متن خبر

جراح کل آمریکا خواستار افزودن هشداری شبیه برچسب سیگار به شبکه‌های اجتماعی شد

جراح کل آمریکا خواستار افزودن هشداری شبیه برچسب سیگار به شبکه‌های اجتماعی شد

شناسهٔ خبر: 568300 -




جراح کل ایالات متحده آمریکا از کنگره درخواست کرده است تا گفت ن برچسب هشدار به پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را الزامی کند. به باور او، این برچسب باید به پدر و مادرها و نوجوانان هشدار بدهد که استفاده از این پلتفرم‌ها می‌تواند به‌طور بالقوه بر سلامت روان آن‌ها اثر منفی بگذارد.

به‌گزارش نیویورک تایمز، دکتر «ویوِک مورتی»، جراح کل آمریکا پیشنهاد ارائه برچسب‌هایی شبیه برچسب‌های محصولات حاوی تنباکو و الکل، در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را داده است. هدف این برچسب‌ها افزایش آگاهی درباره آسیب‌های احتمالی این پلتفرم‌ها و تشویق کاربران به تغییر رفتار است.

مورتی او میگوید : «بحران سلامت روان در میان جوانان یک وضعیت اضطراری است، و شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یک عامل مؤثر و مهم در این زمینه ظهور کرده‌اند.» او برای ادعای خود به مطالعاتی اشاره می‌کند که برای مثال می‌گویند حدود نیمی از نوجوانان اظهار کرده‌اند که شبکه‌های اجتماعی درباره تصویر بدن آن‌ها را دچار مشکل می‌کنند، و همچنین کسانی که روزی بیش از سه ساعت در این پلتفرم‌ها زمان می‌گذرانند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که با نشانه‌های اضطراب و افسردگی روبه‌رو شوند.

توصیه جراح کل آمریکا به قانون‌گذاران درباره شبکه‌های اجتماعی

اگرچه اطلاعات کامل و جامعی درباره تأثیرات شبکه‌های اجتماعی بر افراد وجود ندارد، اما جراح کل آمریکا او میگوید در شرایط اضطراری نمی‌توان منتظر اطلاعات بی‌نقص ماند. او توضیح می‌دهد: «باید واقعیت‌های موجود را ارزیابی کرد، بهترین قضاوت را انجام داد و به‌سرعت دست به عمل زد.»

ویوک مورتی همچنین خواستار قانون‌گذاری در این زمینه شده است تا از جوانان در برابر آزار، سوءاستفاده و مواجهه با خشونت یا محتواهای جنسی در فضای آنلاین محافظت شود. او او میگوید شبکه‌های اجتماعی نباید اطلاعات کودکان را گردآوری کنند، و برخی قابلیت‌ها مثل ارسال نوتیفیکیشن، پخش خودکار محتوا و اسکرول بی‌نهایت را در اختیار آن‌ها قرار دهند. این قابلیت‌ها می‌توانند در ایجاد اعتیاد به مصرف این محتواها تأثیرگذار باشند.

به‌علاوه، مورتی می‌خواهد شبکه‌های اجتماعی شرایط ارزیابی ایمنی مستقل را فراهم کنند و داده‌های خود را درباره تأثیرات سلامتی پلتفرم‌های خود با دانشمندان و جامعه به اشتراک بگذارند.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است