متن خبر

توجه داشته باشید مایکروسافت – کروم بوک گوگل نشان می دهد که هوش مصنوعی در رایانه های شخصی چگونه باید انجام شود

توجه داشته باشید مایکروسافت – کروم بوک گوگل نشان می دهد که هوش مصنوعی در رایانه های شخصی چگونه باید انجام شود

شناسهٔ خبر: 531995 -




در حال تایپ در Chromebook
(اعتبار تصویر: Brooke Cagle/Unsplash)

گوگل میزبان رویداد سالانه کروم بوک خود بود که تقریباً همزمان با یکی از بزرگترین رویدادهای فناوری سال - Computex برگزار می شود. امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود، زیرا این غول فناوری برنامه‌های خود را برای ادغام هوش مصنوعی در خط لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک پلاس خود آشکار کرد، درست در زمانی که مایکروسافت و دیگر تولیدکنندگان محبوب سیل لپ‌تاپ‌های مجهز به هوش مصنوعی خود را اعلام کردند، که بیشتر آنها در طول کامپیوتکس 2024 وارد بازار شدند.

در حالی که مطمئناً زمان جالبی است، زیرا می‌خواهیم ببینیم که اجزا و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی چقدر ما را می‌برند، همچنین به نظر می‌رسد که ما بیشتر از همان زمان استفاده خواهیم کرد، مگر اینکه Chromebook را در ترکیب قرار دهید. آن وقت واقعاً چیزی دارید که ارزش صحبت کردن را دارد.

زنی <a href= که در AI PC کار می کند" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NqxjbwqPTyjf9WwogU2C8E-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NqxjbwqPTyjf9WwogU2C8E-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NqxjbwqPTyjf9WwogU2C8E-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NqxjbwqPTyjf9WwogU2C8E-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NqxjbwqPTyjf9WwogU2C8E-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NqxjbwqPTyjf9WwogU2C8E-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NqxjbwqPTyjf9WwogU2C8E.jpg">

(اعتبار تصویر: Shutterstock / Metamorworks)

رایانه های شخصی با هوش مصنوعی چه مشکلی دارند؟

در حالی که چشم انداز فناوری های جدید همیشه هیجان انگیز است، آنها می توانند جنبه های منفی داشته باشند. خود سخت‌افزار هوش مصنوعی، به‌ویژه زمانی که مراکز داده بزرگی را که برای تأمین انرژی هوش مصنوعی مولد و فضای ذخیره‌سازی ابری که اغلب به آن متکی است، تمام می‌شود، در حال حاضر از طریق مقادیر انبوه آب و منابع دیگر مصرف می‌شود، و تأثیرات زیست‌محیطی تنها بدتر خواهد شد. همانطور که غول های فناوری مانند انویدیا ، اینتل ، اپل ، AMD، کوالکام و غیره پردازنده های قدرتمندتری مبتنی بر هوش مصنوعی و به ویژه پردازنده های گرافیکی ایجاد می کنند.

پس از آن مایکروسافت وجود دارد که فشار او برای ابزارهای هوش مصنوعی در ویندوز 11 ممکن است منجر به یکی از بزرگترین فاجعه های زیست محیطی شود ، زیرا میلیون ها کاربر مجبور به ترک میلیون ها لپ تاپ ویندوز 10 هستند که با سیستم عامل جدید و ویژگی های آن سازگار نیستند. این توسط گزارش سازمان ملل پشتیبانی می‌شود که بیان می‌کند زباله‌های الکترونیکی سریع‌تر از آن‌چه می‌توانیم بازیافت کنیم، ایجاد می‌شوند، و حتی خود مایکروسافت اذعان می‌کند که فشار برای رایانه‌های شخصی و ابزارهای هوش مصنوعی باعث افزایش انتشار کربن می‌شود.

آخرین مشکل مربوط به قیمت و دسترسی است که تقریباً هر سازنده و شرکت فناوری در آن شریک است. رایانه های شخصی هوش مصنوعی همیشه بالای 1000 دلار هستند. به طور موثر بخش قابل توجهی از خریدارانی که به دنبال یک لپ تاپ مقرون به صرفه هستند، قیمت گذاری می کند. در مورد آپشن های دسترس‌پذیری، آن‌ها یا پراکنده و اضافی هستند (با توجه به زیرنویس خودکار تولید شده توسط هوش مصنوعی مایکروسافت) یا وجود ندارند.

اسکرین شات <a href= از ابزار کمک به خواندن" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/GDC9WSKjFxJEoA2tHxrY46-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/GDC9WSKjFxJEoA2tHxrY46-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/GDC9WSKjFxJEoA2tHxrY46-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/GDC9WSKjFxJEoA2tHxrY46-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/GDC9WSKjFxJEoA2tHxrY46-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/GDC9WSKjFxJEoA2tHxrY46-1200-80.png 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/GDC9WSKjFxJEoA2tHxrY46.png">

(اعتبار تصویر: گوگل)

گوگل و کروم بوک هایش با هوش مصنوعی چه کار می کنند؟

طنز ادعای من مبنی بر اینکه گوگل در زمینه هوش مصنوعی هر کاری را به درستی انجام می دهد این است که در حال حاضر از آسیب قابل توجهی به موتور جستجوی خود - مرورهای هوش مصنوعی - رنج می برد. از سوی دیگر، بخش کروم‌بوک غول فناوری گام‌هایی در جهت دسترسی بیشتر به هوش مصنوعی برای توده‌ها برداشته است.

من چندین نمایش از ابزارهای جدید هوش مصنوعی Google را تماشا کردم، از جمله به من کمک کن بخوانم و بنویسم، بازی به من کمک کن، هندزفری به من کمک کن، و به من کمک کن ایجاد کنم. مشاهده چنین گستره وسیعی از نرم‌افزار و آپشن های ی که بسیاری از جنبه‌های تجربه کاربر معمولی را پوشش می‌دهند، شگفتی‌هایی را برای پشتیبانی از کلام مکرر گوگل که هوش مصنوعی باید مفید باشد، در کل رابط کاربری یکپارچه و بر روی ابر و بر روی دستگاه باشد، پشتیبانی کرد.

Hands-Free به من کمک کن و ابزارهایی مانند رونویسی زنده و ترجمه زنده به ویژه چشمگیر هستند زیرا گزینه های قابل دسترسی را برای کاربران افزایش می دهند. اگرچه هندزفری Help Me در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا است، می‌توانید کل رابط کاربری خود را از طریق حرکات دست و فرمان‌های صوتی کار کنید. رونویسی زنده و ترجمه زنده نیز ابزارهای باورنکردنی هستند که ویدیوها را در دسترس‌تر می‌کنند.

سپس قیمت گذاری وجود دارد، جایی که کروم بوک ها از هر لپ تاپ دیگری برتری دارند. گران ترین گزینه ها هنوز کمتر از 1000 دلار هستند، با مشخصات و نمایشگرهایی که برای کار بهره وری و حتی برخی بازی ها عالی هستند. سیستم‌عامل کروم کامل نیست، اما برنامه‌های موجود همیشه در حال رشد هستند و به همراه ابزارهای هوش مصنوعی در حال افزایش، به محبوب‌تر شدن آن کمک می‌کنند.

اسکرین شات <a href= از ابزار کمک به من" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hMSSdkkrR99oSoTxELHtTm-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hMSSdkkrR99oSoTxELHtTm-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hMSSdkkrR99oSoTxELHtTm-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hMSSdkkrR99oSoTxELHtTm-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hMSSdkkrR99oSoTxELHtTm-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hMSSdkkrR99oSoTxELHtTm-1200-80.png 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hMSSdkkrR99oSoTxELHtTm.png">

(اعتبار تصویر: گوگل)

در حالی که هنوز فضایی برای رشد در این زمینه وجود دارد، این واقعیت که گوگل در تلاش است تا هزینه منابع عظیم هوش مصنوعی را با اجازه دادن به ذخیره سازی محلی و ابری کاهش دهد، دلگرم کننده است.

هوش مصنوعی نیاز به دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری دارد تا ذخیره داده‌های خود را تازه نگه دارد (اگرچه این موضوع پیامدهای اخلاقی خود را در مورد آنچه به منزله دزدی مالکیت فکری می‌سازد همراه است). اما اگر بتوانید میزان دسترسی به ابر را کاهش دهید - و در نتیجه دسترسی به مراکز داده و منابعی که آنها مصرف می کنند - می توانید برخی از اثرات منفی زیست محیطی هوش مصنوعی را کاهش دهید. من مطمئن نیستم که همان سطح تعهد هوش مصنوعی سازگار با محیط زیست را از دیگر غول های فناوری ببینم.

سخت افزار کروم گوگل نیز نسبتاً عاری از نگرانی در مورد ارتقاء سیستم عامل غیرقابل پشتیبانی و عمده فروشی است که می تواند منجر به اتلاف بیشتر شود.

معدنچیان پلاتین یا نقره یا مواد معدنی کمیاب موجود در معدن <a href= را برای بازرسی و تحلیل در دست دارند." srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EhTA5nd3ZPALeQoWderSw3-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EhTA5nd3ZPALeQoWderSw3-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EhTA5nd3ZPALeQoWderSw3-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EhTA5nd3ZPALeQoWderSw3-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EhTA5nd3ZPALeQoWderSw3-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EhTA5nd3ZPALeQoWderSw3-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EhTA5nd3ZPALeQoWderSw3.jpg">

(اعتبار تصویر: Shutterstock / Phawat)

چیزی که دوست دارم در آینده ببینم

نگرانی شماره یک من برای هوش مصنوعی همچنان تاثیر زیست محیطی آن است. و پس ، من می‌خواهم ببینم Google رویکردی بسیار فعال‌تر و تهاجمی‌تر برای کاهش حجم زیادی از منابعی که استفاده می‌کند، اتخاذ کند. اگر شرکتی وجود داشته باشد که بتواند بفهمد چگونه هوش مصنوعی را کاملا محلی کند تا این بار کاهش یابد، گوگل با سرمایه و کارکنان این کار را انجام می دهد. مانند سایر شرکت های فناوری، مسئولیت این کار را دارد.

یکی دیگر از پیشرفت‌ها، مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن Chromebook است. مدل‌های زیادی وجود دارند که قیمت ارزان خود را حفظ می‌کنند، با این حال، گران‌ترین مدل‌ها همچنان از نظر قیمت بالا می‌روند. یکی از بزرگترین مزیت های کروم بوک قیمت خرده فروشی آن در مقایسه با سایر لپ تاپ ها است، اما به نظر می رسد هر سال این فاصله کمتر می شود. از آنجایی که سیستم عامل کروم هنوز کاملاً محدود است، نزدیک شدن به هزینه لپ تاپ ویندوز قابل قبول نیست.

همانطور که گفته شد، گوگل بیشترین پیشرفت را در عادلانه‌تر کردن فناوری هوش مصنوعی خود داشته است، زیرا ابزارها و آپشن های متعددی را به طور کامل در رابط کاربری خود ادغام کرده است. ابزارهایی که به جای علامت زدن یک کادر دلخواه در فهرست ی که فقط برای تحت تاثیر قرار دادن است اما واقعاً کمک نمی کند، به کاربر خدمت می کنند. سایر غول‌های فناوری اگر نمی‌خواهند گزینه‌های برتر خود را پشت سر بگذارند، باید از این روند پیروی کنند، زیرا Chromebook همچنان بر روی آنها ظاهر می‌شود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

نویسنده کارکنان محاسباتی

Allisa که توسط CTA به عنوان پیشگام رسانه CES 2023 نامگذاری شده است، یک نویسنده محاسباتی است که اخبار و شایعات فوری در صنعت محاسبات و همچنین تحلیل ها، پیش نمایش های عملی، مقالات برجسته و آخرین معاملات و روندها را پوشش می دهد. در اوقات فراغتش می‌توانید او را در حال چت کردن در دو پادکست خود، Megaten Marathon و Combo Chain، و همچنین پخش هر JRPG که در دستش باشد، بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است