متن خبر

جنرال موتورز برای بهبود عمر، عملکرد و ایمنی باتری خودروهای الکتریکی با استارتاپ Forge Nano همکاری می کند

جنرال موتورز برای بهبود عمر، عملکرد و ایمنی باتری خودروهای الکتریکی با استارتاپ Forge Nano همکاری می کند

شناسهٔ خبر: 787366 -




جنرال موتورز با Forge Nano، یک استارتاپ علم مواد، کار می کند تا راه های جدیدی برای بهبود عملکرد و طول عمر سلول های باتری خودروهای الکتریکی بیابد.

بازوی سرمایه گذاری این خودروساز، GM Ventures، روز چهارشنبه 10 میلیون دلار به Forge Nano تزریق کرد، که در حال توسعه یک پوشش نازک است که به گفته استارتاپ به بهبود ایمنی و افزایش طول عمر مواد فعال کاتد کمک می کند و هزینه کلی باتری را کاهش می دهد.

به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری استراتژیک، جنرال موتورز و فورج نانو نیز توافق‌نامه‌ای امضا کردند که به طور بالقوه باعث می‌شود خودروساز از پوشش استارت‌آپ، یک «فناوری رسوب لایه اتمی» به نام Atomic Armor استفاده کند.

در باتری لیتیوم یونی، کاتد سمتی است که یون های لیتیوم را در هنگام شارژ شدن باتری ذخیره می کند و پس از تخلیه آن ها را آزاد می کند. الکترود دیگر در سلول باتری، آند، یون های لیتیوم را هنگام شارژ شدن باتری می گیرد و در حین استفاده آزاد می کند. متداول‌ترین ترکیب مواد کاتدی لیتیوم، نیکل، منگنز و کبالت است، اما باتری‌های لیتیوم فسفات آهن (LFP) با جنرال موتورز و دیگر خودروسازان مانند تسلا و فورد در حال افزایش هستند.

این مشارکت و سرمایه گذاری در حالی صورت می گیرد که جنرال موتورز برند باتری Ultium خود را کنار گذاشته و از استراتژی «تک سلولی، شیمی تک سلولی، استراتژی تک شکلی» به یک استراتژی چند سلولی، چند تأمین کننده، چند شیمی و چند عاملی برای. جک کرولی، سخنگوی جنرال موتورز، به TechCrunch گفت: نقشه راه باتری ما.

فروش خودروهای برقی جنرال موتورز در سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد کرد، اما این رشد به سرعتی که شرکت و سرمایه گذاران انتظارش را داشتند نمی رسد. خودروهای برقی هنوز تنها 4.9 درصد از کل فروش سه ماهه سوم جنرال موتورز را تشکیل می دهند و مری بارا، مدیرعامل این شرکت، راهنمای سال 2024 را به 200000 دستگاه خودروی برقی فروخته شده کاهش داد.

GM Ventures همیشه روی استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و به مشارکت‌های استراتژیک بالقوه برای بهبود محصولات خود نگاه می‌کند. در زمینه برق و باتری، GM Ventures 167 میلیون دلار در 18 شرکت پرتفوی سرمایه گذاری کرده است، از جمله استارتاپ هایی مانند Soelect، Mitra Chem و SolidEnergy Systems.

کراولی گفت: «جنرال موتورز همیشه به دنبال راه‌هایی است که بتوانیم خودروهای برقی را مؤثرتر کنیم [و] عملکرد باتری بهتری را دنبال کنیم». پس رسوب لایه اتمی - توانایی کنترل شیمی و ساختار مواد باتری خود در سطح اتم به اتم - قطعا چیزی است که ما به آن علاقه مندیم.

کراولی بيان کرد که این فناوری می تواند منجر به نرخ شارژ سریع تر، افزایش تراکم انرژی و عمر طولانی تر باتری ها شود.

Paul Lichty، مدیر عامل Forge Nano، اضافه کرد که پلت فرم Atomic Armor با کمک به جلوگیری از مواردی مانند رویدادهای باند فرودگاه حرارتی که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی باتری شود، ایمنی سلول‌ها را افزایش می‌دهد.

به گفته Lichty، دلیل آن این است که Atomic Armor از یک لایه سرامیکی بسیار نازک برای پوشش مواد تا سطح ذرات اتمی ساخته شده است که منجر به عملکرد پایدارتر و قوی تر می شود.

امروزه مواد سلول باتری معمولاً با پوشش‌هایی ساخته می‌شوند، اما لیختی او میگوید که این مواد یکنواخت نیستند و در سطح اتمی نیستند.

لیچتی گفت: «ما در مورد باتری‌هایی که انرژی کافی برای چیزهایی مانند eVTOL یا هواپیماهای الکتریکی یا وسایل نقلیه دوربرد ندارند، نقاط ضعف را می‌بینیم. او همچنین بيان کرد که امروزه بیشتر مشتریان تجاری فورج نانو در صنایع هوافضا و دفاعی هستند، اما این سرمایه گذاری از سوی جنرال موتورز گامی به سوی پذیرش گسترده تر در صنعت خودروهای برقی است.

جیمز تروی، مدیر ارشد فناوری Forge Nano، به TechCrunch گفت: "ما اساساً از خوردگی در سلول جلوگیری می کنیم که باعث می شود آنها به سرعت بمیرند، چه در اثر گرما یا در اثر استفاده." "هرچه برنامه شدیدتر باشد، پیشرفت بیشتری را از Atomic Armor خواهید دید."

لیختی بيان کرد که در آزمایشات و استقرارهای تجاری، فورج نانو توانسته است با استفاده از «لیتیومی که از قبل در آنجاست» «بیشتر از هر کس دیگری لیتیوم از آن کاتد خارج کند» و در نتیجه چگالی انرژی سلول باتری را تا حداکثر افزایش دهد. 20 درصد

او گفت : «این به نوعی معادل یافتن 20 درصد لیتیوم بیشتر است که فقط روی زمین دراز کشیده است و می‌توان به آن اساساً رایگان دسترسی داشت.»

مدیر عامل شرکت گفت: فناوری پوشش فورج نانو را می توان مستقیماً به فرآیند موجود تولیدکننده سلول متصل کرد تا در مقیاس تا 20 درصد صرفه جویی در هزینه ایجاد کند.

شرکت تابعه سلول باتری این شرکت، Forge Battery، امروز از پلتفرم Atomic Armor برای تولید نمونه اولیه سلول‌ها استفاده می‌کند، در حالی که با استفاده از جایزه 100 میلیون دلاری که این شرکت در ماه سپتامبر از وزارت انرژی دریافت کرد، کارخانه عظیم خود را در کارولینای شمالی می‌سازد. Forge Battery انتظار دارد در سال 2026 شروع به تولید 2170 سلول با زره اتمی Forge در داخل کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است