متن خبر

جزییات مهم درباره افزایش حقوق کارمندان 1404

جزییات مهم درباره افزایش حقوق کارمندان 1404

شناسهٔ خبر: 795595 -




به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 1404 طبق قانون جوانی جمعیت محاسبه می شود که حداقل ضریب افزایش ۲۰ درصد و حداکثر آن ۴۵ درصد است.

مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در گفتگو با مهر، در توضیح متوسط افزایش نظام‌های پرداخت کارکنان دولت و ابهامات پیرامون آن اظهار کرد: طبق اعتبارات پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۴، متوسط افزایش نظام‌های پرداخت در کارکنان ۲۸ درصد است.

اعلام جزئیات رقم فرابودجه و منابع هدفمندی در لایحه بودجه 1404

وی گفت : ضریب افزایش حقوق کارکنان ۲۰ درصد است اما به موجب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، آنچه در بودجه ۱۴۰۴ لحاظ شده به این شکل است که با توجه به افزایش عائله‌مندی افراد این ضریب روی احکام پرسنلی کارکنان تأثیر می‌گذارد.

خانلو اضافه کرد: بر اساس اصل طبقه بندی کارکنان دولت، هر اندازه که تعداد فرزندان فرد بیشتر باشد و بعد خانوار گسترده‌تر باشد، ضریب افزایش حقوق بالاتر محاسبه می‌شود. این میزان از ۲۰ درصد برای فرد مجرد بدون حق عائله‌مندی شروع می‌شود و تا حداکثر ۴۵ درصد افزایش می‌یابد.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برخلاف برداشت عموم، این نحوه افزایش، به معنای افزایش حقوق پلکانی در کارکنان دولت نیست.

گفتنی است، دیروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد که منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت شصت و چهار میلیون و هفتاد و شش هزار میلیارد ریال بسته شد.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است