متن خبر

تک‌شاخ فین‌تک هندی اسلایس تأییدیه نادری را برای ادغام با بانک تضمین می‌کند

تک‌شاخ فین‌تک هندی اسلایس تأییدیه نادری را برای ادغام با بانک تضمین می‌کند

شناسهٔ خبر: 440668 -




Slice، با حمایت Tiger Global، Insight Partners، Blume Ventures و EMVC، در دور مالی قبلی خود در سال گذشته حدود ۱.۵ میلیارد دلار ارزش داشت.

آنها روز چهارشنبه پس از دریافت تاییدیه بانک مرکزی گفتند که Slice فین تک تک شاخ هندی در حال ادغام با بانک مالی کوچک شمال شرق است، در یک شاهکار بسیار نادر که چندین دهه است که بسیاری از غول‌های فناوری، استارت‌آپ‌های مالی برتر و سرمایه‌داران را دور زده است.

اسلایس - که قبلاً کارت اعتباری مانند کارت ارائه می کرد و در اوج بیش از ۴۰۰۰۰۰ کارت در ماه صادر می کرد، بیش از هر بانک یا فین تک دیگری - بیان کرد ادغام با بانک مرکزی گواهاتی به این نهاد ترکیبی اجازه می دهد تا ماموریت مشترک خود را بهتر انجام دهند و به آنها دسترسی پیدا کنند. مصرف کنندگان بیشتری که در حال حاضر به خدمات اساسی بانکی دسترسی ندارند.

به گفته مدیران صنعت، ادغام - که به دنبال خرید ۱۰ درصد سهام Slice در سه ماهه اخیر در وام دهنده انجام می شود - همچنین باید شرکت جدید را قادر سازد تا محصولات خود را افزایش دهد و تکرار محصولات خود را تسریع بخشد.

بانک مرکزی هند در سال گذشته طیفی از دستورالعمل‌ها را روشن کرد که بر تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها از جمله Slice، رقیب Uni، نئوبانک‌های Jupiter و Fi تأثیر گذاشت و تغییرات گسترده‌ای ایجاد کرد که تعداد شرکت‌های صادرکننده کارت را به چالش کشید.

راجان باجاج، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی Slice، بیان کرد که این استارت‌آپ به مدت ۱۲ ماه با بانک مالی کوچک شمال شرق کار می‌کند، یک بازه زمانی که به اعضای هیئت مدیره، سرمایه‌گذاران و مدیریت اجازه می‌دهد یکدیگر را بشناسند و چشم‌انداز مشترکی را ببینند.

او در بیانیه ای آماده گفت: «ما از RBI سپاسگزاریم که این مسئولیت عظیم را به ما سپرد. در Slice، تعهد تسلیم ناپذیر ما به مشتریان و مدیریت ریسک قوی ما را متمایز کرده است. این رویکرد به ما این امکان را می دهد که به مخاطبان گسترده تری خدمت کنیم، از جمله آنهایی که اغلب نادیده گرفته می شوند، در حالی که ارتباط عاطفی عمیقی با مشتریان خود ایجاد می کنیم.

Slice که Tiger Global، Insight Partners، Blume Ventures و EMVC را در میان حامیان خود به حساب می‌آورد، در دور مالی قبلی خود در سال گذشته حدود ۱.۵ میلیارد دلار ارزش داشت. اولین سرمایه گذاری آن در بانک تامین مالی کوچک شمال شرق در سال گذشته، ارزش وام دهنده را حدود ۶۸ میلیون دلار برآورد کرد.

به گفته یکی دیگر از افراد آشنا، حداقل دو سرمایه گذار در حال حاضر در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در شرکت ادغام شده هستند و حدود ۱۲۵ میلیون دلار بین آنها متعهد شده اند. باجاج از اظهار نظر فراتر از تایید خبر ادغام خودداری کرد.

بانک مالی کوچک شمال شرق، که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، یک شرکت تابعه از RGVN (NE) Microfinance است که به مشتریان در منطقه شمال شرق کشور خدمات ارائه می دهد. این شرکت Pi Ventures، Bajaj Group و SIDBI Venture Capital تحت حمایت دولت را از جمله حامیان خود می داند.

هند، پرجمعیت‌ترین کشور جهان، با بانک‌ها و استارت‌آپ‌های فین‌تک در حال گذراندن یک مرحله بانکی محوری است. بانک فدرال و بانک SBM هند به طور فزاینده ای استارت آپ ها را برای تقویت فعالیت های خود درگیر کرده اند و بانک های بزرگتری مانند HDFC، ICICI و Axis نیز در استارتاپ های فین تک سرمایه گذاری کرده اند.

VC ها به طور فزاینده ای بر سرمایه گذاری در بانک ها تمرکز می کنند. Accel و Quona سال گذشته از Shivalik Small Finance Bank حمایت کردند.

ادغام با یک بانک یا دریافت مجوز بانکی همچنان در بازار جنوب آسیا به ندرت اتفاق می افتد، به خصوص که رگولاتور نظارت خود را در سه ماهه اخیر افزایش داده است، حتی برای مجوزهای جزئی مانند مجوزهای NBFC و ابراز نگرانی از حضور رو به رشد غول های فناوری در بخش خدمات مالی (اسلایس حدود پنج سال است که دارای مجوز NBFC است. )

بانک مرکزی در سال های اخیر تا حد زیادی تمام درخواست های بانک های جهانی را رد کرده است. سال گذشته درخواست ساچین بانسال میلیاردر فلیپ کارت را رد کرد. Bansal's Navi در نهایت واحد تامین مالی خرد را در ماه اوت به قیمت حدود ۱۷۸.۵ میلیون دلار به Svatantra Microfin فروخت.

در سال ۲۰۲۱، بانک مرکزی مجوز بانک مالی کوچک را به کنسرسیومی از خدمات مالی Centrum و فین تک BharatPe صادر کرد. اما این مجوز برای رسیدگی به وضعیت کمبود سرمایه برای کمک به حذف بقایای یک PMC وام دهنده کوچک آلوده به کلاهبرداری مفهوم سازی شد.

در مقابل، نسبت کفایت سرمایه بانک اسلایس- شمال شرق چندین برابر بیشتر از ۱۵ درصد تعیین شده توسط بانک مرکزی است. به گفته یکی از افراد آشنا، درآمد سالانه فعلی اسلایس کمی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است.

"این اتحاد با Slice نشان دهنده گسترش هیجان انگیز دسترسی ما و افزایش خدمات ما است. روپالی کالیتا، مدیر عامل و مدیر اجرایی NESFB، در بیانیه‌ای اعلام کرد که به حمایت از محرومان اختصاص داده شده است، همکاری ما با فناوری نوآورانه Slice و تأکید شدید بر تجربه مشتری تقویت می‌شود.

در همین حال، ما به تقویت حاکمیت بانک با بهبود مستمر در انطباق، مدیریت ریسک و رهبری ادامه خواهیم داد. ما با هم تلاش می کنیم تا خدمات قابل دسترسی و استثنایی ارائه دهیم و بانکداری فراگیر و مسئولانه را برای همه تقویت کنیم.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است