متن خبر

جاسوس افزار دولتی دلیل دیگری برای استفاده از مسدود کننده تبلیغات است

جاسوس افزار دولتی دلیل دیگری برای استفاده از مسدود کننده تبلیغات است

شناسهٔ خبر: 464194 -




مسدودکننده‌های تبلیغات ممکن است دفاعی بعید در مبارزه با جاسوس‌افزارها به نظر برسند، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که سازندگان نرم‌افزارهای جاسوسی چگونه تبلیغات آنلاین را به سلاح تبدیل می‌کنند تا به دولت‌ها اجازه دهند نظارت انجام دهند.

بنا بر گزارش ها، سازندگان جاسوس افزار می توانند با استفاده از تبلیغات بنری، اهداف خاصی را مکان یابی کرده و به طور مخفیانه با نرم افزارهای جاسوسی آلوده کنند.

یکی از استارت‌آپ‌هایی که روی یک سیستم آلوده به جاسوس‌افزار مبتنی بر تبلیغات کار می‌کرد، Intellexa است، یک شرکت اروپایی که نرم‌افزار جاسوسی Predator را توسعه می‌دهد. Predator قادر است به محتویات کامل گوشی هدف در زمان واقعی دسترسی پیدا کند.

طبق اسناد مشاهده شده توسط خبرگزاری اسرائیلی هاآرتص، اینتلکسا در سال 2022 یک سیستم اثبات مفهوم به نام علاءالدین ارائه کرد که امکان کاشت نرم افزارهای جاسوسی تلفن را از طریق تبلیغات آنلاین فراهم می کرد. این اسناد شامل نمایشی از سیستم علاءالدین با توضیحات فنی در مورد نحوه آلوده کردن این نرم افزارهای جاسوسی به اهداف خود و نمونه هایی از تبلیغات مخرب بود: "با هدف قرار دادن ظاهراً طراحان گرافیک و فعالان با پیشنهادهای شغلی، که از طریق آن نرم افزارهای جاسوسی به دستگاه آنها معرفی می شود." گزارش شده است.

مشخص نیست که علاءالدین به طور کامل توسعه یافته یا به مشتریان دولتی فروخته شده است.

هاآرتص سال گذشته فاش کرد که یکی دیگر از شرکت های خصوصی اسرائیلی به نام Insanet موفق به توسعه یک سیستم عفونت مبتنی بر تبلیغات شد که قادر به مکان یابی افراد در یک شبکه تبلیغاتی است.

تبلیغات آنلاین به صاحبان وب سایت کمک می کند، از جمله این تبلیغات، درآمد کسب کنند. اما از مبادلات تبلیغات آنلاین می توان برای ارسال کدهای مخرب به دستگاه هدف سوء استفاده کرد.

ارائه بدافزار از طریق تبلیغات مخرب، که اغلب به عنوان تبلیغات مخرب شناخته می شود، با تزریق کد مخرب به تبلیغات نمایش داده شده در وب سایت ها در مرورگرهای رایانه و تلفن کار می کند. بسیاری از این حملات به برخی از تعاملات با قربانی متکی هستند، مانند ضربه زدن به یک پیوند یا باز کردن یک فایل مخرب.

اما فراگیر شدن جهانی تبلیغات آنلاین به میزان قابل توجهی دسترسی مشتریان دولتی را برای هدف قرار دادن افراد - از جمله منتقدان آنها - با نرم افزارهای جاسوسی مخفی افزایش می دهد.

در حالی که هیچ گوشی یا رایانه ای هرگز نمی تواند به طور کامل غیرقابل هک باشد، مسدود کننده های تبلیغاتی می توانند در جلوگیری از بدافزارهای بدافزار و بدافزار مبتنی بر تبلیغات قبل از ورود به مرورگر موثر باشند.

مسدود کننده های تبلیغات - همانطور که از نام آن پیداست - از نمایش تبلیغات در مرورگرهای وب جلوگیری می کنند. مسدودکننده‌های تبلیغات فقط تبلیغات را پنهان نمی‌کنند، بلکه در ابتدا وب‌سایت اصلی را از بارگیری تبلیغات مسدود می‌کنند. این برای حفظ حریم خصوصی نیز خوب است، زیرا به این معنی است که مبادلات تبلیغاتی نمی توانند از کد رهگیری برای دیدن سایت هایی که کاربران هنگام مرور وب بازدید می کنند استفاده کنند. نرم افزار مسدود کردن تبلیغات برای تلفن ها نیز موجود است.

کارشناسان امنیتی از مدت ها قبل استفاده از مسدود کننده تبلیغات را برای جلوگیری از حملات بد تبلیغاتی توصیه کرده اند. در سال 2022، FBI در یک اطلاعیه خدمات عمومی اعلام کرد که از مسدود کننده تبلیغات به عنوان یک اقدام احتیاطی ایمنی آنلاین استفاده کند.

جان اسکات ریلتون، محقق ارشد آزمایشگاه شهروندی که در مورد نرم افزارهای جاسوسی دولتی تحقیق کرده است، در پاسخ به گزارش هاآرتص، در توییتی نوشت: «همه باید تبلیغات را مسدود کنند. "این یک موضوع ایمنی است. "

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است