متن خبر

جاده اسکای نت – NSA برای راه اندازی مرکز امنیتی هوش مصنوعی

جاده اسکای نت – NSA برای راه اندازی مرکز امنیتی هوش مصنوعی

شناسهٔ خبر: 440051 -




پس از اعلام آژانس امنیت ملی (NSA) مبنی بر ایجاد یک مرکز امنیتی هوش مصنوعی، هوش مصنوعی قرار است نقش بسیار بیشتری در دفاع ایالات متحده ایفا کند.

NSA، بخشی از وزارت دفاع، مرکز جدید هوش مصنوعی را با مرکز همکاری امنیت سایبری فعلی خود ترکیب خواهد کرد.

رونق اخیر در توسعه هوش مصنوعی نویدبخش کاربرد نظامی است و ایالات متحده به دنبال این است که از رقبای خود جلوتر بماند.

امنیت یا چیز بدتر...؟

ما امروز در ایالات متحده یک مزیت در هوش مصنوعی داریم. ژنرال پل ناکاسونه ارتش در بیانیه ای گفت: این مزیت هوش مصنوعی نباید بدیهی تلقی شود.

با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴، این نگرانی وجود دارد که چین و روسیه مداخله کنند. ناکاسون بیان کرد که تعدادی از انتخابات در کشورهای متحد قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد و NSA با آنها همکاری خواهد کرد تا از هرگونه مداخله جلوگیری کند.

سطح مداخله در انتخابات آتی می‌تواند معیار خوبی برای اندازه‌گیری اختلالات احتمالی در سال ۲۰۲۴ باشد و در عین حال نشان‌دهنده توانایی‌های خصمانه و نحوه مقابله با آنها باشد.

ناکاسونه اطمینان داد که هنوز یک انسان در راس کار خواهد بود، "ما کمک های هوش مصنوعی را می بینیم. اما در پایان روز، تصمیم‌گیری‌ها توسط انسان‌ها و انسان‌ها در حلقه اتخاذ خواهد شد.»

همانطور که دیدیم، مدل‌های هوش مصنوعی را می‌توان برای کارهای خوبی مانند ویرایش ویدئو و خلق آثار هنری استفاده کرد، اما در صورت سوء استفاده یا اصلاح، جنبه‌های شوم‌تری نیز دارد. از آنجایی که بسیاری از بهترین مدل‌های هوش مصنوعی در ایالات متحده توسعه می‌یابند، این خطر وجود دارد که رقبا یا بازیگران متخاصم به دنبال سرقت یا خرابکاری هوش مصنوعی باشند. این تمرکز ویژه مرکز امنیتی جدید است که با متحدان خود و صنعت خصوصی برای محافظت و افزایش امنیت هوش مصنوعی همکاری خواهد کرد.

از طریق AP

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است