متن خبر

جذب مستقیم اقیانوس ممکن است مرز بعدی برای حذف کربن باشد

جذب مستقیم اقیانوس ممکن است مرز بعدی برای حذف کربن باشد

شناسهٔ خبر: 771988 -




در چند سال گذشته، گرفتن مستقیم هوا به عنوان یک گلوله نقره ای بالقوه برای بحران آب و هوا تلقی شده است. اما اکنون یک استارتاپ که در اصل از زباله های برفی ایسلند است، رویکرد جدیدی را در پیش گرفته است: حذف کربن از آب دریا.

طبق آژانس بین‌المللی انرژی، استاندارد صنعتی برای حذف کربن با روش‌های جذب مستقیم هوا بین 230 تا 630 دلار (تقریباً 210 تا 570 یورو) در هر تن است. با این حال، شرکت Brineworks مستقر در آمستردام، یک شرکت متخصص در فناوری الکترولیز آب دریا، او میگوید که انتظار داریم که روش ابتکاری آن کمتر از 100 دلار برای هر تن CO2 در مقیاس هزینه داشته باشد. این آن را در یک فضای بسیار کارآمد در مقایسه با روش های دیگر قرار می دهد.

اخیراً 2.2 میلیون دلار (تقریباً 2 میلیون یورو) سرمایه به رهبری شرکت نوردیک VC Pale Blue Dot دریافت کرده است.

در حال حاضر به طور گسترده پذیرفته شده است که سیاره باید گرمایش جهانی را زیر 1.5 درجه سانتیگراد نگه دارد، در غیر این صورت رویدادهای آب و هوایی فاجعه آمیز رخ خواهد داد. به عنوان مثال، ما قبلاً شاهد ویرانی هایی بوده ایم که در نتیجه طوفان هلن در فلوریدا، جورجیا، کارولینای جنوبی، کارولینای شمالی و تنسی رخ داده است. برای کاهش این گرمایش، باید مقدار عظیم کربنی که از زمان انقلاب صنعتی به جو پرتاب شده است را حذف کنیم.

Gudfinnur Sveinsson، مدیر عامل شرکت Brineworks، طی تماسی با TechCrunch بيان کرد که فناوری به اصطلاح ضبط مستقیم اقیانوس (DOC) می تواند "پایدار، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه" باشد.

الکترولیز آب دریا شرکت Brineworks نه تنها CO 2 را از آب دریا استخراج می کند، بلکه هیدروژن سبز ( H2 ) را نیز در نتیجه این فرآیند تولید می کند و جریان درآمدی ایجاد می کند. و از آنجایی که می تواند با انرژی خورشیدی یا باد کار کند و هیدروژن در مخازن ذخیره می شود، این فرآیند می تواند خارج از شبکه انجام شود.

«اگر هر کشوری در جهان بتواند نفت پایدار را تنها از برق تجدیدپذیر و آب دریا تولید کند، چه می‌شد؟ Hampus Jakobsson، شریک عمومی Pale Blue Dot در بیانیه‌ای گفت: ما فکر می‌کنیم که Brineworks کلید آن را یافته است.

اقیانوس ها در مقایسه با جو بسیار متراکم تر هستند، به این معنی که غلظت CO 2 دریایی حدود 150 برابر بیشتر از غلظت آن در هوا است. این بدان معناست که انرژی مورد نیاز برای DOC برای جذب دی اکسید کربن در مقایسه با استفاده از DAC بسیار کمتر است.

Brineworks ممکن است بخشی از موج جدیدی از جذب کربن از طریق دریا باشد. Calcarea که توسط Caltech تأسیس شده است، یک استارت آپ ترسیب کربن است که در حال توسعه فناوری است که دی اکسید کربن کشتی را جذب کرده و آن را به نمک های اقیانوسی ایمن و بادوام تبدیل می کند. استارت آپ Captura نیز در فضای DOC بازی می کند که 34.5 میلیون دلار از سرمایه گذارانی از جمله Maersk Growth و Freeflow Ventures جمع آوری کرده است.

در همین حال، برین ورکز اکنون اولین آزمایشی خود را در جزایر قناری آغاز کرده است و امیدوار است که به گفته Sveinsson، یک تن متریک کربن در هفته جذب کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است