متن خبر

تویوتا و هیوندای برای ساخت خودروهای اسپرت با یکدیگر متحد می‌شوند

تویوتا و هیوندای برای ساخت خودروهای اسپرت با یکدیگر متحد می‌شوند

شناسهٔ خبر: 784592 -




از صدها سال پیش، کره و ژاپن رقیب سنتی یکدیگر بوده‌اند و حتی بین این دو کشور جنگ‌های خون‌باری نیز درگرفته است. این رقابت در دوران مدرن از طریق ساخت کالاهای صنعتی پیچیده و مدرن ادامه یافت. با‌این‌حال تویوتا و هیوندای که خودروسازان بزرگ ژاپن و کره جنوبی هستند، تصمیم گرفته‌اند برای توسعه خودروهای اسپرت متحد شوند.

تویوتا و هیوندای اواخر ماه جاری، میزبان رویدادی برای خودروهای اسپرت هستند. این رویداد «جشنواره مسابقه‌ای هیوندای N و تویوتا گازو» نامیده شده است. در این رویداد، اتومبیل‌های اسپرت از هر دو زیرشاخه اسپرت هیوندای (سری N) و تویوتا (GR و GRMN) حضور خواهند داشت. هر دو شرکت تعداد زیادی نمونه اولیه و خودروهای مفهومی را نیز به این رویداد آورده‌اند.

خودروهای اسپرت هیدروژنی، موضوع اتحاد تویوتا و هیوندای

این رویداد 27 اکتبر در اورلند اسپیدوی در یونگ‌این برگزار خواهد شد. تمامی مدل‌های تویوتا سوپرا GR‌ و تویوتا GT86، هیوندای الانترا N و هیوندای آوانته N و هیوندای آیونیک 5 N در این رویداد حضور خواهند داشت. تویوتا نسخه‌ای از کرولا GR را به این رویداد می‌آورد که با موتور احتراق‌ داخلی براساس هیدروژن مایع کار می‌کند.

خودروهای اسپرت

هیوندای نیز مدل N ویژن 74 خود را با سوخت هیدروژنی ارائه خواهد کرد. براساس آخرین اخبار منتشر شده از هیوندای، این شرکت تصمیم دارد N ویژن 74 را به خط تولید خودروهای اسپرت خود اضافه کند. همچنین این شرکت دو نسخه هیوندای i20N‌ رالی هیبرید (نسخه 1) و هیوندای i20 رالی (نسخه 2) را برای مسابقات موتوراسپرت توسعه داده است.

تویوتا و هیوندای در بیانیه مشترک خود به این موضوع نیز کرده‌اند که جشنواره مسابقه‌ای هیوندای N و تویوتا گازو نمادی از آغاز همکاری این دو شرکت در کره خواهد بود. رؤسای تویوتا و هیوندای در ماه‌های اخیر چند بار دیدار کرده‌اند. «آکیو تویودا» و «ایوسان چانگ» احتمالاً درباره تولید خودروهای اسپرت و معمولی براساس هیدروژن صحبت می‌کنند؛ چراکه هر دو شرکت متعهد به تولید اتومبیل‌های هیدروژنی هستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است