متن خبر

جای تعجب نیست که هک کردن «تخت‌های هوشمند» بسیار آسان است

جای تعجب نیست که هک کردن «تخت‌های هوشمند» بسیار آسان است

شناسهٔ خبر: 619278 -




زنی <a href= که با خوشحالی در اتاقی تاریک می خوابد" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pRqmJVaP4z4aFtjLnMXXbX-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pRqmJVaP4z4aFtjLnMXXbX-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pRqmJVaP4z4aFtjLnMXXbX-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pRqmJVaP4z4aFtjLnMXXbX-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pRqmJVaP4z4aFtjLnMXXbX-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pRqmJVaP4z4aFtjLnMXXbX-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pRqmJVaP4z4aFtjLnMXXbX-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/pRqmJVaP4z4aFtjLnMXXbX.jpg">
(اعتبار تصویر: گتی ایماژ)

کارشناسان هشدار داده اند که تخت های هوشمند (بله، یک چیز هستند) می توانند هک شوند و برای دسترسی به کل شبکه خانگی کاربر استفاده شوند.

به این ترتیب، آنها یک خطر امنیتی (نسبتا بزرگ) هستند، زیرا هکرها می توانند بدافزار را مستقر کنند، داده های حساس را سرقت کنند و حتی وقتی کسی در خانه نیست یاد بگیرند.

این کشف اخیراً توسط یکی از دیلان میلز ، مهندس کامپیوتر و طراح وب صورت گرفته است، که توضیح می دهد که چگونه سعی کرده است به تخت شماره خواب خود به شبکه محلی دسترسی پیدا کند تا سرورهای شرکت را با برخی از افزونه های خود تحت فشار قرار ندهد.

یک مسئولیت امنیتی

جستجو برای دسترسی محلی او را به کشف این موضوع سوق داد که هاب تخت با باز کردن یک تونل SSH و ارائه یک تونل معکوس به هاب با سرورهای Sleep Number ارتباط برقرار می کند. در حالی که تونل به احتمال زیاد برای اهداف تعمیر و نگهداری طراحی شده است، او نتیجه گرفت: "این ایده که کاربران ناشناس می توانند مستقیماً به شبکه خانگی داخلی من متصل شوند، یک فکر ترسناک است. "

زمانی که از اسکریپت کنترل شبکه داخلی خود راضی باشم، احتمالاً هاب را از اینترنت خارجی قطع خواهم کرد. همچنین باعث تعجب من می‌شود که چند دستگاه دیگر متصل به اینترنت دارای یک درب پشتی مشابه در شبکه خانگی مانند این هستند.

در نهایت، میلز راهی برای روت کردن دستگاه و به دست آوردن کنترل شبکه محلی روی تخت پیدا کرد. این بدان معناست که کاربران می توانند گجت را از شبکه وای فای محلی خود جدا کنند و دستگاه را فقط از طریق بلوتوث نگهداری کنند که قطعا وضعیت امنیتی آن را بهبود می بخشد.

دستگاه های خانه هوشمند نوید بهبود کیفیت زندگی را می دهند. برای مثال، تخت‌ها می‌توانند دمای تشک را به دلخواه خود حفظ کنند و مواردی مانند الگوی خواب، تنفس و ضربان قلب را ردیابی کنند تا به کاربران اجازه دهند برنامه خواب خود را بهتر سازماندهی کنند. با این حال، آنها یک مسئولیت امنیتی بزرگ هستند، زیرا هر دستگاه خانه هوشمند جدیدی که به شبکه اضافه می شود، به طور بالقوه دری جدید برای ورود هکرها به آن باز می کند.

از طریق سخت افزار تام

بیشتر از TechRadar Pro

Sead یک روزنامه‌نگار آزاد کارکشته در سارایوو، بوسنی و هرزگوین است. او در مورد IT (ابر، اینترنت اشیا، 5G، VPN) و امنیت سایبری (باج افزار، نقض داده ها، قوانین و مقررات) می نویسد. او در طول بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای خود برای رسانه های متعددی از جمله الجزیره بالکان نوشته است. او همچنین چندین ماژول در زمینه نوشتن محتوا برای Represent Communications برگزار کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است