متن خبر

تیم آمازون که مسئولیت Just Walk Out را بر عهده دارد، سه مدیر اجرایی را از دست می دهد و یک نفر را به دست می آورد

تیم آمازون که مسئولیت Just Walk Out را بر عهده دارد، سه مدیر اجرایی را از دست می دهد و یک نفر را به دست می آورد

شناسهٔ خبر: 780540 -




TechCrunch دریافته است که سه مدیر آمازون که مسئول توسعه فناوری‌های جدید برای خروج از فروشگاه‌های فیزیکی هستند - از جمله Just Walk Out، Dash Carts و Amazon One - این بخش را ترک می‌کنند یا ترک کرده‌اند. به‌علاوه، کالین اوبری، یک مدیر ارشد تبلیغاتی سابق در آمازون، اخیراً مسئولیت Just Walk Out را به‌عنوان یکی از مسئولیت‌های جدید در نقش معاون ارشد AWS Solutions بر عهده گرفت.

در طول تابستان، دیلیپ کومار، یکی از خالقان فناوری Just Walk Out بدون صندوق آمازون، که قبلاً این بخش را رهبری می کرد، تیم Just Walk Out را ترک کرد. طبق بیانیه مطبوعاتی آمازون در این هفته، کومار به سمت معاونت تیم سازنده چت ربات هوش مصنوعی شرکت برای سازمانی، آمازون Q، نقل مکان کرد.

بر اساس یک یادداشت داخلی که توسط TechCrunch مشاهده شده، سانجی دش، مدیر اجرایی مسئول فناوری‌های هویت و پرداخت، در 20 سپتامبر به کارکنان بيان کرد که برای یک نقش نامشخص ترک می‌کند. او هنوز در آمازون است، اما مشخص نیست که آیا در این شرکت باقی خواهد ماند یا ادامه خواهد داد.

مدیر اجرایی مستقیماً مسئول تیم Just Walk Out، جان جنکینز، نیز خارج است. جنکینز هفته گذشته در لینکدین اعلام کرد که آمازون را ترک کرده تا مدیر ارشد فناوری شرکت اشتراک اسکوتر Lime شود.

کالین اوبری به عنوان یک "سایه" برای مدیر عامل فعلی آمازون، اندی جاسی، خدمت کرد، در حالی که در تیم تبلیغاتی آمازون نیز کار می کرد. اکنون، او یک معاون ارشد و مسئول راه‌حل‌های AWS است و Just Walk Out در حرکت رو به جلو تحت مسئولیت او خواهد بود.

یکی از سخنگویان آمازون این حرکت ها را تایید کرد و بيان کرد که این شرکت همچنان "رهبری قوی و عمیق در آمازون و تیم Just Walk Out" دارد.

خروج رهبری نشانه یک دوره انتقالی برای فناوری های پرداخت آمازون است. طبق گزارش ها، آمازون میلیاردها دلار برای فناوری پرداخت سرمایه گذاری کرده است. جسورانه‌ترین و گران‌ترین سرمایه‌گذاری آن، Just Walk Out، از سیستم‌های هوش مصنوعی برای پردازش داده‌های دوربین‌ها و حسگرها استفاده می‌کند. این امر از خریداران برای آنچه که فروشگاه را با آن خارج می کنند هزینه دریافت می کند و در تئوری، نیاز به صندوقدار را از بین می برد. در یک نقطه، آمازون Just Walk Out را جزئی برای فشار خود به فروشگاه‌های آجر و ملات می‌دانست که بنا بر گزارش‌ها قصد داشت هزاران فروشگاه بدون صندوق را باز کند.

با این حال، آمازون در اوایل سال جاری فناوری Just Walk Out خود را از فروشگاه‌های مواد غذایی Fresh و دو فروشگاه Whole Foods که از آن استفاده می‌کردند بیرون کشید. این شرکت همچنین اخیراً سه فروشگاه رفاهی Go خود را که از Just Walk Out استفاده می‌کنند، بسته است و اکنون کمتر از 20 فروشگاه در سراسر کشور دارد.

در سال‌های اخیر، آمازون بخش فناوری فروشگاه‌های فیزیکی خود را دوباره سازماندهی کرده است تا بر فروش Just Walk Out به فروشگاه‌های شخص ثالث تمرکز کند. با این حال، چندین مدیر اجرایی که در طول تاریخ این تلاش ها را رهبری کرده اند، دیگر روی پروژه کار نمی کنند.

کومار قبلاً یک "سایه" برای جف بزوس بود، یک موقعیت بسیار مطلوب در آمازون که شبیه به یک رئیس ستاد است. تنها شش ماه پیش، به نظر می‌رسید که کومار رهبری بخش فناوری پرداخت را برعهده داشت و بحثی را در مورد فناوری Just Walk Out خود که به انسان‌های خارج از کشور تکیه می‌کرد، به راه انداخت. مدیر اجرایی در ماه آوریل، با عنوانی متفاوت، پست‌های وبلاگ نوشت و مصاحبه‌هایی انجام داد، که نشان می‌داد مرگ Just Walk Out بیش از حد است.

به گفته یکی از کارمندان فعلی و یک کارمند سابق آشنا به این وضعیت، در سال گذشته، چندین مدیر و تیم برای تمرکز بر تلاش‌های هوش مصنوعی آمازون تغییر مکان دادند. (این کارمندان برای بحث در مورد حرکات داخلی محرمانه خواستند نامشان فاش نشود.) به نظر می رسد کومار یکی از آنها باشد. این چیزی است که ما در سراسر فناوری بزرگ دیده‌ایم. در اوایل سال جاری، اپل پروژه خودروی میلیارد دلاری خود را که 10 سال برای توسعه آن صرف کرده بود، قطع کرد تا بر هوش مصنوعی تمرکز کند.

در ماه‌های پس از خروج کومار به کیو، مدیر دیگری که قبلاً به او گزارش داده بود، مسئولیت بیشتری بر عهده گرفت: معاون فناوری هویت و پرداخت، سانجی دش. به گفته LinkedIn خود، دش از سال 2019 بر تیم فناوری فروشگاه های فیزیکی نظارت داشته است. Business Insider در سال 2022 گزارش داد که کومار قبلاً Dash و یک مدیر اجرایی دیگر را از تیم فروشگاه‌های فیزیکی آمازون به AWS آورده بود، بخشی از سازماندهی مجدد برای تمرکز بر روی Just Walk Out و سایر فناوری‌ها به فروشگاه‌های شخص ثالث بیشتر.

با این حال، طبق یک یادداشت داخلی که توسط TechCrunch به دست آمده، دش در ماه سپتامبر به کارکنان بيان کرد که از رهبری بخش فناوری پرداخت شرکت کناره‌گیری می‌کند. مشخص نیست که آیا دش در درازمدت در آمازون می ماند یا اینکه چرا به طور کلی بخش را ترک کرد.

طبق پروفایل لینکدین خود، جنکینز از سال 2022 تیم Just Walk Out را رهبری می کند و دو کارمند سابق Just Walk Out از او به عنوان رهبر اصلی تیم یاد می کنند که به مدیرانی مانند دش گزارش می دهد.

برخی از فناوری های پرداخت تحت رهبری جنکینز، دش و کومار موفقیت نسبی پیدا کرده اند. سال گذشته، آمازون در یک پست وبلاگی اعلام کرد که آمازون سرویس پرداخت تشخیص کف دست خود، آمازون وان، را در بیش از 500 فروشگاه Whole Foods عرضه کرده است. آمازون همچنین به استفاده از Dash Carts ادامه می‌دهد، که به خریداران اجازه می‌دهد هنگام خرید، در ده‌ها فروشگاه مواد غذایی Fresh آن را تحلیل کنند.

سرمایه گذاری شخص ثالث نیز موفقیت متوسطی داشته است. یکی از سخنگویان آمازون به TechCrunch می گوید که در سال 2024 فروشگاه های شخص ثالث Just Walk Out بیشتری را نسبت به هر سال قبل باز خواهد کرد و در حال حاضر بیش از 200 مکان با استفاده از Just Walk Out دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است