متن خبر

تولیدکننده ویدیوی هوش مصنوعی جدید علی‌بابا به جمع فزاینده‌ای از رقبای Sora می‌پیوندد

تولیدکننده ویدیوی هوش مصنوعی جدید علی‌بابا به جمع فزاینده‌ای از رقبای Sora می‌پیوندد

شناسهٔ خبر: 761595 -




هوش مصنوعی علی بابا
(اعتبار تصویر: علی بابا)

این روزی است که به Y ختم می‌شود، پس یک تولیدکننده ویدیوی هوش مصنوعی جدید به انبوه ابزارهای مشابه در حال رشد پیوسته است. علی‌بابا جدیدترین شرکتی است که با مدل جدید تبدیل متن به ویدیو، بخشی از مجموعه Tongyi Wanxiang، به این حوزه پیوست. ابزار ویدئویی هوش مصنوعی که در کنفرانس Alibaba Cloud Apsara معرفی شد، تنها بخشی از مجموعه ای از گزینه های هوش مصنوعی جدید غول فناوری چینی، از جمله بیش از 100 مدل جدید زبان بزرگ (LLM) بود.

Tongyi Wanxiang مجموعه ای از مدل های تولید رسانه مصنوعی Alibaba است که با یک خالق تصویر هوش مصنوعی در سال گذشته شروع شد. ابزار جدید ویدیوهای با کیفیت بالا را از پیام های متنی به زبان چینی و انگلیسی و تصاویر ثابت تولید می کند. مدیران علی بابا به خود می بالیدند که این شرکت دارای برخی از پیشرفته ترین معماری ترانسفورماتور انتشار (DiT) است که به آن امکان می دهد بدون توجه به سبک درخواستی کاربر، از جمله لایو اکشن واقعی و بسیاری از سبک های انیمیشن، ویدیوهایی بسازد که کیفیت خود را حفظ کنند.

علی بابا زمان زیادی را صرف نحوه تصور کاربرانی که سازنده ویدیوی هوش مصنوعی را به کار می برند، نکرد، اما تاکید این شرکت بر مشارکت شخص ثالث قابل توجه است. این فناوری ممکن است در طیف وسیعی از ویدیوهای بازاریابی و سرگرمی استفاده شود. همچنین ممکن است به بازی‌های ویدیویی، تولید مراجع بصری یا حتی کلی ویدیوهای مقدماتی ختم شود.

سورا را دیدی؟

از آنجایی که چندی پیش در سطح مصرف کننده وجود نداشت، تعداد زیادی از تولیدکننده های ویدیوی هوش مصنوعی که به زودی عرضه می شوند یا به زودی عرضه می شوند، شگفت آور است. OpenAI با مدل Sora خود توجه زیادی را به این ایده جلب کرد. با این حال، تصمیم این شرکت برای محدود کردن Sora به شرکای خاص، افراد زیادی را به دنبال جایگزین‌ها کرد و شرکت‌هایی مانند علی‌بابا خوشحال هستند که برخی از شکاف‌ها را پر می‌کنند.

Runway، Stability AI ، Pika، Hotshot ، و Luma Labs' Dream Machine تنها برخی از برجسته ترین نمونه ها هستند. و علی بابا در میان رقبای چینی تنها نیست. Kling و Jimeng از مالک TikTok، Bytedance، در یک رقابت هستند. علی بابا گفته است اکشن، اما قطع نهایی با برندگان و بازندگان نهایی هنوز فیلمبرداری نشده است.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است