متن خبر

جنرال موتورز در حال کار بر روی یک سیستم رانندگی بدون چشم و گوش است

جنرال موتورز در حال کار بر روی یک سیستم رانندگی بدون چشم و گوش است

شناسهٔ خبر: 775546 -




هفت سال پیش، جنرال موتورز اولین خودروسازی بود که با ارائه سیستم کمک راننده پیشرفته Super Cruise، رانندگی بدون هندز را ارائه کرد. به گفته یکی از مدیران ارشد نرم افزاری جنرال موتورز، اکنون به دنبال تقویت این قابلیت با سیستمی است که به رانندگان اجازه می دهد چشمان خود را از جاده نیز دور نگه دارند.

این سیستم‌های دست‌آف، چشم‌آف - که در صنعت به‌عنوان سطح 3 یا L3 نیز شناخته می‌شوند، مانند خودروهایی که Waymo کار می‌کند (که سطح 4 در نظر گرفته می‌شوند) خودروهای خودران نیستند. در عوض، آنها معمولاً فقط در بزرگراه ها و با سرعت کم کار می کنند. و برخلاف روباتاکسی، راننده همچنان باید در صورت نیاز کنترل را به دست بگیرد.

علی‌رغم این محدودیت‌ها، یک سیستم دست‌آمیز و چشم‌خاموش، جنرال موتورز را تقریباً از هر خودروساز دیگری که یک سیستم کمک راننده پیشرفته ارائه می‌دهد فراتر می‌برد. اکثر خودروسازان امروزه چیزی را ارائه می دهند که به عنوان سطح 2 شناخته می شود، سیستمی که برخی از رانندگی را خودکار می کند، اما همچنان به راننده نیاز دارد که توجه کند. Autopilot تسلا - و حتی سیستم نرم‌افزار FSD آن - هنوز به همراه سیستم‌های Super Cruise جنرال موتورز و سیستم‌های Blue Cruise فورد به عنوان یک سیستم سطح 2 در نظر گرفته می‌شوند.

امروزه تنها مرسدس بنز یک سیستم دست‌آف و چشم‌آب محدود به نام Drive Pilot در ایالات متحده ارائه می‌کند.

دیو ریچاردسون، معاون ارشد مهندسی نرم افزار و خدمات در جنرال موتورز، در مصاحبه ای گسترده به TechCrunch گفت: "فکر می کنم سوپر کروز یک راه حل L2 پیشرو در صنعت برای دست ها و چشم ها روشن است. " ما به شدت به دنبال آن هستیم تا آن را به یک راه حل L3 تبدیل کنیم، جایی که دیگر نیازی به نگاه کردن به جاده نیست.

Super Cruise از ترکیبی از داده‌های نقشه لیدار، GPS با دقت بالا، دوربین‌ها و حسگرهای رادار، و همچنین سیستم توجه راننده استفاده می‌کند که فرد پشت فرمان را زیر نظر می‌گیرد تا مطمئن شود که در حال تماشای جاده است. هنگامی که سیستم فعال می شود، برای حفظ فاصله انتخاب شده از خودروی جلویی، شتاب می گیرد یا ترمز می کند، برای حفظ موقعیت خط خود هدایت می کند، و خطوط تغییر خودکار را برای عبور از ترافیک کندتر ایجاد می کند.

در حالی که Super Cruise اولین هندزفری واقعی صنعت ADAS در بازار بود که در سال 2017 راه اندازی شد، جنرال موتورز به عنوان یک بازیگر غالب در نظر گرفته نمی شد زیرا دسترسی به سیستم را به شدت محدود می کرد. به مدت سه سال، این سیستم تنها در یک مدل، کادیلاک CT6 در دسترس بود و محدود به بزرگراه‌های تقسیم‌بندی شده بود. امروزه Super Cruise به طور گسترده در برندهای GM مانند شورلت و GMC در دسترس است. تا پایان سال 2025، جنرال موتورز اعلام کرده است که Super Cruise در حدود 750000 مایل از جاده‌های ایالات متحده و کانادا، از جمله بزرگراه‌های روستایی و کوچک که اغلب شهرها و شهرستان‌های کوچک‌تر را به هم متصل می‌کنند، در دسترس خواهد بود.

ریچاردسون جدول زمانی برای زمانی که چنین سیستمی ممکن است در دسترس عموم قرار گیرد ارائه ن کرد. و او در مورد اینکه شرکت دقیقاً تا چه اندازه در این مأموریت پیشرفت کرده است، دلسرد شد.

ریچاردسون گفت: «وقتی ما L3 داریم، فکر می‌کنم که معنی‌دار است. .. فکر می‌کنم این یک تغییر بازی است». البته نکته اصلی این است که بدانیم چه زمانی چنین سیستمی به طور کامل توسعه یافته است. ریچاردسون بيان کرد که راه اندازی هر چیزی زودتر می تواند مشتریان را خاموش کند.

«اگر کاملاً به آن اعتماد ندارید، و شما را بیرون می‌اندازد، به نوعی شبیه است - قیاسی که من گاهی می‌کنم این است که - شما با پسر 15 ساله‌تان رانندگی می‌کنید که تازه رانندگی را یاد می‌گیرد. شما واقعاً به آنها اعتماد ندارید و تقریباً کمی استرس زاتر می شود.»

برخی از استخدام‌های اخیر نشان می‌دهند که این شرکت در حال افزایش تلاش‌های خود است.

در دسامبر، جنرال موتورز آنانتا کانچرلا ​​را به عنوان معاون ADAS استخدام کرد. استوارت فاول، سخنگوی جنرال موتورز، گفت: یکی از دستورات کانچرلا ​​این است که پایه و اساس سوپر کروز را توسعه دهد یا به مرحله بعدی نوآوری کند. این شامل استفاده از سیستم Super Cruise (به ویژه از طریق نرم افزار) و استفاده از آن در جاهای دیگر است. به عنوان مثال، سیستم نظارتی مورد استفاده برای اطمینان از اینکه چشمان راننده به جاده است، اخیراً برای جلوگیری از رانندگی حواس پرت حتی زمانی که سوپر کروز فعال نیست، استفاده شده است. این ویژگی جدید که به عنوان کمک به توجه راننده شناخته می شود، چند ماه پیش عرضه شد.

کانچرلا ​​سابقه طولانی در زمینه فناوری در دره سیلیکون داشته و برای متا، مایکروسافت و دراپ باکس کار کرده است. اما این پنج سال به عنوان معاون مهندسی نرم افزار در واحد خودروهای خودمختار Lyft بود که ممکن است برای جنرال موتورز بسیار مفید باشد. (Lyft در نهایت آن تجارت را به تویوتا فروخت.)

کانچرلا ​​و ریچاردسون از جمله کادری هستند که اخیراً بر روی نرم‌افزار استخدام شده‌اند و از شرکت‌های فناوری دره سیلیکون نشأت گرفته‌اند. ریچاردسون سال گذشته پس از 11 سال حضور در اپل به جنرال موتورز پیوست.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است