متن خبر

تونی برندگانش را شناخت/ هری پاتر بهترین بازیگر موزیکال شد!

تونی برندگانش را شناخت/ هری پاتر بهترین بازیگر موزیکال شد!

شناسهٔ خبر: 563446 -




به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هفتاد و هفتمین دوره جوایز تونی که دیشب (یکشنبه) برگزار شد، «استریوفونیک» و «شادمانه با هم در یک جهت»، ۲ نمایشی که تنش بین هنر و تجارت را موضوع خود کرده بودند، پیروز اصلی شدند و جوایز بهترین بازی و بهترین احیای نمایش را به خود اختصاص دادند. «بیگانگان» نمایشی درباره بلوغ به عنوان بهترین اثر موزیکال انتخاب شد و جایزه بهترین احیای یک نمایش به «مناسب» تعلق گرفت که داستانی تاثیرگذار و در عین حال طنز درباره اختلالات خانوادگی است.

براساس گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی،در شب اهدای جوایز به بهترین آثار نمایشی آمریکا، به ظهور اقتدارگرایی در سراسر جهان و احیای ترامپ‌گرایی در این کشور اشاره شد و از حضار خواسته شد به یاد داشته باشند که وقتی سازماندهی کنند و دور هم جمع شوند قادر به ایجاد تغییر واقعی برای برابری و عدالت هستند.

این نمایش‌ها شاخص‌ترین آثار از میان ۳۶ نمایشی بودند که فصل ۲۰۲۳-۲۴ را تشکیل می‌دادند. اهدای این جایزه هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب، به‌ویژه در زمانی است که کسب‌وکار نمایش به‌طور به دوره پیش از کووید بازنگشته است.

در میان برندگان جوایز تونی «استریوفونیک» با کسب ۵ جایزه، بزرگترین برنده شب بود. «شادمانه با هم در یک جهت» نمایش استفان سوندهایم، که به تحلیل روابط متلاشی شده بین سه دوست می‌پرداخت و بازسازی نمایشی بود که سال ۱۹۸۱ در برادوی به نمایش درآمد و با شکست مواجه شد و پس از ۱۶ اجرا و ۴۴ پیش نمایش کارش را تمام کرد، به یکی از موفقیت‌های تجاری بزرگ فصل و همچنین برنده فصل جوایز بدل شد و ۴ جایزه تونی را به دست آورد.

«استریوفونیک» هم درامی رمانتیک درباره یک گروه راک که در تلاش برای ساختن یک آلبوم، با مصرف مواد مخدر زیاد به مشکل می‌خورند، برای کارگردانی دنیل اوکین و همچنین نقش مکمل جوایزی به دست آورد. این نمایش توسط دیوید اجمی نوشته شده است که ۱۱ سال را صرف نوشتن نمایشی درباره وسواس هنری و انگیزه خاموش نشدنی برای خلق چیزی واقعا ماندگار کرد.

دانیا تیمور با «بیگانه‌ها» برای ارایه جذاب دیدگاه‌های گروهی نوجوان به عنوان بهترین کارگردان موزیکال انتخاب شد.

«مناسب» اولین نمایش براندن جیکوبز-جنکینز - که ۲ بار فینالیست پولیتزر شده- در برادوی هم برنده ۳ جایزه از جمله بهترین بازیگر زن در یک نمایشنامه برای بازی سارا پالسون در نقش یک زن در دعوا با خواهر و برادرش بر سر ارث پدرش شد.

جرمی استرانگ به دلیل بازی در نقش دکتری که زنگ خطر بحران بهداشت عمومی را در «دشمن مردم» به صدا درآورد، بهترین بازیگر مرد درام شد و کارا یانگ برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک نمایش درام برای بازی طنز خود در «زیبای پیروز» در نقش زنی که درگیر طرحی برای بازخرید یک کلیسای محلی است، شد. یانگ به عنوان اولین بازیگر سیاه پوستی که سه سال متوالی نامزد دریافت جایزه تونی شد، تاریخ ساز شده بود.

«شادمانه با هم در یک جهت» ۲ جایزه از ۴ جایزه بازیگری موزیکال را دریافت کرد که شامل جایزه بهترین بازیگر مرد موزیکال برای جاناتان گروف و جایزه بازیگر نقش مکمل برای دنیل رادکلیف بود.

مالی جویمون برای اولین بازی خود در برادوی درنمایش «آشپزخانه جهنمی» در نقش یک نوازنده با استعداد که در برابر مادری بیش از حد محافظه‌کار می ایستد جایزه بهترین بازیگر زن نمایش موزیکال را برد. کشیا لوییس هم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک موزیکال را برای بازی در نقش یک معلم موسیقی الهام‌بخش در «آشپزخانه جهنمی» دریافت کرد .

آریانا دبوز، بازیگر برنده اسکار برای «داستان وست ساید» برای سومین سال متوالی میزبان جوایز تونی بود. وی در سخنانش با اشاره به این که این روزها بیشتر اخبار وحشتناک هستند، تاکید کرد تئاتر مکانی امن برای همه ما است و گفت : در سخت‌ترین زمان‌ها هنر امری ضروری است، زیرا هنر جامعه را منعکس می‌کند و زمینه‌ای را برای موقعیت‌های واقعی که امروز در آن قرار داریم فراهم می‌کند.

فهرست برندگان:

بهترین نمایش: «استریوفونیک»

بهترین موزیکال: «بیگانه‌ها»

بهترین احیای یک نمایشنامه: «مناسب»

بهترین احیای یک موزیکال: «شادمانه با هم در یک جهت»

بهترین بازیگر نقش اول مرد درام: جرمی استرانگ برای «دشمن مردم»

بهترین بازیگر زن درام: سارا پالسون برای «مناسب»

بهترین بازیگر نقش اول مرد نمایش موزیکال: جاناتان گروف برای «شادمانه با هم در یک جهت»

بهترین بازیگر زن نقش اول نمایش موزیکال: مالی جویمون برای «آشپزخانه جهنمی»

بهترین بازیگر مرد درام: ویل بریل برای «استریوفونیک»

بهترین بازیگر زن درام: کارا یانگ برای «زیبای پیروز»

بهترین بازیگر مرد نقش بلند نمایش موزیکال: دنیل رادکلیف برای «شادمانه با هم در یک جهت»

بهترین اجرای بازیگر زن نمایش موزیکال: کشیا لوییس برای «آشپزخانه جهنمی»

بهترین متن موزیکال: شاینا تاوب برای «سافس»

بهترین موسیقی متن اصلی : شاینا تاوب برای «سافس»

بهترین طراحی صحنه نمایش: دیوید زین برای «استریوفونیک»

بهترین طراحی صحنه نمایش موزیکال: تام اسکات برای «کاباره در کلوپ کیت کت»

بهترین طراحی صحنه و لباس یک نمایشنامه: دیدی آییت برای «موی آفریقایی قیطانی جاجا»

بهترین طراحی صحنه و لباس یک موزیکال: لیندا چو برای «گتسبی بزرگ»

بهترین طراحی نور درام: جین کاکس برای «مناسب»

بهترین طراحی نور نمایش موزیکال: برایان مک دویت و هانا اس کیم برای «بیرونی‌ها»

بهترین طراحی صدای درام: رایان رامری برای «استریوفونیک»

بهترین طراحی صدای یک موزیکال: کودی اسپنسر برای «بیگانه‌ها»

بهترین کارگردانی نمایش درام: دنیل آکین برای «استریوفونیک»

بهترین کارگردانی موزیکال: دانیا تیمور برای «بیگانه‌ها»

بهترین حرکات موزون: جاستین پک برای «ایلینویز»

بهترین ارکستراسیون: جاناتان تونیک برای «شادمانه با هم در یک جهت»

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است