارتفاع بالا می‌زند. ما متوجه شده‌ایم که حالت شفاف‌سازی که به برخی از بیرون اجازه ورود می‌دهد، می‌تواند این اثر را به شدت کاهش دهد.

سونی WH-1000XM4 توسط یک زن در هواپیما پوشیده شده است

هدفون‌های حذف‌کننده نویز اساساً در هواپیما ضروری هستند، اما حالت شفاف‌سازی شنیدن گزینه‌های نوشیدنی را آسان می‌کند... (اعتبار تصویر: Sony)

معایب حالت شفافیت چیست؟

از آنجایی که حالت شفافیت از پردازش مشابه با ANC استفاده می کند، تأثیر مشابهی بر عمر باتری هدفون یا هدفون شما دارد. می توانید آن را خاموش کرده و ANC را برای عمر طولانی تر خاموش کنید.

و البته، یک نقطه ضعف دیگر نیز وجود دارد. حالت شفافیت به این معنی است که می‌توانید چیزهایی را که در اطرافتان اتفاق می‌افتد بشنوید، که اگر در کنار شخصی بنشینید که با صدای بلند در TikTok می‌چرخد، چندان عالی نیست. این بدان معناست که شنیدن موسیقی شما سخت تر از تنها با روشن بودن ANC است.

و همه حالت های شفافیت یکسان ایجاد نمی شوند! برخی از هدفون های ارزان قیمت ممکن است صداهای بیرونی را شبیه به رباتیک کنند یا به سختی بتوان آنها را از یکدیگر متمایز کرد. برخی ممکن است خیلی شفاف باشند، جایی که احساس می شود دنیای بیرون بیش از حد تقویت شده است.

چگونه می توانم حالت شفافیت را دریافت کنم؟

اگر از چند سال گذشته هدفون یا هدفون حذف نویز دارید، احتمالاً قبلاً آن را دارید: این هدفون در AirPods Pro 2 و AirPods Max وجود دارد. بهترین هدفون سونی با ANC ، بهترین هدفون Bose ، بهترین هدفون Beats و تقریباً هر چیز دیگری. و در بسیاری دیگر. تغییر از ANC معمولی به حالت شفاف یا معادل آن معمولاً فقط با فشار دادن یک دکمه روی هدفون است، اما ممکن است یک حالت فعال در برنامه هدفون شما وجود داشته باشد.

مشارکت کننده

کری مارشال ( توئیتر ) نویسنده، پخش کننده، نوازنده و وسواس ابزار آشپزخانه (توئیتر) از سال 1998 در مورد فناوری می نویسد، با توصیه های حکیمانه و نظرات عجیب و غریب به انواع مجلات و وب سایت ها و همچنین نوشتن بیش از دوازده کتاب کمک می کند. کتاب خاطرات او، کری یک مرد را می کشد ، اکنون به فروش می رسد. او خواننده گروه راک گلاسوژی HAVR است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است